Previously:
Just när vi går av andra bussen så hör vi springande bakom oss och sedan röster.
''Är ni tillbaka?'' Rösten jag inte ville höra.
''Skoj'' Där var den andra..
..
Vi stannar inte utan fortsätter gå, fort för att komma bort från dem. När blev de vänner egentligen?
''Stanna då'' Adam, fy fan.
''Vad vill ni?'' Frågar jag och suckar, men vi stannar inte.
''Nej men vi har ju saknat er!'' Carl.
Ellen fnyser och går fortare.
''Hallå?!''
En spark mot min resväska, jag tappar den och den välter. Jag tvingas stanna.
''Duktigt Hannah'' Säger Adam och jag himlar med ögonen.
Jag börjar mig ner för att ta upp väskan och vi börjar gå. De springer ikapp oss och går framför oss.
''Ellen?'' Säger Carl medan jag känner Adams blick bränna, jag kollar inte ens på honom, han får mig att må illa, han brukade få Carl att må illa med men tydligen inte nu.
''Vad?'' Säger Ellen surt.
''Hur mår du egentligen?'' Frågar han och höjer ena ögonbrynet, man hör på hans ton att han egentligen inte vill höra utan bara vill reta henne.
''Som om du bryr dig? Men jag mår faktist jävligt bra, jag måste tacka dig'' Svarar Ellen och ler ett falsk leende.
''Jasså, och varför då?'' Säger Carl och hånskrattar, han går fortfarande baklänges. Han snubblar över sina egna fötter och faller till marken. Jag kan inte hejda ett fniss, men stannar inte.
''För jag vet vilken stor idiot du är och att jag har en miljontal gånger bättre kille än du, så tack'' Vi går förbi dem och stannar vid vägkanten där Ellens syster ska hämta oss så vi kan åka hem till dem.
Carl sitter fortfarande på marken och stirrar efter oss, jag vinkar åt honom.
''Letar du efter din värdighet eller? Du kommer få leta länge. Den finns inte'' Emma!
Jag vänder mig om och Emma kommer mot oss. Hon kramar mig och Ellen och ger både Adam och Carl bitchblickar.
En mörk bil stannar framför oss och Ellens syster Alice kommer ut för att hjälpa oss med väskorna och krama Ellen.
''Hänger du med Emma?'' Frågar Ellen och Emma nickar och hoppar in i bilen med oss.
Jag kollar bak på Carl och Adam men de bara står där, de ser arga ut men rör sig inte utan bara kollar efter oss när bilen åker iväg.
''Hur är det med alla då?'' Frågar Alice.
''Det är bra'' Säger Ellen.
''Är det bra med dig?'' Frågar jag och tar fram min telefon, fortfarande inte något sms från Felix. Jag suckar tyst och lägger ner den. Ellen kollar bak på mig när hon hör och jag bara skakar på huvudet.
''Jo men det är bra'' Svarar Alice och jag ser att hon ler i bakspegeln.
''Så bra'' säger Emma.
Efter några minuter så svänger Alice in på uppfarten till deras hus och alla går in i det röda stora huset.
Huset är vitt och luftigt inuti, stora ytor och renhet är det första man märker när man kommer in. Trätrappa till vänster och en dörröppning en bit fram till höger med kök innanför. Gå in en bit till och där har du vardagsrum till vänster, till höger ett badrum, rakt fram är det en altandörr och utanför ett trädäck med pool.
YOU ARE READING
Allt förändras.. (The Fooo fanfic)
FanfictionNär Hannah och Ellen tar tåget till Stockholm så märker det något annorlunda när de kommer fram... Vad händer ? Kommer det bli romans ? Hur kommer deras liv förändras ?Hur blir det med skolan - det nya gymasiumet? Kommer stockholm förändra dem? Till...