20.

196 27 7
                                    

"Dúfam, že si hladný, robila som kura na prírodno,"
Tyler sa neodvážil protestovať. Joshova mama sa milo usmiala, poznamenala niečo o tom, že majú prísť k stolu a zmizla v kuchyni. Josh počkal, kým bola preč, a potom ospravedlňujúco pozrel na Tylera.
"Prepáč, je trochu.."
"Je skvelá," prerušil ho Tyler a odvážne sa za ňou vybral do kuchyne.

***

"Vynikajúce," poznamenal Tyler.
"Mhm," pridal sa k nemu Josh s plnými ústami. Jeho mama pred nich postavila dve šálky s kávou a usadila sa na druhej strane stola, aby mohla začať s krížovým výsluchom. Tyler bol pripravený na klasické a trochu nepríjemné otázky ohľadom školy a rodiny, no na jeho prekvapenie sa ich nedočkal.
"Povedz, Ty, máš nejaký koníček?" odchlipla si zo svojej kávy. Tyler k nej zdvihol pohľad a prehltol sústo.
"No..hrám na ukulele," povedal, aj keď nástroj v ruke nedržal už celú večnosť. Presnejšie dva týždne, no jemu to ako večnosť pripadalo.
"To je skvelé," nadšene sa usmiala, "Josh chodí na bubny, ale to iste vieš,"
Tyler prikývol.
"Ja som ako malá hrala na klavíri. Učila ma susedka.. milá pani, len to jej stádo mačiek..," na sekundu sa neprítomne odmlčala. Zasnený pohľad prezrádzal, že spomína.
"No to bolo dávno, dnes už by som si nespomenula ani na jednoduchú detskú pesničku," usmiala sa očami.
"Tiež viem trochu na klavír," ozval sa Tyler, "chodieval som na krúžok. Ten ale zrušili,"
Na chvíľu sa odmlčali, no Laura dostala nápad. Prudko sa vystrela.
"Nechcel by si sa k tomu vrátiť? Na Joshovej hudobke je istotne aj niekto, kto učí klavír. Súdiac podľa toho, koľko stoja hodiny bubnov, nebude to drahé. Mohli by ste chodiť spolu,"
Josh prestal prežúvať a zvedavo pozrel ma Tylera. Tomu zabehlo. Zakašľal a celý červený si odpil z kávy.
"Nad takým niečím som neuvažoval," povedal opatrne, trochu chripiac,"no teraz, keď o tom hovoríte.. rád by som si opäť sadol za klávesy,"
Joshova mama sa usmievala od ucha k uchu. Josh okamžite spustil o tom, aké to bude skvelé, opisujúc mu do detailov svoje hodiny a polemizujúc, ako veľmi sa na ne budú tie jeho ponášať. Strhla sa veľmi živá debata, nie len o hudbe.
V miestnosti zavládla príjemná, rodinná atmosféra. Viedli nenútený rozhovor, rozprávali si historky, pili kávu a nahlas sa smiali. Celkom odbočili od pôvodnej témy.
Tyler mal po dlhej dobe pocit, že niekam patrí.

Hometown // Joshler ✓Where stories live. Discover now