Hoofdstuk 50.

57 7 0
                                    

Omdat het strand leeg is, en we nu met een veel grotere groep zijn, lopen we richting de hoorn. Met de punt van mijn zwaard teken ik de arena in de vorm van een cirkel. Katniss knikt. Ze neemt het zwaard van me over, en verdeeld de cirkel in 12 vlakken. Elk vlak stelt een uur voor. Ze schrijft verschillende gebeurtenissen in elk uur. Wiress is nog steeds in shock, en zingt een liedje terwijl ze naar het strand staart. Johanna staat achter me tussen de wapens te rommelen op zoek naar een betere bijl. Plotseling stopt Wiress met zingen, en is het angstaanjagend stil. Mijn ogen schieten in haar richting. Gloss, de tribuut uit District 1 heeft zijn mes in de zijkant van haar hals gezet, op de plek van haar slagader. Haar ogen staan me glazig aan, en haar lichaam zakt in elkaar. Het eerste kanonschot klinkt, maar word al snel gevolgd door het kanon van Gloss, nadat Katniss een pijl in zijn borst schiet. Het is dom om te denken dat dat het enige was, maar ik sta als verstijfd om me heen te kijken. Vanaf de andere kant komt Kasjmier aanrennen, maar het is gelijk duidelijk dat ze geen kans maakt, want Johanna staat al klaar om haar bijl in Kasjmiers borst te slaan. Het derde kanon klinkt. Brutus en Enobaria zijn er ook, maar weten net op tijd te ontsnappen. Ik wil achter ze aan rennen, maar Finnick houd me tegen.
"Dat red je niet." schreeuwt hij. Plotseling word de grond onder mijn voeten weggemaaid. Even is het alsof ik vlieg, maar dan land ik met een klap op de harde stenen van de hoorn. Ik glij een stuk door naar beneden, maar weet me vast te houden aan een richel. Alles tolt om me heen, en even denk ik dat ik ga overgeven, maar ik sluit mijn ogen in de hoop dat het snel voorbij is.

In een tijd die voelt als uren -maar in werkelijkheid waarschijnlijk seconden is- stopt de hoorn. Ik ben drijfnat van het opspattende water, en mijn handen en vingers zijn stijf van het knijpen in het steen. Ik haal diep adem, en blaas dan opgelucht uit, terwijl ik mijn voorhoofd rust op de rotsen.

De Hongerspelen - Peeta MellarkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu