Kapitel sju ❊

925 15 0
                                    

Previously:

Programmet går fort och utan misstag. killarna uppträder och Mikael hade rätt de är fantastiska dansare!

* Felix pov*

''If I could build a girl I'd build her just like you I'd stay up day and night to make her just like you''
Vi är på scenen och sjunger obviously.
Allt går som planerat. Dansen går bra, tjejer som skriker. Vi avslutar och går av scenen.
''Bra jobbat killar, ni ska upp sen igen men det är om ungefär 30minuter så ni kan vila lite!'' Daff kommer fram till oss och ler stort.
Jag ser att Hannah kommer runt hörnet, antagligen för att ta bort mikrofonerna.
''Heej! Ni är verkligen duktiga!'' Säger hon när hon kommer fram.
''Tack'' Säger Ogge och ler.
''Va det första gången du såg oss uppträda ?'' frågar Omar.
Hon nickar.
''Aha, allvarligt?'' Oscar ser förvirrad ut.
''Mm'' hon ler generat.
''Alltså jag menade inte så! Äh det var inget!'' Oscar ser ångestfull ut.
''Här'' jag räcker henne min mikrofon och ler.
''Tack!'' säger hon och tar emot den. Hon får de andra killarnas också och hon räcker oss varsin 'vanlig' mikrofon som man håller i handen och går sedan.

''Jag är svintrött!'' Omar suckar och slänger sig i en soffa. Oscar kommer och sätter sig på Omars mage.
''Seriöst?'' Omar försöker knuffa bort Oscar men det går inte speciellt bra eftersom Oscar är både äldre och större.
''Ska vi åka eller?'' frågar Ogge otåligt.
''Aa visst! Jag ska bara på toa!'' säger jag och springer ut.
Jag börjar leta men konstigt nog hittar jag ingen.

Jag ser Hannah stå vid en bänk med sin telefon och fort bestämmer jag mig.

*Hannahs pov*

Ellen är sen. Jag tar fram min telefon och kollar igenom Twitter.
''Hej''
Jag kollar upp och ser Felix, han ser nervös ut.
''Tjena!'' jag ler.
''Umm joo alltså, jag tänkte bara fråga om du ville gå ut någon gång? bara vi två?'' Han kollar på sina fötter och vägrar möta min blick.
Detta var inte vad jag trodde när han kom. Men mitt leende blir större.
''Ja absolut!''
Han kollar snabbt upp på mig och ler blygt.
''Säkert?'' jag nickar fort.
''Jaha, emm men jag har ju ditt nummer redan sedan.. aa du vet, men jag kan ju höra av mig ?''
''Gör det !'' Jag känner en värme som sprider sig inom mig.
Felix kramar mig och jag känner att värmen inom mig blir större.
''Vi ses då!'' Säger Felix när han går och jag nickar.

''Vad är det med dig?'' frågar Ellen när vi lämnar grönan bakom oss. '' du har inte slutat le, det är lite scary?''
''Tjaaa... Felix bjöd ut mig'' mumlar jag fram.
''Du sa vad?'' Ellen kramar mig och vi går ner till tunnelbanan. '' vad roligt Hannah !''

~

Sisådär! Kort kapitel jag vet! Blir det någon 'Helix'? Eller?
Haha tack så mycket nästan 100reads! helt sjukt! kommentera gärna om det är något ni vill att jag ska förbättra? rösta gärna, värmer sjukt mycket! <3

Allt förändras.. (The Fooo fanfic)Where stories live. Discover now