"Hej" säger hon och ler mot mig och Omar. "Maten är klar"Vi nickar och jag reser mig upp och går ut.
---Omar---
Jag följer nervöst efter Fanny ut. Hoppas verkligen inte att mamma såg när jag kysste henne.
"Ta det lugnt nu Omar" säger mamma och puttar till mig lätt när jag går förbi. Jag ger henne en mördar blick och går sedan efter Fanny ner för trappan. Jag hör hur mamma skrattar bakom mig och jag förstår att hon sätt mer än vad jag hoppats. Fan...
Jag sätter mig bredvid Fanny vid bordet.
"Börja du" säger jag och börjar hälla upp dricka till oss. Hon nickar och börjar ta mat.
När vi ätit klart så går vi upp till mitt rum igen och där inne sitter vi bara och pratar om allt mellan himmel och jord. Det är så mysigt att sitta och bara lyssna på hennes röst när hon berättar om sig själv. Efter ett tag så ringer hennes mobil och det var tydligen hennes mamma som sa att hon behövde komma hem.
"Vi ses imorgon" säger hon och kramar om mig en sista gång.
"Jag hämtar dig 07:45 imorgon" säger jag och pussar hennes på kinden innan hon går ut.
Det är inte så långt från mitt hus till hennes. Kanske tar 10 minuter att gå så hon ville gå hem. Även fast jag erbjudit henne att jag kunde köra henne hem.
Jag går sedan in i köket där mamma sitter. Hon ger mig ett leende och jag tittar irriterat på henne igen.
"Kan du inte snälla sluta?" frågar jag och tittar irriterat på henne. Hon bara skrattar och skakar på huvudet.
"Det är kul att se när du rodnar" svarar hon och skrattar.
"Kul" svarar jag och ger henne ännu en irriterad blick men jag kan inte låta bli att skratta lite åt henne.
"Du Omar. Ta det lugnt. Det säger jag bara" säger mamma. "Gör inget du ångrar"
"Men mamma för helvete. Ge dig" säger jag och är på väg ut när hon fortsätter.
"Snälla Omar, bara lova mig det" säger hon. "Jag är seriös"
Jag vänder mig om och ser in i hennes ögon och jag ser att hon verkligen menar allvar. Jag nickar.
"Jag lovar" sedan går jag ut från köket och upp på mitt rum. Varför har mamma helt plötsligt börjat bry sig så mycket? Såg hon allt? När Fanny drog sig undan och är rädd för att jag kommer att förlora henne för att jag är för på? Visst jag är också lite orolig för det men jag ska inte vara så på. Jag ska låta henne få bestämma vad som händer och när det händer.
Allt är upp till henne.
___________________
Så vad tycker ni?
Är det något jag både tänka på? Har ni kanske någon idé på vad som kan hända?
Skriv isf till mig på kik!
Heter "WildaWilma2"
Puss & kram!
Wilma :*
[REDIGERAD]
YOU ARE READING
When Everything Goes Wrong (The Fooo Conspiracy)
FanfictionFanny är 15 år och bor i Helsingborg. En dag så bestämmer hennes föräldrar att dem ska flytta. Det som är värst är att hon måste lämna Elvira. Den ända som faktiskt betyder något för henne. Men när hon kommer det Göteborg på förändras mycket. Hon ko...