#34 ; Rehat Dengan Irsyad 👑

8.4K 423 0
                                    

Sofia memandang Adam .

" Amboi ! Kau pikir pasal diri kau sendiri je eh ? Pasal aku kau tak pikir " kata Sofia .

" Nak buat apa pikir pasal kau ? Kau bukan pun ada peminat "

" Kau ni kan , nak kata bongok macam bangang . Ish ! Pengetua sekolah ni ayah aku kan ? Kalau ayah aku tahu macam mana ? Tahun ni kita SPM kot " balas Sofia .

Adam menepuk dahinya .

" Haah lah . Aku lupa ayah kau pengetua sekolah ni . Heheh , baru nak hebohkan satu sekolah "

Sofia menjeling ke arah Adam. Adam tersengih.

"Ok lah, aku nak pergi tempat aku. Jumpa balik sekolah nanti " kata Adam.

"Memang lah aku jumpa kau. Aku tumpang kereta korang kan? Ish kau ni, dah nyanyuk ke apa?"

Adam ketawa. Dia kembali ke tempat duduknya.

***

Tibanya waktu rehat,

"Yana! Teman aku pergi kantin" kata Irsyad sambil memandang Sofia yang sedang mengemas bukunya masuk ke dalam laci meja.

"Asal kau ajak aku?"

"Er, Sofia. Aku pergi dulu eh. Bye!" Emily terus berlalu meninggalkan Irsyad dan Sofia.

"Aku nak kau teman aku" kata Irsyad.

"Malas lah"

"Hish kau ni, malas je kerjanya. Jom lah, aku belanja kau" kata Irsyad.

"Belanja? Ok, aku just teman. Kau pergi beli makanan dekat kantin lepas tu kita pergi makan dekat pondok. Aku tak suka makan dekat kantin. Ramai orang"

"Okay, jom" Irsyad menarik tangan Sofia.

Sofia mengikut langkah Irsyad ke kantin. Tangannya masih dipegang oleh Irsyad.

Sepanjang perjalanan mereka ke kantin, ramai pelajar perempuan yang memandang Irsyad dan Sofia.

"Wey, peminat kau tengah tengok aku lah. Lepaskan lah tangan aku" bisik Sofia pada Irsyad.

"Kau diam! Buat-buat macam tak nampak"

'Eii mamat ni. Aku cepuk muka kau baru kau tahu'

Sofia hanya mendiamkan diri dan mengikut Irsyad. Irsyad masih memegang tangannya.

"Okay, kau nak aku belanja kau apa?" soal Irsyad setibanya di kantin.

"Kau nak pergi belikan? So, lepaskan tangan aku dulu"

Irsyad melepaskan pegangannya.

"Kau nak beli apa?"

"Em, aku tak nak makan. Kau belikan aku air kotak teh ais lemon" jawab Sofia.

"Ok, kau tunggu aku dekat sini"

Sofia hanya mengangguk. Irsyad berjalan ke arah kantin.

"Sofia?" tegur sesorang.

Sofia menoleh ke arah suara itu.

"Ika?"

"Hai, nampaknya kita berjumpa lagi" Ika memberi senyuman manis.

Sofia membalas senyuman Ika.

"Ika dah makan belum?" tanya Sofia.

"Belum, Ika baru je sampai sini. Sofia tak nak pergi kantin ke ? Kenapa berdiri dekat sini ? "

"Aku tunggu kawan aku. Dia yang tolong belikan. Kejap lagi muncul lah tu" balas Sofia.

Tiba-tiba Irsyad muncul.

"Dah jom, aku dah belikan air untuk kau" kata Irsyad.

"Irsyad ni kawan Sofia?" tanya Ika sambil memandang Irsyad.

Irsyad memandang Ika kembali.

*********

Bersambung..

7 Jejaka Hots [C] ✅Where stories live. Discover now