15. část

1.5K 74 1
                                    

Vyběhla co nejrychleji na palubu. Všude bylo plno námořníku. Všichni ze všech míst lodě se sběhli na toto místo. Ale proč?

Lily nic neslyšela ani neviděla. Všichni něco říkali a někam se koukali. Lily skála, vztávala na prsty u nohou, jen aby mohla vidět.

"S dovolením. Prosím, můžu projít?" prodírala se přes zástup Narnianů, ale ihned to vzdala, protože zchytala pár ran do obličeje. Najednou všichni utichli a Lily slabě uslyšela hlas svého bratra.

"Pokloňte se před Králem a Královnou všech Králů a Královen Narnie- Edmundovi Spravedlivému a Lucii Odvážné."
"Co to má znamenat?" řekla si pro sebe Lily a všichni si začali klekat a uklánět. Jen ona zůstala stát uprostřed. Rozbušelo se jí srdce. Nemohla se ani pohnout a jen nevěřičně zírala. Pod můstkem mezi vedle Kaspiana stála Lucka a Edmund. Edmund se na ní nevěřičně podíval a pak se lehce usmál. Lily se nemohla udržet. Rychle se k nim rozeběhla a jako první skočila Lucce kolem krku a silně ji objala.

"A co já?" zeptal se Edmund a ona se ihned na něho vrhla. Objímali se hodně dlouho. Když se od sebe odtrhli, Lily pořád na ně zírala jak na svaté obrázky a nemohla tomu uvěřit.

Lily vzala Lucku do kajuty pro nějaké zvláštní případy (jako je třeba ten), která byla stejně vybavená jako Lilyina kajuta.

"Tak jak jste se tady objevili?" zeptala se zvědavě Lily.

"Ani nevím, ale je dobře, že tu jsme." usmála se Lucka a začala vyndávat ze skříně nějaké oblečení.

Lucka se hodně změnila. Byla teď vyšší a krásnější. Byla už skoro dospělá žena. Její vlasy byly hustší a ona sama se chovala víc dospěle než minule.

"Chyběli jste mi. Od té doby co jste opustili Narnii se toho mic nezměnilo..." začala vypravovat Lily.

"Jak dlouho to je co jsme opustili Narnii?" přerušila ji Lucka.

"Tři roky... U vás?"

"Rok. Takže tobě je teď osmnáct, jo? Tak stejně jak Edmundovi. Mně je 15." začala počítat Lucka.

"Převleč se a půjdeme za klukama." oznámila Lily "Počkám za dveřmi."

Lily opustila kajutu a na chodbě se opřela o stěnu. Nemohla pořád tomu uvěřit. Lidé, na kterých čekala tak dlouho, jsou teď tady s ní a ona může být opět s nima.

"Jdem?" zeptala se Lucka, když zavřela za sebou dveře teď už její kajuty.

Šly o kapku dál, kde se setkaly s Kaspiane a Edmundem.

"Musím vám něco ukázat." řekl Kaspian a otevřel dveře do kajuty, která už byla Lily dobře známa.

V té kajutě byla velká zlatá rýtina Aslanovy hlavy, kterou si s nadšením prohlížela Lucka. Všude kolem stěn byly obrazy ze straých časů. Své místo tady taky měl Petrův meč, Zuzanin luk, šípy a roh a Lucčina dýka s lektvarem. Uprostřed stál stůl s mísou plnou ovoce. Lily si vzala jablko a sedla si na židli pod oknem.

Kaspian vrátil Lucce její zbraně a pak šel k Edmundovi s mečem.

"Ne" hned odvětil Ed "Nemohu ho přijmout. Petr ho dal tobě."

Kaspian se usmál a vrátil meč na své místo a otevřel skříň, odkud něco vyndal.

"Ale pro tebe taky přece jenom něco mám." řekl s úsměvem Kaspian a hodil Edmundovi jeho baterku. Edmund překvapeně na ní koukla hned vyzkoušel jestli svítí.

Lily je všechny pozorovala, ale nejvíc její zrak přitahoval Ed. Moc se nezměnil, ale přece jenom víc zmužněl. Přibral víc na síle a taky zkrásněl. Edmund co chvíli taky pokukával po Lily, která vždy v ten moment odvrátila zrak. Nevěděla proč, ale pořád jí bilo víc než obvykle srdce a pořád si vybavovala ten sen, ve kterým byl Edmund úplně stejný jako teď.

"A co ten váš bratránek?" zeptala se Lily. Edmund a Lucka si vyměnili pohledy. Lily si ihned domyslela, že oni na něj úplně zapomněli.

"Bude mu dobře." řekl bez žádné emoce Kaspian a odešel z místnosti. Ihned ho následovala Lucka.

"Ty nepůjdeš?" zeptal se Edmund Lily.

"Nechce se mi vztávat." řekla dívka a ukousla si další kus jablka. Edmund si přisedl k ní.

"Tak jste to tady zvládali?"

"Jo. Nějak to šlo. Kaspian se stará o vládu a já o války. Nejdřiv jsme porazili obry ze severu a pak Kalormence. Teď aktuálně panuje v Narnii mír. Takže je to hrozná nuda." povzdychla si Lily.

"Změnila ses." řekl Edmund a usmál se pod nosem.

"Ty taky." odvětila a vztala "Půjdeme?"

Přikývl a oba vyšli na palubu. Edmund se vydal k Kaspianovi ke kormidlu a Lily si šla sednout někam do roha, kde si vytáhla svůj skicák a začala kreslit nového staršího Edmunda.

Lily: Královna NarnieKde žijí příběhy. Začni objevovat