*&#*&*#&#*&Okuk çıkışı iş aramak için sokaklara düştük. Buralarda mağazalar falan vardı. Bir kaç tane de restorant. Tek tek soracaktık.
Bir tane restorant çok kalabalıktı. Eleman lazım olur diye düşündük ve girdik. Bir tane beyaz Gömlekli adam geldi."Hoşgeldiniz. Randevunuz var mıydı?"
"Şey.. Hayır. Aslında biz iş arıyorduk."
"Hmm. O zaman ben sizi müdür beye götüreyim."
"Hı hı. Çok güzel olur."dedi Nazlı heyecanla.
Odaya girdik. Ve koltukta kahvesini içen bir adam bize baktı.
"Buyrun. Ne istiyorsunuz."
Ben konuştum.
"Biz iş arıyorduk. Bir haftalık. Bize verebileceğiniz bir iş var mı?"
"Hmm. Bir saniye. Oturun şöyle. " dedi. Biz de ikiletmeden oturduk.
"Ee bize iş veriyor musunuz? " diye atıldı Nazlı heyecanla.
"Durun çocuklar. O kadar kolay değil bu. Siz okumuyor musunuz? "
"Okuyoruz."dedik aynı anda.
"Ee nasıl çalışacaksınız."
"Okuldan sonra gece istediğiniz saate kadar. Bir haftalık.
300 liraya ihtiyacımız var."dedi Nazlı yalvarır bir şekilde.Ben de konuştum sonra.
"Bakın biz bir hafta içinde 300 lira bulmalıyız. Okulda kamp yapılacak. Ama bizim paramız yok. Kişi başı 150 lira. Ikimiz de 300 lira oluyor. Lütfen. Gerçekten okul çalışmamızı hiçbir şekilde etkilemez."
"Çocuklar. Bakın burası büyük bir yer. Hem siz daha öğrencisiniz. Böyle bir şey..."
"Ama 18 yaşına geldik. Mesela Ilgın bir aya 18 ine giriyor. Yani 18 olunca her şey yapabiliriz. Hadi lütfen 1 haftacık."
diye adamı ikna etmeye çalışan Nazlı nın bu anını beynime kazımak istiyordum. Çok komik gözüküyordu."Çocuklar. Madem para lazım neden çalışıyorsunuz. Ailenizden istesenize"dedi adam. Ama tabi bilmiyordu.
"Bizim ailemiz yok. Yani biz yetimiz. O yüzden. Hadi bizi işe alın."
Adam iç çekti.
"Çocuklar ben böyle olduğunu bilmiyordum."
Biz adama melül melül bakarken adam biraz düşündü.
"Tamam. Ama iki gün. Iyi çalışırsanız günlük 150 tl veririm. Böylece istediğiniz para elimizde olur. Tamam mı"
"Oleey!!!"diye bağırarak sıçrayan Nazlı yı hemen daha fazla abartmaması için tuttum. Adam sa Nazlı nın bu haline sadece güldü.
"Tarık. Kızlara ne yapacaklarını söyle. Yarın başlarlar. Garsonluk yaparlar. Göz kulak ol."
"Çok teşekkür ederiz. Gerçekten çok sağolun. " dedim ben de sevinçle.
************
Ertesi gün okul bitmişti ve ilk iş günüydü. Tarık abi bize her şeyi anlatmıştı.
"Kızım çok heyecanlıyım. Ya yanlış bir şey olursa"
"Nazlıcım en basitinden kötü bir şey olmayacak. Dikkat et zaten iki gün çalışacağız."
Hızlı hızlı kafasını salladı.
Kıyafetleri giydik. Beyaz gömlek siyah dizlerimin 4 parmak üstünde bir etek ve kırmızı pantolon Askıları...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEÇİM (BİTTİ!)
Teen FictionIlgın... Herkese iyilik yapmak isteyen kimseyi kıramayan bir kız. Bu özelliğinin iyi olduğu kadar kötü yanları da var. O şimdi bir seçim yapmalı... Ya kendi hayatını seçip mutlu olduğu kişinin yanında olacaktı; ya da iyilik meleği olmaya devam ed...