hoofdstuk 1

1.9K 91 18
                                    

{Sepp pov.}

Ik doe de deur van de koelkast dicht en loop met mijn bakje yoghurt naar een barkruk. Ik plof neer op de zwarte stoel en begin gapend aan mijn ontbijt. Leuk joh... school begint weer. 'Goedemorgen' hoor ik mam vrolijk zeggen die de keuken blij in komt wandelen. Zoals gewoonlijk is die in de ochtend nooit moe. In tegenstelling tot pap. Die komt er wrijvend in zijn ogen achter aan shocken.

'Scar hij is 17. Hij weet echt wel hoe dat ie naar school moet. Kunnen wij niet gewoon weer gaan slapen' zucht hij. Ik grinnik zacht en prop nog een lepel met yoghurt en cornflakes in mijn mond. 'Ja maar het is de eerste schooldag' zegt ze enthousiast. 'Van de vierde klas' voeg ik er met volle mond aan toe.

'Zie je?' zegt pap en wijst naar mij. Ik schud lachend mijn hoofd en neem een slok melk. 'Vooruit dan jij red je wel hè. Geen gevaarlijke dingen doen en wordt vooral je vader niet op school' lacht mam en drukt een kus op mijn wang. 'Ja ja ja, tot straks' grinnik ik. 'Hee wat is ee mis met hoe ik op school was?!' roept pap naar mam zodra ze naar boven gaan.

Ik slinger mijn rugzak over mijn schouder en stap in mijn auto. Ik rijd weg naar school.

Ik stap uit en doe mijn auto op slot. Chase en Thomas komen meteen naar me toe lopen. Thomas zijn mate is er ook bij, Riley. Hij heeft echt geluk dat hij zijn mate al heeft gdvonden. Dat kunnen Chase en ik nog niet zeggen. Maarja de kans dat je je mate vind is dan ook maat heel klein. Dus als je hem of haar vind ben je echt een lucky bastard.

'Heey Sepp' zegt Riley als ze allemaal bij mij staan. 'Yoo' antwoord ik en kijk het schoolplein een keer rond. 'Goede vakantie gehad?' Vraagt Chase. 'Jawel hoor. Wel wat saai maarja dat is meestal met zomervakanties. Je kijkt er naar uit en op het moment dat je vakantie hebt verveel je je' lach ik en loop het schoolplein op. 'Dat is zeker waar' lacht Thomas.

'Anders zou ik het niet zeggen he' grinnik ik.

'Jij kraamt zoveel onzin uit' lacht Riley. 'Dat is geen onzin dat heet mijn super geweldige humor' zeg ik heel serieus met mijn hand op mijn hart. Dat duurde niet lang want dan schiet ik in de lach. Mijn humor is echt nog slechter dan Chase zijn engels en dat is al rampzalig.

*Tring*Tring*

Ik maak de deur open van het lokaal. 'Meneer Waters. Heb je een briefje bij?' vraagt de docent. 'Hoezo dat nou weer de bel ging echt een seconde geleden' zucht ik. 'Ja dat maakt niet uit regels zijn regels' zegt hij streng. 'Regels zijn regels'doe ik hem na terwijl ik naar mijn plek achter in de klas loop. Ik plof op mijn stoel naast Zoë neer.

Ik heb dan wel geen mate, maar eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat ik die ooit zal vinden. Dus ja ik heb een vriendin. 'Heey babe' glimlach ik naar der en druk een kus op haar wang. 'Heey' grinnikt ze. Ik plof naast der neer op de stoel.

'Het is dat je ouders de 2 maangoden zijn' zucht de docent. 'En zo is het' lach ik en zak wat onderuit in mijn stoel. Zoë leunt tegen me aan en ik sla mijn arm om haar schouders heen. 'Ik heb je gemist' zucht ze. 'Ik jou ook babe' glimlach ik. Ze drukt een kus op mijn wang en laat haar hoofd dan op mijn schouder rusten.

Mijn vrienden mogen haar niet zo. Dat is ook puur omdat ze mijn mate niet is. Hun vinden dat ik niet zo raar moet doen en gewoon moet hopen. Maar ja er zijn duizenden verhalen van mensen die hun mate niet ontmoet hebben en ik wil wel een luna voor mijn pack hebben later.
Overdrijf ik dan zo erg?

'Heey jongens' roep ik naar mijn vrienden die aan onze vaste tafel zitten. 'Heey Sepp' antwoordt Thomas. De rest is super sociaal bezig in de online telefoon wereld. 'Zoë' zegt hij er kill achteraan.

Een paar seconde verder voel ik Zoë haar handen op mijn schouders. 'Heey' fluistert ze in mijn oor. Ik werp een snelle dodelijke blik op Thomas. Hij kijkt me hoofdschuddend aan. Ik draai me weer om naar Zoë. Ik leg mijn handen op haar heupen en druk een kus op haar lippen. 'Wil je uit school mee naar mijn huis?' Vraagt ze tereijl ze met haar linkerhand langs mijn wang af gaat. 'Tuurlijk' mompel ik.

Ik weet niet waarom maar de vraag of mates wel echt bestaan spookt weer door mijn hoofd.

'Wat is er met je?' Vraagt Zoë. 'Niks gewoon een klein beetje hoofdpijn' lieg ik snel. 'Ohw wil je een asprientje hebben?' vraagt ze en graait al naar haar tas. 'Nee dankje het gaat wel' glimlach ik. Ik druk een kus op haar voorhoofd en ga op de stoel naast Chase zitten. Zoë ploft meteen bij me op schoot neer.

Niemand kijkt haar aan. Lekker sociaal weer jongens...

Heey mensjes,
Hoofdstuk 1 van She's mine yeah yeah. Wat vinden jullie er tot nu toe van?

Vergeet dat sterretje niet in te kleuren🌟

Groetjes Roos

She's mineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu