17. Vrienden? Of nog steeds enemies?

599 30 5
                                    

Pov. Caithlin

Ik klop op de deur. "Binnen!" hoor ik iemand schreeuwen. Ik zucht diep en doe de deur open. En ja hoor, weer die tig ogen. Waarom altijd ik, verdomme. "Zo, wie hebben we hier. Caithlin Road, voor de tweede keer telaat. En we hebben nog maar één les van economie gehad. Goed begin. Maar je was zeker in het verkeerde lokaal," zegt van Rossum. Ik knik met mijn ogen rollend. "Ga nu maar zitten. De eerst volgende keer dat je wéér telaat komt moet je naar de afdelingsleider en een gele kaart halen (a/n gele kaart betekent voor nu een dag corvee) !"

Ik loop zuchtend naar Cole, ga zitten en pak mijn boeken. Ik kijk naar mijn kaft, het is turqoise met "Caithlin" erop getekent. Dat heet Nathan, het vriendje van Megan, getekent. Hij deed aan graffiti. Oja, ik moet Megan nog bellen over de date.. "Hey," zegt Cole. Ik kijk vebaast naast me. "Oh hoi,'' zeg ik droog. "Wat vond je van je eerste date," vroeg hij. "Leuk," antwoord ik droog.

"Meneer Pendery en mevrouw Road, waarover gaat het gesprek?" verstoort van Rossum. "Jullie mogen verder praten hoor, we luisteren aandachtig mee."

Cole knipoogt en ik frons mijn wenkbrauwen. "Wil je nog een keer in het restaurant komen?" gaat Cole verder. Ik kijk hem vragend aan. "Eh ja hoor," zeg ik maar. "Wacht wat? Cole, was dát het meisje die jij op een privé date nam!?" riep Jessica ineens. Hmm, jarloers Jessica Foster? "Ja, problemen mee Jessica?" vraagt Cole terwijl hij met zijn wenkbrauw wiebelt. Een paar meiden giechelen. Ik kijk naar Jessica en lach triomfantelijk. "Tss zo laag kan je niet zijn, op date gaan met dát." Jessica rolt met haar ogen. Tss zo laag kan je niet zijn, jarloers worden op iemand die op date was met Pendery.

"Oke zo, genoeg gepraat enzovoorts. Verder waar we gebleven waren mensen!" Van Rossum klapt in zijn handen. "Pagina 4, mensen."

Ik verveel me dood. Ik pak sneaky mijn mobiel en oordopjes uit mijn tas. Als van Rossum niet kijkt ga ik één oordopje in mijn rechter oor steken. Ik zet "neon lights" van Demi Lovato op.

Baby, when they look up at the sky.
We'll be shooting stars just passing by.
You'll be coming home with me tonight.
We'll be burning up like neon lights.

Be still in my heart 'cause it's freaking out, it's freaking out, right now.
Shining like stars 'cause we're beautiful, right now.
You're all I see in all these places.
You're all I see in all these faces.
So let's pretend we're running out of time, of time.

Baby, when they look up at the sky.
We'll be shooting stars just passing by.
You'll be coming home with me tonight.
And we'll be burning up like neon lights.

Neon lights.
Neon lights.
Neon lights.
Like neon lights, oh. Like neon lights, oh.

Be still in my heart 'cause it's freaking out, it's freaking out, right now.
Shining like stars 'cause we're beautiful, right now.
You're all I see in all these places.
You're all I see in all these faces.
So let's pretend we're running out of time, of time.

Baby, when they look up at the sky.
We'll be shooting stars just passing by.
You'll be coming home with me tonight.
And we'll be burning up like neon lights.

Baby, when they look up at the sky.
We'll be shooting stars just passing by.
You'll be coming home with me tonight.
And we'll be burning up like neon lights.

Neon lights.
Neon lights.
Neon lights.
Like neon lights, oh. Like neon lights, oh.

Shining like stars 'cause we're beautiful, beautiful.
You're all I see in all these places.
You're all I see in all these faces.
So let's pretend we're running out of time, of time.

Like neon lights, oh. Like neon lights, oh.

Be still my heart 'causr it's freaking out.

Cole port me en ik kijk geïrriteerd naar hem. "Wat?" vraag ik. "Je moet antwoorden," zegt hij makkelijk. Ik kijk hem vragend aan en hij wijst naar van Rossum. Oww..

Als het eindelijk pauze is loop ik zo snel mogelijk naar mijn kluisje. Als ik bijna bij mijn kluisje ben, bots ik tegen Sophie op. Ik kijk haar boos aan. "S-sorry Caith, sorry van zaterdag avond. Ik was dronken ik wist niks. Het spijt me dat ik met je beste vriend ging zoenen! I-ik ging vrijdag naar een feest v-van een paar vrienden van Nathan Rose. Nathan had te veel op en.. en hij.. hij begon me te zoenen en wilde verder gaan.. Maar ik wilde niet en hij bleef maar door gaan," zegt Sophie huilend.

"Soof, ben je.. Verkracht!?" roep ik. "Ssst. Stil," fluistert ze. Sophie verkracht!? Ze weet in ieder geval nu hoe ik me vroeger voelde..

Pov. Cole

"Soof, ben je.. Verkracht!?" roept Caithlin. Wacht, wat is Sophie verkracht? Door mijn neef..?
"Ey, dude Dave zoekt je," zegt Adam. Ik schrik en kijk achter me. "Adam, gast je liet me schrikken,"roep ik boos. "Sorry man, maar Dave zoekt je." "Ja, dat weet ik nu wel, waar is hij?" Vraag ik boos. "Buiten," zegt Adam.

Ik loop naar buiten en zie Dave op een bankje leunen met een sigaret in zijn mond. Ik zucht, hij rookt zelden. Hij rookt alleen als hij strest of boos is. Dus er zou wel vast iets ergs zijn. "Cole, waar was je?!" Roept hij kwaad. Hij gooit zijn, net nieuwe aangestoken, sigaret op de grond en stamp er boos op. "Dave, wat is er nou weer." zucht ik. Hij loopt naar me toe en wijst naar me.
"Wat er nou is hè? Wat er is. Nou dat kan ik je mooi vertellen." Ik doe een stap achteruit, je weet wel gewoon voor de zekerheid. Je weet nooit wat je beste vriend gaat doen als hij boos is.

"Wie heeft gezegt dat ik met Noah uit de eerste heb gezoend? Die fucking mensen uit de eerste tot de vijfde noemen me een fucking pedofiel man!" Schreeuwt hij. "Wie heeft het gezegt?" vraag ik verbaast. "Ja, wat denk je. De naam begint met een C en eindigt op een fucking E." Ik kijk verwarrend naar hem. "Jij bent het, kneus!" Schreeuwt hij. Wacht, wat is dit? "Dave, rustig. Geloof je het zelf? Dat ik dat heb gezegt?" Roep ik. Hij kijkt twijfelend. "Dave, heb je serieus met een meisje uit de eerste gezoend?" Vraag ik. "NEE, tuurlijk niet! Wat denk je, ik een jongen van 17 zoent met iemand van 12? Ik ben geen pedo." Ik kijk opgelucht.

"Maar beter iemand van 12 dan een meisje waarvan het een nerd is, en lelijk!" Dave snuift. "Wat? Zeg je nu dat Caithlin lelijk en een nerd is?!" roep ik. "Ja, dat zei ik ja. Zeg nou zelf. Zelfs een meisje van 12 is véél knapper dan dát." Ik weet niet waarom, maar ik voel kwaadheid op komen.
En dan doe ik iets, wat ik nooit zou doen bij mijn beste vriend. Juist, hem slaan met mijn vuist in zijn gezicht.

Ik hoop dat het nog een beetje leuk is ^-^
comment- vote 💕👌

Words hurt more than you think.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu