Hoofdstuk 34.

61 8 1
                                    

Ik gooi de deur van Katniss' huis open. Prim en haar moeder staan aan de keukentafel aardappels te schillen. Achter me staan Haymitch en Katniss. Ze houden een oude, houten deur vast, waar Gale op ligt. Zijn rug is volledig open door de wonden. Katniss' moeder kijkt op.
"Het is Gale." zeg ik. Prim reageert vliegensvlug. Ze pakt de spullen van de tafel, en pakt een grote koffer die ze erop neerlegt.
"Breng hem hier!" roept ze. Katniss en Haymitch schieten langs me heen het huis in, en ze leggen Gale op de keukentafel. Katniss' moeder pakt een aantal flesjes uit de koffer. Prim kijkt even naar de snee op Katniss' gezicht. "Hij heeft je oog gemist. Er hoeven geen hechtingen in." zegt ze. Katniss kijkt afgeleid naar Gale. "Peeta, sneeuw halen. Ik maal de kruiden fijn." commandeert Prim me. Ze zegt het op zo'n manier dat ik het niet eens in me op komt om te demonstreren, en ik pak een bak van het aanrecht, en ren naar buiten. Ik zak op mijn knieën in de sneeuw, en graaf met mijn handen in de sneeuw. Zodra de bak vol is met sneeuw ren ik terug naar binnen. Prim grist de bak uit mijn handen, en gooit er kruiden overheen. Er word een handdoek over Gales rug gelegd, en Prim gooit de sneeuw met kruiden er overheen, waarna ze een dikke spuit in Gales schouder prikt. Hij kreunt. "Sorry." mompelt ze.

Zodra ik thuis zit, laat ik het me bezinken wat er is gebeurd. Gale is oké. Waar ik me over verbaas is dat ik een andere kant van Prim heb gezien. Ze is niet meer het kleine meisje dat met haar neus tegen het raam stond gedrukt bij de bakkerij. Ik had moeten weten dat dit alles haar ook veranderd heeft. Het is nogal wat als je zus haar leven vrijwillig aanbied om jou te redden. Ik weet niet waar Katniss is, maar ik besluit terug te gaan. Zodra ik buiten kom, verbaas ik me over het feit dat het al donker is. Over een paar dagen worden de regels van de kwartskwelling bekend, en ik heb er een slecht gevoel over. Helemaal nu het zo uit de hand loopt. Als het in District 12 al fout gaat, dan lijkt het me sterk dat er in de andere Districten wél goed gaat. Als Snow de mensen in District 12 weer naar zijn hand wil zetten, dan wil hij dat in de rest van Panem ook.

__________________________________________________

Kort hoofdstukjeeee, want ik had niet zoveel tijd. Anyways, morgen publiceer ik waarschijnlijk het deel waarin er bekend word gemaakt wat er in de kwartskwelling gebeurd. Spanneeeeeend. Ookal weten we allemaal wat er gaat gebeuren.

De Hongerspelen - Peeta MellarkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu