#14 ; Jadi Kawan 👑

9.8K 583 3
                                    

Waktu rehat tamat,

Sofia masuk ke dalam kelas bersama-sama 7 Prince Hots. Semua mata di dalam kelas itu memandang Sofia yang sedang bergelak ketawa dengan Adam.

Sofia terpandang Liana. Liana merenung tajam ke arah Sofia. Sofia tersenyum sinis.

Sofia duduk di tempatnya.

"Wey, kau dah jadi kawan diorang ke?" soal Emily.

Sofia mengangguk.

"Biar betul ni?" Emily tercengang.

"Ye. Betul lah. Nak buat apa aku tipu kau kan?"

"Kau dah fikir betul-betul ke nak kawan dengan 7 Prince Hots tu?"

"Dah. Kau nak takut apa? Diorang tu baik lah" balas Sofia.

"Aku tahu lah diorang tu baik"

"Dah tu, apa yang kau nak takut sangat ni?" soal Sofia.

"Aku takut kau kena kecam dengan budak-budak gedik tu sebab rapat dengan 7 Prince Hots. Lagi-lagi bila kau rapat dengan Adam. Memang kena kecam teruk lah"

"Em, yang tu aku tak risau sangat. Kau fikir aku ni tak boleh nak lawan budak gedik tu ke? Lagi pon aku kan dah ada bodyguard untuk tolong aku. Kau tak payah risau lah ya. Walaupon aku rapat dengan diorang, aku tak akan pernah lupakan kau sebagai kawan aku" Sofia tersenyum ke arah Emily.

Emily membalas senyuman Sofia.

Tiba-tiba 7 Prince Hots datang ke arah tempat duduk Sofia.

"Hai, Yana!" tegur Syukri.

"Hai, korang nak apa lagi ni?"

"Tak ada apa-apa pon. Just nak bagi tahu, balik ni tumpang kereta aku" kata Aidil.

"Perlu ke aku tumpang kereta korang?" soal Sofia.

"Perlu lah! Kau kan dah jadi kawan kami" jawab Iqmal.

"Ha, ye lah"

"Okay, good" kata Aidil.

"Tu je ke yang korang nak bagi tau aku?" tanya Sofia.

Mereka bertujuh serentak menganggukkan kepala.

"Kalau nak cakap tu je, tak payah lah sampai semua sekali nak datang tempat aku. Dua orang sudah lah "

"Suka hati lah! Kami sentiasa bertujuh tau. Kau apa tahu?" balas Amirul.

"Tapi tak setiap masa kan kita kena bersama? Ada masa yang kita perlu untuk bersendirian. Contohnya waktu exam. Kita bersendirian kan waktu exam? Tak ada sapa-sapa nak tolong. Kau..." belum sempat Sofia hendak menghabiskan percakapannya, percakapannya sudah dipotong.

"Dah, diam! Aku malas nak dengar kau ceramah. Membebel je kerja kau ni" Adam memotong percakapan Sofia.

Sofia memuncungkan bibirnya.

"Ha, apa muncung-muncung tu? Nak kena cium dengan aku ke?" kata Aidil sambil tersenyum sinis.

Sofia cepat-cepat tarik muncungnya. Ahli 7 Prince Hots tersenyum kecuali Irsyad.

"Tahu pun takut kena cium dengan aku"

"Dah tentu lah takut! Mana boleh cium aku suka hati je" balas Sofia.

"Kalau aku yang cium kau boleh?" Syukri mendekatkan mukanya dengan Sofia.

Sofia tergamam. Syukri makin dekat dengan Sofia. Dia tersenyum jahat.

Tiba-tiba Sofia menampar pipi Syukri.

"Aduh! Sakit lah"

"Padan muka! Main-main lagi dengan aku. Tu baru sikit tau. Kalau kau buat lagi, bukan penampar je aku bagi. Tumbok ,sepak, cubit semua aku bagi" kata Sofia.

Geng 7 Prince Hots mentertawakan Syukri.

"Hu, ye lah. Aku tak main-main lagi dengan kau" balas Syukri sambil memegang pipinya yang sakit.

**********

Vote!

7 Jejaka Hots [C] ✅Where stories live. Discover now