Kapitel ett ♡

2.6K 19 0
                                    

Har börjat gå igenom alla kapitel och fixa till dem lite
Status -> redigerad
~~~~

Jag står och försöker göra en fläta samtidigt som jag väntar på att min bästa vän ska svara i telefonen.
''Hallå?'' Svarar någon i andra änden.
''Hej, ska vi gå ut och gå?'' Säger jag och ger upp hoppet om flätan och går uppför trappan mot hallen, jag vet redan hennes svar.
''Ja absolut, jag börjar gå om någon minut. Ses snart.''
''Så bra! Kram.''
''Puss puss.''
Jag lägger på och jag tar fram mina skor och min jacka. Tar fram mina hörlurar och stänger på musik. Addicted to you börjar spelas och jag tar fram min svarta  mössa med brun tofs på och mina spräckliga vantar, öppnar dörren och går ut. Låster efter mig och börjar gå.

Jag går över vägen och ser min bästis komma från andra hållet. När vi närmar varandra vinkar hon. Ellen - min bästa vän - har mellan långt blont hår med ljusbruna slingor och isblå ögon. 
''Hej Hannah!'' Säger Ellen efter att vi kramat varandra.
''Hej." Svarar jag.
Vi börjar gå mot hamnen, där det finns en bro som leder ut till en liten ö.

Vi står och kollar på alla fåglar nedanför bron.
''Så har du fått svar om Stockholm än?'' Frågar Ellen. Vi har haft småplaner om att åka till Stockholm på sportlovet och Ellens föräldrar har sagt att det är okej, mina med så jag skulle bara prata med min farfar om det är okej att vi bor där.
''Jo det ja'' jag lägger till en paus och kollar på henne. Hon kollar på mig och nickar att jag ska fortsätta.
''Jag pratade med farfar och det var absolut okej att vi kommer."
Ellen skriker till och kramar mig.

..

''Är det något speciellt jag ska ha med mig?'' Frågar Ellen.
''Nej, inget speciellt så, vad du brukar ha bara.'' svarar jag.
Vi ska åka till Stockholm imorgon med tåget och sitter och pratar över Skype medan vi packar.
.
^ På Tåget^

''Kolla där!'' viskar Ellen och pekar halvdiskret på en kille som såg ut att vara i vår ålder, med rufsigt mörkblont hår.
''Han är söt!'' viskar jag tillbaka och vi börjar fnittra. En annan kille kom gående i mittgången och satte sig bredvid den fösta. Jag bara stirrade.

*Ellens pov*

Han var verkligen söt och då hade jag knappt sett hans ansikte. Hans kompis kom gående och satte sig. Han var också blond och hade en blå snapback på sig, jag vänder huvudet och kollar på Hannah och jag ser hur hon nästan smälter när hon ser kille nr.2.

Stockholm nästa. säger en röst samtidigt som tåget kommer in på stationen. Killarna framför oss ställer sig upp för att ta ner sina resväskor och vi gör detsamma, killen utan keps råkar knuffa till den andra och deras väskor och våra åker ner. De kollar upp på oss samtidigt och vi börjar skratta.

''Förlåt.'' säge killen med keps och ler snett.
''Ingen fara.'' säger jag och ler tillbaka.
Vi tar plockar upp våra väskor och går av tåget, äntligen framme.

*Felix pov*

Jag åker hem till mig och Oscar till sig när vi kommit av tåget och väl hemma hälsar jag på mamma och skyndar sedan upp på mitt rum för att plocka fram en tjockare tröja.

Jag la upp min resväska på min säng och öppnar den.. Asså vafan?

~~

Så jaa! Första kapitlet ur denhär berättelsen hoppas ni gillar den!

Allt förändras.. (The Fooo fanfic)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora