Previously:
Visst jag har kanske inte mycket att jämföra med men ändå holy! Det känns så rätt, vi har inte känt varandra så länge men ändå. Love by first sight ? anyone ? no okay.
* Hannahs pov*
Jag drar av mig skorna och springer in till mitt och Ellens rum, slänger mig i sängen och kramar min kudde.
''Nå?'' Ellen som sovit sätter sig upp yrvaket och kollar på mig.
Jag nickar, lyckas dock inte få fram några ord.
'' Det var jättebra!'' lyckas jag säga efter ett tag.
'' Vad gjorde ni då?'' frågar Ellen medan jag börjar byta om.
'' Först så gick vi runt på Skansen och åt middag där, sen så var vi vid någon strand och badade och där liksom... umm kysste han mig..''
'' Ursäkta va?'' Ellen hopar upp och står i sängen ''kysste han dig?''
Jag nickar försiktigt och känner att mina kinder blir lätt röda.
'' Jag vill också ha kille!'' Ellen slänger sig i sängen och suckar djupt.
'' Alltså vi är ju inte tillsammans..''
'' Än nä!''
Jag skakar på huvudet och går för att tvätta bort mitt smink.''Godmorgon!'' Ellen väcker mig som vanligt med att slänga en kudde i mitt ansikte.
'' Mm morgon'' mumlar jag bland kuddarna.
'' Hannah! vi ska kolla efter lägenhet idag! kom igen nu!''
'' Vad är klockan?''
'' En sak som tickar och visar tiden'' säger Ellen och reser sig upp.
'' Haha roligt du är!'' jag sätter mig upp och sträcker på mig och gäspar stort.
'' Den är nio''
'' Okej''''Redo flickor?'' Farfar står i hallen och väntar på oss.
'' Yes!'' jag springer och sätter på mig skorna och Ellen kommer fort.
Svarta jeans, grå stickad tröja och rosa Converse.
vi går ut och sätter oss i bilen. Den första lägenheten ligger inte långt bort. Farfar fick äran att följa med och hjälpa oss eftersom vi inte kan ett skit om lägenhetsköp.Första lägenheten är liten, mörk och ligger i ett dåligt område. tjutande rör och utsikt över Statoil.
Andra lägenheten ligger väldigt avsides och är löjligt dyr. visst vi har tjänat mycket pengar de senaste månaderna men komigen vi är 16år.
Tredje lägenheten enorm, ljus, fin och allt men, vattenledningarna var sönder eller något och vattnet kanske inte skulle fungera varje dag och det fanns en chans att vattnet kunde lägga av i veckor.
Fjärde lägenheten är ganska stor, ett vardagsrum , två ganska små sovrum, kök och toalett. Ljus, inte för avsides och inte heller mitt i stan. Priset är rimligt och vi kan lätt ta oss till skolan.
En tid efteråt är lägenhet fyra våran. Bjudningen tog evigheter och alla papper som man måste skriva under har gjort så att jag har ont i högerhanden. Men vi har en lägenhet. Imorgon flyttar vi in, börjar flytta in iallafall. Våra föräldrar kom med två flyttbilar tidigare med våra sängar och andra grejer som vi lämnat hemma som fåtöljer och garderober.
Jag och Felix har träffats mycket sen kvällen på Skansen, dock så har vi inte pratat om ifall vi är ett par eller inte. Jag gillar honom , mycket.
~~
Ett kort kapitel som jag egentligen inte tänkt skriva idag men känner mig snäll så gör det ändå :D Detta är som ett mellankapitel typ. Det kommer börja hända mer saker snart allt måste bara komma på plats först ;) Kram <3
ESTÁS LEYENDO
Allt förändras.. (The Fooo fanfic)
FanficNär Hannah och Ellen tar tåget till Stockholm så märker det något annorlunda när de kommer fram... Vad händer ? Kommer det bli romans ? Hur kommer deras liv förändras ?Hur blir det med skolan - det nya gymasiumet? Kommer stockholm förändra dem? Till...