Song: You Found Me- The Fray
Game
Ilang araw rin ako di makakain ng maayos kakaisip dun sa naging phone call namin ng tatay ko. Puro sandwich o kaya puro salad lang ang kinakain ko. Nothing heavy.
Wala rin naman kasi akong gana, e. Hindi ko rin minsan maiwasan na maiyak pag naiisip ko iyon. Tuwing may kumakausap sa akin ay ilang saglit lang rin at nakakalimutan ko rin agad ang sinasabi nila.
Para akong sabog. Kelly is starting to get worried about me. Bakit parang hindi daw ako attentive.
"Are you sure you're okay?" Tanong niya. I nodded.
Bigla rin namang pumasok sa isip ko 'yung nalaman ko about kay Cindy at Zach. What could possibly happen that causes Cindy her life?
Bakit ayaw pag-usapan ni Zach ang nangyari? I know it's hurting him a lot. Even though hurt wasn't visible in his face, you can feel that he's hurting, too. He obviously needs someone who he can talk it with. I somehow want it to be me. Hindi ko alam kung bakit. Basta gusto ko lang na nandyan ako para sakanya.
He has helped me through a lot. He helped me get rid of Xander. He stayed with me during my roughest times. I thought he will leave me like most people do. But he did not.
Some will say they care for you, but in the end, they will also leave. Zach stayed. He stayed until I stopped crying. Ngayon nalang ulit nangyari sa akin ito. Besides Ryan, ngayon nalang ulit.
All I have is Ryan and now I feel like I also have Zach.
"Is Zach that open to you?" I suddenly asked Kelly out of nowhere.
"Before. Pero ngayon ay hindi na. It's like he's pushing everyone away. Tita said to just let him. Why?" Aniya.
Just let him? Mali iyon. He will never recover if you just let him. You don't let a person suffer alone. He needs someone.
"Why is he pushing everyone away? Did something happen?"
I acted like I know nothing. Totoo nga naman iyon. I know nothing, basta ang alam ko lang ay patay na si Cindy pero hindi ko alam kung bakit.
"Sort of. It's not my place to tell, you better ask him. 'Yun nga lang, I don't know kung sasabihin niya sa'yo. He's been so distant nowadays."
Siguro ay kay Ian ko subukang tanungin. Baka dun siya nag-oopen dahil siya yung best friend niya. Hindi na ako sumagot at natulala na naman ulit.
"Hey." Napabaling ulit ako ng tingin kay Kelly. "It's Friday today. You promised you will watch."
Ay oonga pala! It's Friday today. May game sila Zach ngayon. I will still watch even though I don't know how Football works. Makikisigaw nalang ako pag nag-sigawan ang lahat para hindi akong magmukhang ewan doon.
BINABASA MO ANG
When We Were Faking It (When Trilogy #1)
RomanceSamantha Greyshel Enriquez, a supermodel who gets cheated on by his long term boyfriend, Xander Abueva. He left her for her best friend. Their relationship ended long ago. As she was trying to get her life back on track, he suddenly came back and no...