Een week later.
Pov. Caithlin
Er is deze week niks bijzonders gebeurd. Ik mocht gisteren naar huis en Dylan vertelde dat zijn ouders 4 weken op zakenreis zijn gegaan, daarom bleef hij de hele tijd bij mij in het ziekenhuis. Ik weet nu alles, wat ik moet weten, over mijn leven. Ik heb Sophie gebeld dat ik alles nu weet. Ze was erg blij en komt straks naar me toe. Ik ben nog steeds verbaast over het feit dat Dylan mij leuk vindt. Ik moet hem wel ooit vertellen dat ik hem alleen leuk vind als een beste vriend, meer niet.
En, over mijn ouders gesproken, ze waren niet eens ongerust dat ik een week niet thuis was. Ze mistte me niet eens! Ze dachten dat ik bij een van mijn vriendinnen ging logeren. En toen ik vertelde over dat ik in het ziekenhuis lag zeiden ze alleen: ''Oke.''Ik zit nu op mijn kamer, geduldig op Sophie aan het wachten. Ik kijk verveeld uit het raam, totdat ik Sophie zie. Ik ren naar beneden en maak de deur open. "CAITH!" Schreeuwt Sophie. "SOOF!" Schreeuw ik terug. Het is maar goed dat mijn ouders niet thuis zijn. Sophie geeft me een lange knuffel. "Kom binnen!" Zeg ik zodra ze me heeft losgelaten. Ze knikt en gaat naar binnen en stormt gelijk naar mijn kamer. Ik doe lachend de deur dicht en ga gelijk naar mijn kamer.
Even later hebben we de slappe lach over alles en nog wat. Als we uit zijn gelachen vraagt Sophie opeens heel serieus: "Caithlin vind jij Cole leuk?" Ik ben erg verbaast dat ze het vraagt. "Waarom?" Vraag ik. "Nou, gewoon." antwoordt ze. "Hmm, vindt Sophie Rose Rickhall soms Cole Alan Pendery leuk?" vraag ik terwijl ik doe alsof ik nadenk. Ik kijk naar Sophie en zie dat ze bloost.
"Nou?" vraag ik nog eens. "Ik geef antwoord zodra jij ook antwoord geeft!" zegt ze. Ik knik. Als ik wil antwoorden gaat de mobiel van Sophie. Ze neemt op, maar ik ga gewoon er doorheen praten, hard ook nog."Oké, oké ik vind COLE PENDERY een SCHATJE hij is ó zo KNAP, LIEF EN AARDIG." Roep ik sarcastisch in Sophies oor. Ik zie dat Sophie de luidspreker aan doet. "Zo, mevrouw Road vind me een knappe, lieve én aardige schatje?" Zegt er een stem vanuit de mobiel. Nee, niet zomaar een stem. Een stem van degene waar ik sarcastisch over praatte. Waarom moest ik zojuist schreeuwen. "Nee! Het was sarcasme!" Roep ik als ik Sophies mobiel af gepakt heb. "Het mag wel sarcasme zijn, maar stiekem vind je me gewoon leuk!" Zegt hij lachend. "Nee stiekem ben jíj een ARROGANT KWAL!" Roep ik. "Caith, geef mijn mobiel terug." zegt Sophie rustig. "Ja nou wie gaf mij spontaan een knuffel!?" Roept Cole. "Caith, geef nu mijn mobiel terug." zegt Sophie, nog steeds rustig. "Ik wist niet wat ik deed oké!" Roep ik terug.
"CAITH GEEF MIJN MOBIEL, NU." Roept Sophie. "Ja Caithlin geef Sophies mobiel terug!" Zegt Cole. "Best." Zeg ik en ik druk op de rode knop, en beeindig het gesprek. Ik gooi het naar Sophie en Sophie vangt hem. "Sinds wanneer heb jij zíjn nummer?" Vraag ik. ''Sinds jij in het ziekenhuis lag." antwoordt Sophie droog. "O, en nee ik vind Cole niet leuk. Nu jij antwoorden," zeg ik. "Uh nou misschien een héél klein beetje?" antwoord zij. "Oelala, Sophie is verliefd!" Roep ik. "Hou je kop!" Sist ze. "Haha okee," zeg ik lachend.
"Dylan is een super vriend voor je, hè?" Vraagt Sophie opeens. "Uhu," zeg ik droog. "Jullie zouden de perfecte koppel zijn," ratelt ze verder. "Soof.." Begin ik. "En dan kunnen we, als ik ook een date heb, op dubbel date..." gaat ze verder. "Soof.." Zeg ik weer. "En dan.." "SOOF!" Roep ik. "Wat?" Vraagt ze geïrriteerd. "Hij vind me leuk..." Zeg ik. "Maar dat is juist toch goed!" Roept ze blij. "Nee, ik wil gewoon vrienden blijven. Ik voel niks voor hem, alleen als beste vriend."
"Maar hij is perfect voor je! Hij zorgt voor je, is aardig, lief en ook nog knap!" Zegt ze. "Nee! Snap je het niet? Hij is mijn beste vriend, als wij iets krijgen en dan uitmaken gaat onze band naar de klote. Dan is het niet meer hoe het vroeger was en dat wil ik niet!" Roep ik. "Oh.. Ja.." fluistert Sophie. "Neem hem dan?" Zeg ik. "Nee." Zegt ze vastbesloten. "Oh nee mevrouw wilt de popu jongen hè?" Zeg ik bot. "Caithlin.." Zegt ze. "Ja wat?" Snauw ik.
TING. Sophie kijkt op haar mobiel en ziet een berichtje. Ze kijkt naar me en typ iets terug.
Pov. Sophie
Ik kijk op mijn mobiel en zie dat Cole iets heeft gestuurd. "Wil je de nummr van Caith geven? gr. Cole." Ik kijk verbaasd en kijk dan naar Caithlin. "Wat?" Snauwt ze. Ik zucht en begin te typen. "Haar nummer is 06xxxxxxxx. Waarom? x Soof." Gelijk daarna krijg ik weer een bericht. "Zodat ik haar kan irriteren :) " Ik lach en Caithlin kijkt me boos aan. "Ehh ik ga maar eens ik zie je morgen op school." Zeg ik terwijl ik op sta. Ik geef haar nog een snelle knuffel en ga dan naar beneden.
Pov. Cole
Aha, haar nummer. Ik tik de nummer in mijn contacten en sla haar op. Ik stuur gelijk een berichtje. "Ey." Ja wat anders.. "Wie ben jij?" Krijg ik terug. "De jongen die jou ging redden.''
''Cole?''
''Jep, dat ben ik. :D''
''Waarom heb je mijn nummer -__-''
''Ehm, omdat het kan, duh.''
''Ja, waarom kan het?''
''Waarom niet?''
''Waarom wel?'' Ik was van plan om haar te irriteren, maar nu irriteert zij mij.
''Gewoon.''
''Dat is geen reden.'' Dat is wel een reden.
''Voor mij wel.''
''Voor mij niet.'' Arrghh.
''Pech dan.''
''Arrgh je irriteert me dood man!'' Yeah.
''Was ook de bedoelding -.-''
Pov. Caithlin
Omg hij is zó fucking irritant man! Ik heb de neiging om hem uit te schelden maar ik houd me in. Hé een nieuw berichtje van Sophie.
''Ey Caith, we hebben nieuw rooster!'' stuurt Sophie. Yeah bitchez. Nieuw rooster dus ook nieuwe leerlingen in bepaalde vakken.
''Yeah, bij welke vakken zitten we samen?'' Please alle vakken.
''Bij wiskunde, Nederlands en Engels.'' Awh. Mja, zij volgt ook andere vakken dan mij.
''Awh oke. Hoe weet je eigenlijk dat we nieuw rooster hebben?'' ''Dude wat denk je, magister dúh.'' Ik voel me nu dom.
Snel kijk ik op het magister en zie dat er een mail is.
''Beste Caithlin Road, zoals je weet starten we nu met een nieuw periode en zijn er nieuwe roosters. Je hebt, als het goed is, bepaalde vakken gekozen om te volgen voor je eindexamen voor volgend jaar. Je zit dan ook deze periode met andere docenten en leerlingen. Deze leerlingen zijn nieuw en komen bij jou in de klas terecht bij de keuze vakken..'' Ik kijk naar de namen en scroll naar beneden. ''En als laatst zit ook Cole Pendery bij jou. Veel succes met deze periode.'' Fuck.
JE LEEST
Words hurt more than you think.
General FictionOntmoet Caithlin Road, een stoer meisje. Ze heeft niet veel vrienden maar ze is altijd vrolijk.. Of lijkt dat maar zo? Niemand weet wat er thuis met haar gebeurd.. En niemand weet haar verleden. Ze is dapper genoeg om het niemand te laten merken. Ma...