Previously:
Jag går fram till henne, kysser henne. Dante springer iväg och jag lägger mig över henne. Hon besvarar kyssen direkt och särar på läpparna. Jag får av henne tröjan, och direkt efter letar mina läppar sig till hennes. Jag tog inte på mig någon efter våran lilla badstund. Jag stödjer mig på armbågarna för att inte krossa henne av min tyngd och hon har händerna runt min hals och i mitt hår.
''Hallå?'' Mamma.
*Hannahs pov*
''Hallå?'' Felix mamma, jag öppnar ögonen och ser Felix, av någon anledning verkar han försöka hålla sig för skratt. Han sätter sig upp och jag kollar efter min tröja, den ligger på golvet, stegen kommer närmare Felix rum och griper istället tag i en av Felix tröjor som ligger på en stol bredvid sängen och drar den över huvudet.
''Hej mamma'' säger Felix när Cecilia kommer in.
''Hej, vi är bjudna på middag ikväll, följer ni med?'' frågar hon och Felix kollar på mig, jag rycker på axlarna och ler.
''Visst, var?'' frågar han.
''En arbetskollega bara, Felicia och kommer också''
''Okej, när?'' frågar jg.
''Runt halv åtta'' svarar hon och jag nickar. En timme ungefär.
''Sen så fyller ju du år snart Felix också'' säger hon när hon går.
''Yes'' mumlar han. Fan, jag har inte tänkt på det, vad ska jag köpa till honom?
''Vad fyller du? Tio? plutt'' retas jag och han knuffar till mig.
''Bara för att du är sommar barn !''
''Japp, vad blir det nu? 170 dagar? 171 för att vara exakt'' fortsätter jag.
''Hur minns du det, kom igen!''
Ja, jag kollade upp det för att reta honom men jag är alltid yngst.
''Jag vet inte riktigt, bra minne?''
''Bra minn... nej, vad åt du till frukost idag?''
''Öö, fralla med ost och drack te?'' svarar jag, helt ärligt så kan jag inte minnas. Men jag minns alltid onödiga saker som att One Direction skapades den 23juli vid 8.22pm, att en krokodil inte kan sticka ut tungan och att 100 personer dör årligen av att ha satt en penna i halsen.
''Lögn?'' frågar han och ler.
''Mm''
Han skrattar och kramar mig.
''Felix?'' säger jag.
''Jaa?''
''Visste du att Kalle anka serien en gång i tiden var förbjuden i Finland?''
''Vaa?'' säger han med ett skratt ''varför?''
''För han hade inga byxor på sig, och visste du att Grekland nationalsång har 159verser och hittills har ingen lärt sig alla utantill?''
''Varför minns du det?''
''Vet inte riktigt? Och jo! Det vanligaste ordet världen över är okej och det bäst vanligaste är Coca Cola''
''Coca Cola?'' Han kollar misstroget på mig och jag nickar ivrigt och knuffar till honom lätt på axeln.
...
''Vad ska jag ha på mig? Jag tog inte med mig något speciellt så'' frågar jag när vi bestämt oss för att fixa till oss för middagen.
''Jag vet inte riktigt, ta bara något eller fråga Felicia?'' svarar han och knäpper en ljusblå skjorta.
YOU ARE READING
Allt förändras.. (The Fooo fanfic)
FanfictionNär Hannah och Ellen tar tåget till Stockholm så märker det något annorlunda när de kommer fram... Vad händer ? Kommer det bli romans ? Hur kommer deras liv förändras ?Hur blir det med skolan - det nya gymasiumet? Kommer stockholm förändra dem? Till...