Efter lektionen går vi hand i hand till vårt skåp. Precis innan vi är framme vid mitt skåp som är närmast så ställer sig Hannah och hennes två "vakter" Sofie och Jonna framför oss.
"Åh, bråkade ni lite på lektionen?" frågar Hannah och skrattar lite. Sedan tittar hon på Sofie och Jonna och då skrattade dem också mot oss. Jag tittar irriterat på dem och var på väg att svara bitchigt tillbaka men då puttar Omar till mig lite och jag håller det istället inom mig.
Istället för att svara så drar Omar med mig förbi dem och när vi går sista biten till skåpet så hör jag dem skratta. Ilskan bubblar i mig och jag har lust att vända mig om och slå till de men håller istället hårdare i Omars hand.
När vi är framme vid mitt skåp så släpper jag hans hand och öppnar det.
"Vänta här tills jag är tillbaka" viskar Omar i mitt öra och pussar mig på kinden. Jag nickar bara och börjar leta efter grejerna jag behöver till lektionen.
"Så din prins har lämnat dig?" hör jag Hannah säga och jag ger hennes en irriterad blick och smäller sedan igen skåpdörren.
"Nej han är vid sitt skåp och hämtar sina saker" svarar jag och tittar mot Omar som står vid sitt skåp och pratar med några killar medan han rotar i det. Snälla Omar, skynda dig.
"Aha och pratar skit om dig med sina vänner? Jag hörde från Axel att han bara var tillsammans med dig för att han kände sig ensam. Han kommer ju aldrig gå ut med det fattar du väl?" frågar hon. Då släppte allt inom mig och jag puttar in henne i ett skåp innan jag springer till lektionen. Tårarna rinner ner för mina kinder och så fort jag tar bort dem så kommer det nya. När jag är framme vid dörren så sätter jag mig på en bänk och väntar. Jag börjar fundera på det Hannah sa. Är det sant? Att han bara är tillsammans med mig för att han känner sig ensam? Eller vi är inte ens tillsammans. Då slår tanken mig och nu rinner tårarna på riktigt. Det är därför han inte vill bli tillsammans med mig. Jag försöker hålla dem inne men nu går det inte längre. Jag släpper mina böcker och springer in på närmsta toalett och sätter mig på toalettstolen och gråter.---Omar---
Jag säger hejdå till Axel och Adrian och börjar sedan gå mot Fannys skåp. Men när jag kommer dit så är hon borta. Jag tittar mig omkring men ser henne inte någon stans. Nästan alla har gått in på sina lektioner så korridoren är nästan tom. Jag tar upp mobilen och kollar på klockan. Vi börjar om tre minuter. Då har hon antagligen gått i förväg. Jag går med bestämda steg mot klassrummet och går in. Alla andra sitter redan på sina platser och jag går och sätter mig på min men Fanny är inte där. Jag kollar mig omkring för att se om hon sitter och pratar med någon annan men hon är inte här. Helt plötsligt så kommer vår lärare in.
"Var är Fanny?" frågar hon och tittar på mig.
"Jag vet inte. Hon bara försvann" svarar jag.
"Haha, har din lilla prinsessa lämnat dig?" frågar Hannah och skrattar samt nästan alla i klassen. Då förstår jag att hon har med det att göra och reser mig upp och ställer mig framför hennes bänk.
"Vad fan har du gjort?" frågar jag argt.
"Kanske sagt lite saker" svarar hon.
"Vad?" frågar jag argt.
"Lite saker om dig" svarar hon. Jag puttar bänken mot henne och hon skriker till. Sedan vänder jag mig om och går ut från klassrummet. Jag måste hitta Fanny.
______________________________________
Det kommer att komma några delar till innan får hon träffa dem andra killarna. Hoppas att det är okej annars får ni säga till så får jag tänka om lite! c;[REDIGERAD]
YOU ARE READING
When Everything Goes Wrong (The Fooo Conspiracy)
FanfictionFanny är 15 år och bor i Helsingborg. En dag så bestämmer hennes föräldrar att dem ska flytta. Det som är värst är att hon måste lämna Elvira. Den ända som faktiskt betyder något för henne. Men när hon kommer det Göteborg på förändras mycket. Hon ko...