Kapitel sex ♡

1K 13 1
                                    

Previously:

''Men vi kommer inte tappa kontakten!'' Ellen kommer och tar min arm i armkrok.
''Absolut!'' Carl som går framför oss bönder sig om och går baklänges. Alla nickar.

*Felix pov*

Skolavslutningen går fort. Skjorta och jeansshorts är vad jag har på mig. Alla är finklädda, lärare med förmynderi parfym och konstiga kläder, tjej med mycket smink och höga klackar , killar med skjorta och vax i håret. Allt är som vanligt men, det är sista gången nu. Ogge och Oscar slutade hör förra året, jag tänkte att det inte var någon big deal men nu förstår jag.

Mamma låser upp ytterdörren och vi går in.
''Jag tar fram lite fika'' säger hon och går mot köket.
Senare så ska killarna komma och andra och så ska vi äta middag . Mamma stod hela dan igår och fixade. Hon skulle iväg med några kompisar ändå så det är ingen nöd på henne, säger hon iallafall..

Ogge sätter mat i halsen och börjar hosta. Lyckad kväll, helt klart. Jag tror inte att jag har haft en bättre skolavslutning.

* Hannahs pov*

Jag, Ellen, Emma, Carl och Simon gör som vi gjort hela högstadiet, vi går it och äter borta på terassen. Det ett mysigt ställe med utsikt över hamnen. Gotlands färjan är inne och de håller på att lasta den , bilarna kör in. Ölandsfärjan är bara som en liten prick, fast pricken blir bara större och större - påväg tillbaka.

Själva restaurangen är ganska högt upp. En del ute och en del inne. havstema och bra musik.

'' Kungsholmen alltså?'' Carl väcker mig ut mina tankar.
''Aa'' jag nickar.
''Vart ska ni bo då?'' frågar Emma.
'' Det är inte riktigt bestämt, men vi har sommarjobb där så vi åker upp snart igen. vi ska väll försöka fixa nån liten lägenhet eller så.'' säger Ellen och rycker på axlarna.
'' Men om ni inte får någon då? Eller iallafall tills ni får en lägenhet?'' Simon hoppat in i konversationen.
'' Antagligen hos min farfar'' säger jag och ler.
'' följer någon med och hämtar mer mat?'' frågar Simon och Emma nickar och de går mot buffé bordet.

Efter nån timme så börjar vi dra oss därifrån. och som varje skolavslutning så ska vi bada, i havet . Vi tar cyklarna från stan och börjar åka mot Gunnarsö, badplatsen. Efter ungefär 10 minuter så är vi framme. Låser cyklarna och går mot stranden med hopptornet. Vi byter om och går ut på bryggan. Carl och Emma går mot hopptornet och går upp för trappan. De har inte ens känt på vattnet men ska hoppa ändå. jag bestämmer mig för att följa efter. Hopptornet är 1 meter, 3 meter , 5 meter ,7 meter och 10meter. jag har som högst hoppat från sjuan. men går förbi den mot 10an. fege ur och går till femman. Tar ett djupt andetag , hoppar. Det är svinkallt! jag simmar upp mot ytan.
'' Du är helt vrickad Hannah !'' Skriker Ellen. Hon står fortfarande på bryggan.
''Fegis!'' ropar jag tillbaka.
'' Hon går fram till stegen och tar sats för att hoppa. Men precis innan kanten stannar hon och tar sig ner med hjälp av stegen, långsamt.

* två veckor senare*

'' Äntligen!'' säger Ellen och sätter sig ner med en suck. vi är tillbaka i Stockholm. Med massa resväskor. Alla våra saker blev nerpackade. Och imorgon så börjar våra sommarjobb. jag klagar inte, jag förstår inte hur vi kunde få så bra jobb egentligen. Vi har ett tillsammans på grönan, där kommer vi jobba på helgerna mest. Sedan då har Ellen fått jobb vid vero moda i gallerian och jag vid bik bok vid gallerian. Sjukt bra! Overkligt, vi tar vara tåget på morgonen förbi Sundbyberg och Karlberg och går över vägen, fortsätter över nån hej med nån staty, där ser man Åhléns, tar höger, sen ser man plattan, går över den och ser gallerian, Vero Moda är nära den ingången och Bik Bok ligger borta vid Hollister och H&M.

Allt förändras.. (The Fooo fanfic)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant