15. Ex vrienden

626 33 1
                                    

Pov. Caithlin

O mijn god. Ik sla mijn handen voor mijn mond. Ik besluit Dylan zogenaamd te bellen om te vragen waar hij is. Terwijl ik mijn mobiel pak, nog steeds kijkend naar het raam, tik ik het nummer in van Dylan.

Ik zie dat Dylan stopt met zoenen en naar zijn bureau loopt.

Dan neemt hij op. "Hallo? Caithlin?" vraagt hij verwarrend.

"Ja, met mij, waar ben je?" vraag ik, met nog steeds een blik op Dylan gericht. "Ehh, waar ben jíj?" Stamelt hij.
"Ik vroeg het eerder." zeg ik streng. "Ehh. Met een vriendin, in een eh restaurant." Liegt hij. Ik ben nu echt boos en ga begin te schreeuwen.
"Uhu, tuurlijk maak dat de kat wijs. Eerst zeg je tegen mij, je beste vriendin, dat je mij leuk vind. En nu sta je verdomme nog tegen mij te liegen! Tegen je beste vriendin ook nog!" Ik zie dat hij zijn hoofd schuin houdt.

"W-wat bedoel je?" vraagt hij bang. "Kijk verdomme uit het raam, klootzak." roep ik. Hij loopt naar het raam en doe de gordijnen ietsje verder open. Ik steek mijn middelvinger op. "Dylaan! Wat doe je bij het raam?" hoor ik.

Me beste vriendin, en me beste vriend hebben me bedrogen achter mijn rug om, en Dylan heeft nog ook tegen mij gelogen dat hij mij leuk vondt? What the..

Als Sophie naar het raam loopt, kijk ik recht in haar ogen. Ik schreeuw in de telefoon dat ze op moeten rotten en dat ik ze nooit meer wil spreken. Voordat ze iets terug door de telefoon kunnen zeggen hang ik op.

Ik loop weg en draai me niet meer om. Gelukkig heb ik Dylans' huissleutel zodat ik morgenochtend mijn spullen kan pakken. Ik weet niet waar ik naar toe moet. Als ik naar Cole ga, lijkt het dat ik hem stalk en ik weet niet eens welke straat hij woont...

Ik besluit om te gaan zitten op een bankje in een parkje. Hé hier woont Austin dichtbij.

Bliep. Bliep. Ik kijk op mijn mobiel en lees de 10 berichten.

"Caith ik kan het uitleggen! X Soof." Uhu.
"Caithlin, het is niet wat het lijkt alsjeblieft vergeef het me!" Tuurlijk Dylan.

En zo gaan de berichten verder. Ik zucht en ga liggen, wat ben ik blij dat het warm is. Het is begin april en best lekker weer. Ik denk na over alles en nog wat. Over hoe ik nu op school moet doen, want tja na Sophie heb ik geen vriendinnen meer.. Alleen met Austin praat ik soms mee maar hij is best wel een meeloper. En Cole..Tja, hij is een popu en daar ga ik sowieso niet mee praten, althans op school dan. Ik zucht. Michelle gaat sowieso met Sophie om, Michelle en ik mogen elkaar niet.

Ik kan gewoon spijbelen en in de zoveel tijd bij Megan logeren... Want never dat ik naar mijn... Ouders weer ga.

Pov. Austin

Het is half tien in de ochtend. Ik verveel me en loop rond, het is toch zondag. Mijn ouders hebben weer ruzie gekregen en ik ging maar naar buiten. Als ik vlakbij het park ben, zie ik iemand op een bankje liggen. Ik loop er verbaast naar toe.

"Caithlin?" vraag ik verbaast. Ik hoor alleen wat gemompel als antwoord. Ik ga naast haar zitten, net op het randje, en schud haar wakker. "Huh?" Caithlin opent haar ogen en kijkt verwarrend. "Caith, waarom lig je hier?" vraag ik. Wauw, ze is echt mooi. "Ehh ik ehh.. " stamelt ze. "Je hoeft het niet te zeggen hoor, maar heb je hier de hele nacht gelegen?" "Eh ik denk het..."

"Waarom ben je niet thuis, je woont hier toch 10 of 15 minuten hier vandaan?" Ik kijk haar vragend aan. "Ja.. Maar ik ging bij een vriend logeren, maar ik zag hem met... Sophie ehm zoenen door het raam... En ze zijn, ik bedoel waren, mijn beste vrienden. Ook zei Dylan, die ex beste vriend dus, dat hij mij leuk vond! Wat blijkbaar gelukkig niet is. Alleen nu zoent hij gewoon met mijn beste vriendin.. En enigste vriendin die ik nu niet meer heb." Ratelt ze in één stuk door. "Sst, stil maar het komt goed." stel ik haar gerust.

Pov. Dylan

"Verdomme Sophie!" roep ik. "Wat the fuck hebben we gisteren gedaan, voor Caithlins ogen nog wel!" "I-ik weet het niet..." stamelt ze. Het is net in de ochtend, mijn ouders hebben ge-smst dat ze bij mijn oom en tante gingen logeren.

Gisteren ging ik naar de bar en zag ik Sophie. Ze moest huilen dus ik troostte haar een beetje, alleen ze was te dronken. Ze boodt mij ook drinken aan en, jammer genoeg, nam ik het van haar aan. We eerden allebei dus dronken en wisten niet wat we deden. Sophie wilde met mij mee naar huis enik zei dat het goed was. Toen begonnen we met zoenen... En fijn, nu is mijn beste vriendin, of moet ik zeggen beste ex vriendin, weg gelopen.

Hoe kan ik het haar ooit uitleggen...

Pov. Sophie

Dylan schreeuwt tegen me en ik word bang. Mijn beste vriendin heb ik kwijt geraakt, door míjn domme fout. Ik was te dronken en had liefdesverdriet.. Nathan (a/n ik kom nu pas achter dat er twee Nathans in dit boek voorkomen.. Een daarvan is het vriendje van Megan en de ander die crush van Sophie. Maar als er pov Sophie is, gaat het over die ene crush ^_^) had met mij afgesproken om naar een feestje te gaan en ik zei natuurlijk ja. Op dat feestje werd hij helemaal dronken en deed hij verkeerde dingen. Hij begin me te zoenen, wat oké was. Maar toen wilde hij verder.. Maar ik wilde niet, en de rest mag je zelf wel raden..

Comment -Vote 💕👌

Words hurt more than you think.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu