Previously:
''Vem då?''
''Eemm.. Emil i Lönneberga!''
''Emil i lönne.. men alltså Hannah!''
''Ja sluta reta mig, jag retar inte dig för din stockholmska!'' skrattar jag.Det låter nog allvarligare än det är. Men vi skrattar hela tiden.
Felix skakar bara på huvudet och Stänger På spisen och vi börjar steka pannkakorna.
....
''Vad vill du göra mer idag?'' frågar Felix och ställer in mjölken i kylen.
''Vet inte... det regnar ute'' jag ryser och drar händerna över överarmarna.
''Aa, fryser du?''
''Lite''
''Vänta lite...''
Han springer iväg upp för trappan och kommer tillbaka med en av hans tröjor.
''Den är kanske för stor men...'' han ler.
''Tack!'' jag drar den över huvudet och den luktar gott. Precis som Felix.
''Ska vi bara se någon film då?'' Frågar han sen.
''Jaa det blir bra''
''Vilken?''
''Kanske, studentfesten ? Eller ego?''
''Studentfesten då!'' Han öppnar datorn och kopplar ihop den med tv och stänger på filmen.....
''Hallå?''
Jag rycker till, först förvirrad om var jag är men kommer sedan på att jag är hos Felix.
''Här'' mumlar Felix.
Jag lyfter huvudet från hans knä där jag somnat. Felix sträcker på sig och hans mamma kommer in.
''Hej hörni, stannar du på middag Hannah?''
Jag kollar på Felix och han ler.
''Hej, aa gärna'' svarar jag ler.
''Bra!'' hon går iväg igen.
''Vad är klockan?'' frågar Felix.
''Umm, typ tre'' svarar jag.
''Okej, vill du till sjukhuset eller till studion? Jag sa att jag skulle se om jag kom eller inte men lovade inget''
''Jag vet inte, han verkade rätt trött, jag kan ringa och se hur han mår''
''Okej gör det''Jag ringer honom och får svaret att han inte får ta emot besökare eftersom testerna tar över tiden och han kommer vara nersövd. Så vi åker till studion båda två.
''Ogge och Omar kommer och åker med oss, de är här snart antar jag'' säger Felix när vi går ut i hallen. Vi går ut och möter de andra två.
''Omar!'' ''Omg!'' ''De kommer!'' skrik hördes när vi kom mot studio entrén.
''Tjena!'' skrattar Ogge när vi är där.
''Heej!'' skrek någon.
De var kanske sju-tio stycken.
''Vem är hon?'' frågar en tjej Omar hon har spikrakt mörkbrunt hår och stora bruna ögon.
''Hannah, Felix tjej'' svart han och de tar en bild. Efter kolar hon länge på mig och jag ler mot henne. Hon tar en bild med Felix och Ogge också och kramar dem. Jag känner hennes blick bränna i nacken när vi går in.''The Foo - med två o!'' ropar Omar när vi kommer in.
''Hej hörrni'' svart Daff och Kat och kommer ut från ett kontor
''Var är Oscar?'' frågar Ogge och slänger sig i en soffa.
''Trodde han var med er?''
''Nä''
''Han kommer väll''
''Okej, börjar du spela in då Felix?'' frågar de och Felix nickar och går iväg.
Jag sätter mig i soffan och pratar lite med Ogge en stund. Efter någon minut kommer Oscar in genom entrén och sätter sig hos oss.
''Jag kommer strax, ska bara på toa'' säger Omar och går iväg.
''Oscar?'' säger Ogge när Omar gått.
''Aa?'' svart han och kollar upp från telefonen.
''Har du pratat mer med Ellen?'' frågar Ogge och Oscar skakar på huvudet.
''Vad var det du sa till henne?'' frågar jag.
''Vad jag känner''
''Och vad svarade hon?''
''Hon sa inte så mycket, hon log och sa något om att hon gillar mig också men Omar kom och hon hann inte prata klart. Har hon sagt något? Hon har inte sagt något sedan dess'' berättar han och ler snett.
''Alltså.. nja'' Ellen är min bästa vän med Emma och de hemma såklart och killarna men jag och Ellen har alltid känt varandra och det känns fel att berätta vad hon berättat för mig.
''Hannah? Vad vet du?'' frågar Ogge.
''Men hon har inte sagt något speciellt'' ljuger jag och kollar bort.
''Inget?'' frågar Oscar och man hör att han inte tror mig.
Som tur är kommer Omar tillbaka och båda tystnar. Varför han ingen sagt något till Omar? Ska fråga det sen.
''Alltså, jag vill säga en sak..'' säger Omar när han sätter sig bredvid mig.
''Vadå?'' frågar Ogge.
Om han ska säga ett han gillar Ellen så...
''Jag gillar nog Ellen'' Helvete!
''Va?'' frågar Oscar och Omar nickar.
''Jag sa det till henne men...''
''Du sa det till henne?'' avbryter Oscar.
''Ja vad är det?'' Omar är förrvirad, jag ser det på hans ansiktsuttryck.
''Va näe inget'' Oscar kollar bort.
''Jag skulle bara fråga om ni tror att hon gillar mig också eller gillar någon annan? Hannah? vet du?'' frågar Omar sen.
''Ja Hannah! vad vet du?'' frågar Oscar och alla tre kollar på mig.
''Men lägg av! Jag är inte google eller Wikipedia, ni kan inte bara söka upp vad ni vill veta? Prata med henne! Jag har tystnadsplikt!'' wow, det var inte meningen att låta så arg som jag gjorde. Men helt ärligt så har jag rätt, hur gamla är de? prata med tjejen herregud!
''Tystnadsplikt?'' Frågar Ogge och är nära på att börja skratta.
''Ja du fattar vad jag menar!'' ler jag och känner skrattet bubbla, men jag håller det inom mig.
''Förlåt..'' mumlar de andra två.
''Bara prata med El'' säger jag.
''Oscar?'' frågar Omar sen.
''Mm'' Oscar kollar inte riktigt på Omar utan mer på bordet framför.
''Varför reagerade du så? Du gillar henne också va?'' frågar Omar nästan viskande. Den spralliga Omar som vi åkte hit med är borta.
''Mm'' svarar Oscar igen.
''Visste det..'' Omar lägger huvudet i händerna och suckar.
Jag och Ogge kollar på varandra med stora ögon. 'Vad ska vi göra?' Mimar han och jag skakar på huvudet och rycker på axlarna.
''Klar!'' ropar Felix när han kommer tillbaka. Han springer fram till oss men stannar när han ser Omar och Oscars ledsamma miner och min och Ogges oroliga.
''Vad händer?'' frågar han och kliar sig i nacken.
Tystnad.
''Omar! Oscar! Vi vill spela in er tillsammans och höra hur det låter!'' ropar Daff. Såklart..
''Kommer'' mumlar de och går iväg.
''Kan ni förklara eller?'' frågar Felix när de gått.
''Aa'' svarar Ogge och tillsammans berättar vi kortfattat vad som hänt.
''Aha'' Säger Felix mör vi berättat klart ''vad säger Ellen då?''
''Hon ver vad hon 'vill' men hon vill inte såra någon'' svarar jag.
''Och vad vill hon?'' frågar Ogge.
''Men alltså...'' börjar jag min bortförklaring till varför jag inte kan säga men deras blickar säger att de kommer få mig att berätta ändå ''Oscar, hon gillar Oscar'' säger jag sen.~~
Kort jag vet, men har mycket läxor, hatar åttan, värsta jag varit med om, läxor jämt och prov och skit!
Woopwoop! 1.3k reads nästan! herregud förväntade mig knappt 100st när jag började skriva! tack så mycket.
Puss <3
ESTÁS LEYENDO
Allt förändras.. (The Fooo fanfic)
FanficNär Hannah och Ellen tar tåget till Stockholm så märker det något annorlunda när de kommer fram... Vad händer ? Kommer det bli romans ? Hur kommer deras liv förändras ?Hur blir det med skolan - det nya gymasiumet? Kommer stockholm förändra dem? Till...