Previously:
''Valt någon?'' frågar han och jag skakar på huvudet.
''Okej'' säger han. Han har inget täcke och visas magen tydlig. Vill han att jag ska kommentera han magrutor? Eller va?Jävligt snygg är han iallfall.- fem dagar senare , torsdag -
''Jag vill att ni lämnar in era essäer på onsdag! Skrivna på dator, glöm inte källförtäckning, jag vill att ni är eftertänksamma när ni skriver och kritiska, det spelar igen till om det är engelska eller svenska, källförtäckning är lika viktigt!! '' Säger Sophia, våran engelskalärare.
''Hur lång ska den vara?'' frågar Sanna.
''Mins två A-4 och Max fyra'' svart hon.
''Betygsätts den?'' frågar Omar.
''Allt ni gör bedöms och det som ni lämnar in kommer att betygsättas ja'' nickar hon och Omar suckar.
''Får man komma på egna frågor att besvara?'' frågar Ellen.
''Ja absolut, de som står på tavlan är bara exempel, inga fler frågor?''
''När slutar vi?'' frågar Felix och ler.
''Nu!'' svarar Sophia och alla reser sig och går ut, Ellen först och Omar sist, jag och Felix någonstans i mitten. Under de dagar som gått har Ellen inte pratat med varken Oscar eller Omar. Hon hatar sig själv, på grund av att Omar och Oscar inte pratade med varandra under en kort stund. Så hon släppte det. Jag vet att hon fortfarande gillar Oscar, åtminstone har en lite crush på honom men... Jag snubblar framåt. Snubblar ner för några trappsteg och landar på ens foten snett. Aj. Jag hör någon skratta men bryr mig inte jag lyckas få bort min fot från tyngden från min egen kropp. Jag gråter inte men lyckas inte ställa mig upp. Jag hör fotsteg komma mot mig där jag sitter i trappan.
''Hur gick det?'' Felix. Han tar tag i min arm och jag stödjer mig mot honom. Min fot är antagligen vrickad....
''Vad har hänt?'' skrattar Ellen när jag kommer mot henne vid skåpen. Jag och Felix gick, eller aa han gick och jag hoppade typ, till skolsyster , hon sa att jag vrickat foten ganska illa, lindade in den i bandage och fixade ett par kryckor från bort ifrån sjukvårdsprogrammet.
''Ramlade..igen'' svarar jag och lutar ena kryckan mot skåpen så jag kan öppna mitt och lämna engelska grejerna.
''Allvarligt?'' skrattar Ellen.
''Ja..''
''Du ramlade jämt hemma, hemma oss dig, i skolan, på basketen, i typ alla trappor! hur många gånger har du stukat dina fötter?'' frågar hon och fortsätter skratta.
Hon har rätt, jag ramlar ofta, mitt balanssinne är väldigt dåligt. När jag tränade basket så knuffade en tjej till mig lite löst, jag tappade balansen, trampade snett oh vrickade foten. I skolan ramlade jag ner för en trappa eftersom jag snubblade på mina egna fötter, och stukade foten, hemma har jag ramlar ner många gånger för trappan och vrickat fötter och handleder.
''Jag vet inte, många'' svarar jag och försöker att hålla balansen utan att stödja på foten.
''Vad har du nu?'' frågar hon.
''Idrott ironiskt nog. Du?''
''Tyska, vill du ha hjälp bort till gympasalen?'' Hon tar ut sina tyska böcker och stänger skåpet.
''Nej tack, jag går med Felix och Omar''
''Okej, men slutar du sen då?''
''Aa, vid halv två''
''Okej, jag slutar vid kvart i, men ses vi här sen och så åker vi bort till stationen och möter Emma, Simon och Carl?'' Fan, jag glömde att de skulle komma..
''Ja visst, det blir bra!'' Svarar jag och tar min andra krycka och vi säger hejdå, jag hoppar bort mot Felix och Omar som står vid sina skåp. Omar spärrar först upp ögonen men börjar sedan skratta, ett högt bubblande skratt.
''Jaja, jag ramlade'' muttrar jag.
''Duktigt!'' startar han.
De tar sina idrottskläder och vi börjar gå mot den B-hallen, den stora idrottshallen. Felix och Omar går för att byta om men jag går direkt in och sätter mig längst ner på läktaren som finns på ens sidan.
Våran lärare Hector kommer in och jag förklarar att jag inte kan vara med även fast det är ganska tydligt.De har gymnastik och hänger i ringar som apor, gör kullerbyttor på mattor, hjular och står på händerna. Omar, Felix och några andra är en bit bort och springer mot en studsmatta gör volter och landar sedan på en tjockmatta. Det är ganska roligt med gymnastik, inte fotboll och sånt. Rugby och basket möjligtvis men annars är jag inte så mycket för lagsport. Jag körde rugby i högstadiet, skolrugby för Krösa. Det var roligt, men annars är jag inte speciellt sportig. Dock så var det väldigt hårda träningar med mycket fys och springträningar inför En match i maj, där Krösa möter Valhall. Typ skolkamp men det är rätt stort hemma.
VOUS LISEZ
Allt förändras.. (The Fooo fanfic)
FanfictionNär Hannah och Ellen tar tåget till Stockholm så märker det något annorlunda när de kommer fram... Vad händer ? Kommer det bli romans ? Hur kommer deras liv förändras ?Hur blir det med skolan - det nya gymasiumet? Kommer stockholm förändra dem? Till...