Josh hľadel do zrkadla na svoje rubínovo červené vlasy, no myšlienkami bol úplne inde.
Stál s Ruby pred kostolom.
Dievča sa podchvíľou zohlo, aby odtrhlo sedmokrásku.
Ich rodičia sa obďaleč rozprávali o témach, ktoré sa ich dvoch netýkali.
Ruby mu podala malú kytičku, ktorú za ten čas nazbierala a usmiala sa od ucha k uchu. Prijal ju a poďakoval. V ten deň nemal dobrú náladu a ona akoby to vycítila. Zvedavo naňho pozrela a trhane sa nadýchla. Robila to vždy, keď sa jej nedarilo poskladať myšlienky do viet, ktoré by iným dávali zmysel.
"Bojíš sa strašidiel, Jish?" spýtala sa po chvíli. Vedela vysloviť jeho meno, no Jish sa jej z nejakého dôvodu zdalo oveľa lepšie. Mala svoj vlastný, zvláštny svet, plný zvláštnych slov. Josh ho zbožňoval.
Prekvapene na ňu pozrel, zvažujúc svoju odpoveď.
"Nie, pretože strašidlá neexistujú," riekol napriek tomu, že len pred malou chvíľou jasne zazrel svoj tieň, ako ho z diaľky pozoruje. Ruby sa zatvárila nespokojne.
"Neklam," zatiahla ublížene "ja o nich viem,"
Josh jej nerozumel. Nikdy predtým také niečo nepovedala. V jej súkromnom vesmíre predsa nemohli existovať žiadne strašidlá.
"Ako to myslíš, Ruby?" spýtal sa, skúmajúc jej výraz. Zošpúlila pery a takmer nahnevane ukázala k najbližšiemu stromu. Josh pohľadom nasledoval jej ruku, no nič nevidel.Alebo žeby.. nie, to nemôže byť pravda.
Jeho tieň sa nejasne črtal priamo na mieste, kam Ruby ukazovala. Joshovi sa prudko rozbúchalo srdce.
"Ruby?" prekvapene zahabkal.
"Vidíš ho, však? Strašidlo,"
Pravdaže ho videl. Bol to predsa jeho tieň. Jeho a nikoho iného.
Prečo ho teda videla aj Ruby?
"Je tu, lebo neodišlo do neba," vysvetlila mu Ruby svoju teóriu. Josh vedel, že to nie je pravda.
Pochopil, prečo si dievča myslí, že je to 'strašidlo'. Koniec koncov, strašidlá k cintorínom a kostolom patria a ona ho videla iba tu. Pretože iba tu sa stretávala s Joshom.
"Ty sa ho bojíš?" spýtal sa jej opatrne. Pri myšlienke, že by jeho démoni nejak desili Ruby, mu prišlo zle od žalúdka. Nechcel, aby kvôli nemu do jej čistého sveta zavítali zlé veci.
Ruby pokrútila hlavou.
"Nebojím sa ho. Keby ma chcelo strašiť, ty ho nenecháš. Však, Jish?" usmiala sa. Úprimne verila, že by ju pred ním ochránil. Joshovi zamrelo srdce. Pravdaže by ju ochránil, aj keď seba nedokázal. Veď to bola celé len jeho vina.
V odraze zrkadla sa zračila ďalšia postava. Tieň stál tesne za ním. Joshovi prešli po chrbte zimomriavky.
Vtedy jeho tieň po prvý raz prehovoril.
Shada de da dum.
YOU ARE READING
Hometown // Joshler ✓
FanfictionBest #30 in fanfiction _______ Každý máme svoje tiene. Kto by si však myslel, že sú tie prízraky skutočné? V Tylerovej duši už dávno nehorí oheň, ako kedysi. Cíti sa byť prázdny. Jeho temné myšlienky začínajú mať hmotnú formu a vlastný tieň sa...