23. Nieuwe leerling?

671 36 6
                                    

Pov. Caithlin

Het is half zeven 's ochtends en ik ben wakker. Ik pak mijn spullen, wat niet veel is, bij elkaar en stop het in mijn tas. Gelukkig had ik gisteren mijn boeken in mijn kluisje laten liggen op school. Ik duw Megan van het bed af en Megan valt met een plof op de grond. ''What the hell!?'' roept ze. Ik lach en Megan probeert op te staan. ''Zal ik je helpen?'' vraag ik lachend. ''Ja, graag.'' antwoordt ze. Ik geef haar mijn hand en help haar overeind. ''Thanks,'' zegt ze als ze weer normaal rechtop staat. ''Hoelaat is het?'' ''Half zeven ongeveer'' antwoord ik. Ze knikt en samen lopen we naar de keuken. ''Heb je misschien yoghurt?'' vraag ik gapend. Megan knikt en doet de koelkast open. ''Hoelaat komt de bus van hier naar de stad?'' vraag ik. ''Volgens mij half acht.'' Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al tien voor zeven is. ''Hoelaat moet je op school zijn?'' vraagt Megan en ze geeft me een kommetje yoghurt met een lepel. Ik gaap, alweer, en zeg dan; ''negen uur.''

~~

Ik zit nu op de bus te wachten. Het is erg koud, en er is niemand om me heen. Als ik in de verte de bus aan zie komen rijden ga ik op staan. Ik stap in en betaal dan het geld, ja ik ben nu weer zo stom om mijn OV chipkaart in mijn kluisje te laten liggen. Tot mijn grote verbazing is de bus helemaal vol. Ik kijk waar ik kan zitten. Mijn ogen gaan door de bus en ik zie, godzijdank, een plaatsje naast iemand die naar het raam buiten kijkt. Hij heeft oordopjes aan, en ziet er nogal knap uit. Ik loop verlegen naar het plaatstje toe en ga zitten. Hij kijkt verbaasd van het raam op en grijnst dan naar mij. Ik voel dat ik rood word.

Als hij weer naar het raam kijkt, ga ik hem sneaky bestuderen. Hmm... Bruin haar, blauw grijze ogen, stoere kledingstijl, ongeveer een jaar of achttien, zeventien. ''Lukt het een beetje?'' Ik schrik op van mijn gedachtes en kijk recht in zijn ogen. ''Heh?'' vraag ik dom. ''Lukt het om me te bestuderen?'' vraagt hij grijnzend. Ik word rood en bijt op mijn lip. ''Wees niet zo verlegen, wat is je naam.'' Ik frons mijn wenkbrauwen en stamel dan mijn naam. ''Caithlin huh? Hmm, oké ik heet David, David Harding.'' Hij knipoogt. 

Ongeveer twintig minuten later zijn we in de stad. Oké nu bus vijf nemen en dan richting school. Ik stap uit en tot mijn grote verbazing stapt ''David'' ook uit. Ik kijk hem verbaasd aan, en hij doet het zelfde. Ik loop naar de bushalte en wacht dan op de bus, en ja hoor David loopt achter me aan. ''Eh, stalk je me nou?'' vraag ik botter dan verwacht. Hij lacht en schudt zijn hoofd, ''nee gewoon toeval ofzo?'' Ik kijk hem achterdochtig na. De bus komt en ik stap in, als ik wéér een buskaart heb gekocht ga ik helemaal achterin zitten. En helaas komt hij naast mij zitten. ''Weet je zeker dat het toeval is, je stalkt me nogal.'' vraag ik arrogant. Wauw, ik heb echt een ochtendhumeur. ''Ja, weet ik zeker.''

De bus stopt, ik moet nog tien minuten naar mijn school lopen van hier. Ik ga met een snelle looppas naar buiten en dan op weg naar school.

Als ik op school ben gaat op dat moment de bel. Ik loop de congiërge voorbij maar hij laat me niet door lopen. ''Hallo Caithlin. Er is vandaag iemand nieuw op school, zou je hem willen rondleiden? Ik zeg wel tegen de leerkracht waarvan je dan les heb bij het eerste en tweede uur dat je de nieuwe van de school rond leidt. En nee, dit is geen keuze je móét het doen!'' beveelt hij mij. Ik rol met mijn ogen en knik dan. ''Mooi zo, ah daar is hij.'' hij wijst naar iemand en ik draai me om. -______- Are you fucking kidding me? 

Pov. Cole

Het is al negen uur. De lessen vandaag begonnen later, en geen idee waarom maar ja, des te beter. Ik zit in economie, en ik zie Caithlin nog steeds niet. Iedereen praat over een nieuwe leerling, maar het boeit me niet. Van Rossum klapt in zijn handen en maakt slangen geluiden, je weet wel ''ssssst'' etc. ''Zoals jullie al hebben gehoort, we krijgen vandaag een nieuwe leerling. En hij of zij zal in deze klas van economie zitten.'' Ik kijk verveeld voor me uit. Iedereen praat nog over die nieuwe leerling en ik zit hier half te slapen.

Ik heb Caithlin lang niet meer gesproken. Hmm.. Ik probeer mijn concentratie te verbeteren maar het lukt maar niet. Als er iets staat over een onderwerp, denk ik de hele tijd over dat. Ik kijk op de klok. De les is nog maar een halfuurtje begonnen, nog twintig minuten dus. Oja shit, blokuur eco.

Pov. Caithlin

Ik loop met David door de gangen. Het blijkt dus dat hij bij mij bij alle vakken zit, leuk.  ''Dus.. Nog wat te vertellen over de school? Of over je zelf?'' hij wiebelt met zijn wenkbrauwen. Ik grinnik, ''eh nee, maar waar kom je vandaan?'' ''Brooklyn,'' zegt hij. Ik knik. ''Leuk,'' zeg ik droog. ''Maar waarom ben je verhuisd? Want volgend jaar doe je al je eindexamen.'' vraag ik. ''Ja, weet ik. Mijn ouders wilden persé verhuizen om in een restaurant te helpen ofzo iets.'' hij haalt zijn schouders op. Ik knik, ''ah oke.''

''Zullen we naar de les gaan? Deze school verveelt me.'' vraagt hij. Ik glimlach, ''ja tuurlijk!'' Eindelijk, eindelijk iemand die me begrijpt. We lopen samen naar economie, het is ondertussen al de tweede lesuur. ''Eh moet je niet kloppen?'' vraagt David. ''Wat? Nee tuurlijk niet.'' zeg ik. Voordat ik de deur open doe, vraag ik nog; ''beetje nerveus?'' En ik grinnik. Als ik de deur open heb gemaakt kijkt iedereen mij aan, ik bedoel naar David. Ik zucht, ik heb geen zin in dit.

''Dus hallo! Dit is David Harding, hij is nieuw en komt van Brooklyn. En ik heb hem toevallig ontmoet in de bus.'' zeg ik met een fake glimlach. Mijn ogen gaan door de klas en ik zie een boze van Rossum, een flirterige Jessica, en een verbaasde Cole. ''Hallo eh David dus. Caithlin ga zitten! En waarom klop je niet?'' vraagt een boze van Rossum. ''Told ya,'' fluistert David in mijn oor. Ik rol met mijn ogen en loop naar mijn plek, naast die van Cole, en ga zitten. Van Rossum kucht en steekt zijn hand uit naar David. David schudt zijn hand en vraagt dan waar hij moet zitten. ''Daar achterin is nog een plekje vrij. En oh, wil je jezelf niet voorstellen aan je nieuwe klasgenoten van economie?'' vraagt van Rossum met een fake glimlach. David knikt en begint te vertellen.

''Ik ben dus David Harding, ik ben achttien jaar. Ik ben jarig op 21 september. 'k Ben blijven zitten in de eerste. Ik kom van Brooklyn en ben verhuisd wegen een reden, mijn ouders wilden in een restaurant werken van..'' halverwegen stopt David en werpt hij een blik naar Cole. Ik kijk verbaasd en trek mijn rechter wenkbrauw op. ''Eh de naam weet ik niet meer, en voor de rest heb ik geen zusjes of broertjes. En mijn hobby's zijn gitaar spelen, zingen en eh koken.''

Van Rossum knikt en David loopt naar zijn plaats, achter mij. Gaat leuk worden, de laatste maanden.

Hey! Ja weer een nieuw personage hoor :) 5 votes voor snelle update? Lukt dat? :) xx

Ps. Ian Harding als David Harding ! >>>

Words hurt more than you think.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu