"Adel!"
Adam dan Amirul memandang ke hadapan. Kelihatan Sofia sedang menuju ke arah mereka berdua.
"Apa?"
"Kau buat apa lagi tercegat dekat sini dengan Aiz? Dah, jom masuk kelas" kata Sofia.
"Kami memang nak masuk kelas, tapi ada peminat Adam ni nak minta tanda tangan" kata Amirul.
"Minta tanda tangan?"
Amirul mengangguk. Tiba-tiba Sofia ketawa.
"Kau ni artis ke sampai nak minta tanda tangan? Alahaii, lawaknya lah" kata Sofia pada Adam.
"Eh kau ni. Lebih pulak ketawa" balas Adam.
"Hehe, sorry. Dah, korang pergi masuk kelas. Biar aku yang uruskan perempuan yang nak minta tanda tangan kau tu"
"Okay, thanks Yana. Sayang kau!" Adam dan Amirul pun berlalu pergi.
"Adam tu boyfriend akak ke?"
Sofia memandang pelajar perempuan di hadapannya itu.
"Tak payah lah panggil akak. Panggil Sofia je. Nama kau sapa?"
"Nama saya Syafika Atira. Panggil Ika"
"Ouh. Ika minat Adam ke?" tanya Sofia.
"Haah. Adam tu handsome. Kenapa? Adam boyfriend Sofia ke?"
"Eh, bukan lah. Kami kawan je" jawab Sofia.
"Ye ke kawan? Kenapa Adam cakap sayang tadi?"
'Eh budak ni. Banyak pulak tanya'
"Dia saja je tu. Ok lah, lebih baik Ika pergi masuk kelas. Tak ada gunanya Ika minat dekat Adam. Dia tu tak suka layan peminat" kata Sofia.
"Kenapa dia tak suka layan peminat dia? Bukan Irsyad je ke yang tak suka layan peminat?" tanya Ika.
"Ika kenal Irsyad?"
"Kenal! Group 7 Prince Hots ni semua Ika kenal" kata Ika.
"Ouh, minta maaf lah ya. Aku dah lambat nak masuk kelas. Lain kali je lah ya kita berborak. Ok bye!" Sofia berjalan meninggalkan Ika seorang diri.
***
"Yana! Macam mana dengan budak perempuan tadi?" soal Adam.
"Macam mana apa? Biasa je"
"Perempuan tu ada cakap apa-apa tak?"
"Stop lah panggil dia perempuan. Nama dia Ika lah!" kata Sofia.
"Whatever lah! Ha, Ika ada cakap apa-apa tak?" tanya Adam.
"Ada"
"Apa?"
"Dia kata kau tu boyfriend aku" kata Sofia.
"Ha, ye ke? Kau balas apa?" soal Adam teruja.
"Aku kata yang kau tu kawan aku, bukan boyfriend aku"
"Alaa, kenapa kau tak ya kan je?"
"Pale hotak mu! Nanti satu sekolah ni kecoh yang aku couple dengan kau" kata Sofia.
"Tak pe lah. Biar satu sekolah tahu yang kita ni bercinta"
"Eh, sorry sikit. Bila masa pulak aku bercinta dengan kau ni? Jangan perasan ok!" balas Sofia.
"Kalau satu sekolah tahu yang aku dengan kau bercinta, tak ada lah perempuan datang tergedik-gedik dengan aku. Lagi-lagi si Liyana tu. Eii, menyampah nya aku!"
"Sorry ya. Aku tak berminat nak bercinta"
"Ala, bukan bercinta betul pun. Just hebohkan dekat sekolah yang kita ni bercinta. Please lah, aku nak larikan diri daripada peminat. Itu ja. Kau tak kesian dekat aku ke?" Adam membuat muka simpati.
Sofia memandang Adam.
*******
Bersambung..
YOU ARE READING
7 Jejaka Hots [C] ✅
Teen Fiction[COMPLETE] Mengisahkan tentang 7 orang jejaka yang baru pindah ke sekolah Puteri Aliyanna Sofia. Puteri Aliyanna Sofia merupakan anak pengetua sekolah. Walaupun Sofia anak pengetua, dia tidak berasa angkuh. Sofia tidak mempunyai ramai kawan. Dia ha...