#6 ; Hutang 👑

11K 651 2
                                    

Tanpa mengucapkan terima kasih pada ahli 7 Prince Hots yang telah menolong dia sound budak gedik tuh, Sofia terus berlalu ke arah tempat duduknya .

"Wey, kau pergi mana rehat tadi?" tanya Sofia pada Emily.

"Aku pergi perpustakaan lah"

"Hish kau ni. Penat tau tak cari kau"

"Aku pon cari kau. Lepas tu aku tetibe nampak kau tengah berborak dengan geng 7 Prince Hots tu. Huu, untang lah dapat berbual dengan diorang" kata Emily.

"Apa yang untungnya? Menyakitkan hati je berbual dengan mamat-mamat poyo tuh"

"Tapi kau untung lah, 7 Prince Hots tu back-up kau tadi"

"Em, whatever lah!" balas Sofia.

Tiba-tiba geng 7 Prince Hots datang ke arah meja Sofia.

"Wey, geng 7 Prince Hots tu datang sini" bisik Emily pada Sofia.

Sofia memandang geng 7 Prince Hots. Mereka tersenyum kecuali Irsyad. Irsyad berjalan dengan muka yang serious.

"Yana!" tegur Adam sambil mengambil kerusi lalu duduk di hadapan Sofia.

Sahabatnya yang lain turut berbuat demikian. Mereka duduk mengelilingi meja Sofia dan Emily. Emily terkedu.

"Kau nak apa?" soal Sofia.

"Kau ada hutang dengan kami" jawab Amirul.

"Sejak bila pulak aku berhutang dengan korang ni?"

Emily daripada tadi hanya mendiamkan diri.

"Ada! Kau berhutang sebab tak ucapkan terima kasih dekat kami" balas Iqmal.

"Terima kasih untuk apa?" soal Sofia lagi sambil memandang jejaka-jejaka yang berada di hadapannya.

"Sebab kami dah tolong back-up kau daripada minah gedik tuh" kata Adam.

"Eh, sapa suruh korang tolong aku? Ada aku minta pertolongan daripada korang ke?"

"Orang dah tolong tu berterima kasih je lah" balas Irsyad dingin.

'Ei, mamat dingin ni lah. Sebok je!'

"Okay, lah. Aku berterima kasih sangat dekat korang. So, hutang aku dah selesaikan?"

"Belum lagi" balas Adam.

"Hish! Apa lagi yang korang tak puas hati ni?"

"Aku tak puas hati sebab kau tak bagi aku curi hati kau" kata Aidil sambil tersenyum.

Sofia memandang tajam ke arah Aidil.

"Aidil. Serious boleh tak?" kata Syukri.

"Er, yelah-yelah."

"Kau ada satu lagi hutang yang perlu diselesaikan" balas Nazri.

"Hm, apa?"

"Kau kena.."

*******

Like? Vote this story! Tq~

7 Jejaka Hots [C] ✅Where stories live. Discover now