Jag kramar Elvira en sista gång innan jag hoppar in i bilen."Ring när du är framme" säger Elvira.
"Ja, jag lovar!" svarar jag innan jag stänger dörren och vår resa mot Göteborg börjar. Jag letar upp mina lurar i jackfickan och sätter i dem i mobilen innan jag sätter på "Ex Factor" av The Fooo. Det är Elvira som har lärt mig att lyssna på denna låten. Egentligen så gillar jag inte dem så mycket men Elvira har spelat denna så mycket att jag faktiskt börjar tycka att den är rätt bra.
Jag sitter och sjunger tyst med, medan jag tittar ut genom fönstret.
Jag vaknar av att någon skakar mig lätt.
"Gumman vi är framme" hör jag mamma säga. Jag öppnar sakta ögonen och tittar på mamma som ler mot mig. Jag lägger ner mobilen och lurarna i fickan innan jag går ur bilen.
Jag vänder mig mot det ganska stora vita huset. Jag ler samtidigt som jag inspekterar det. Det är faktiskt mycket finare än vad jag trodde och det ligger nära den nya skolan som jag ska börjar på, på Måndag. Det är bara 5 veckor tills det är sommarlov och jag längtar jättemycket. Då ska Elvira komma hit och bo här i en vecka!
Jag tar min väska och följer efter mamma och pappa in i huset.
"Var får jag har mitt rum?" frågar jag.
"Var du vill på ovanvåningen" svarar mamma. Jag går snabbt upp för den långa vita trappan. När jag kommer upp så är där en lång korridor med 2 dörrar på varje sida.
Jag öppnar den första dörren och där är ett stort badrum. Jag hör att någon kommer upp för trappan. Det är mamma.
"Det är ditt eget badrum" säger mamma. "Du kommer ha nästan hela ovanvåningen för dig själv. I ett av rummen ska jag ha mitt arbetsrum. Men resten är dina"
Jag ler mot mamma och öppnar nästa dörr. Det är ett jättestort rum. Och jag menar verkligen jättestort. I hörnet är där en jättestor dubbelsäng.
"Jag och pappa tänkte att du nog ville ha detta rummet. Det är det störta av dem" säger mamma. Jag nickar.
"Ja detta blir perfekt" säger jag och går in. Alla väggar är målade i vitt och i ett av hörnet så står där en helkroppsspegel.
"Tack" säger jag och kramar om mamma. Hon vet att jag alltid har vilat ha en helkroppsspegel.
"Vi kan flytta den och du vill ha den på ett annat ställe. Pappa har inte satt fast den än" säger mamma.
"Nej den blir perfekt där" svarar jag.
Jag går och kollar in den sista rummen. Mamma ska ha det rummet som är mitt i mot mitt. Sedan är där ett rum till bredvid mammas som hon sa att jag kunde ha som ett eget tv-rum. Där stod redan en tv och en soffa.
När jag kollat i alla rum på ovanvåningen så går jag ner. När jag kommer ner så går jag åt vänster och kommer in i ett jättestort tv-rum. Sedan går jag vidare ut i köket som också är väldigt stort. Bredvid köket så är där en dubbeldörr.
"Vad är det här?" frågar jag och tittar på pappa som precis kommit in med en ny kartong.
"Öppna och kolla" säger han och ler mot mig.
Jag öppnar sakta dörren och möts av ett jättelångt rum. I mitten av rummet så är där en lång matta.
"Detta är den stora matsalen. Här äter vi bara om vi har gäster eller vid speciella tillfällen" säger pappa och jag nickar. Jag vänder mig om och går ut ur rummet. Jag stänger dörren efter mig och går sedan tillbaka till dörren där även trappan är. Fast från dörren till trappan så är där en lång korridor. Sedan går jag åt andra hållet där är en lång korridor med flera dörrar. I det första rummet så är där ett helt vanligt rum. I andra rummet så är där en stor säng och jag antar att det är mammas och pappas sovrum. Sedan i det sista rummet så är där en stor toalett.
Sedan på andra sidan så är där några smårum. Ett kommer vi ha som gästrum. Sedan dem andra två vet jag inte.
När jag har kollat klart så tar jag min resväska och bär upp den till mitt rum. Där börjar jag packa upp.
_________________________________________
Sådär! Det var då första delen. Hoppas att ni vill läsa! c:
// Wilma♥
[REDIGERAD]
KAMU SEDANG MEMBACA
When Everything Goes Wrong (The Fooo Conspiracy)
Fiksi PenggemarFanny är 15 år och bor i Helsingborg. En dag så bestämmer hennes föräldrar att dem ska flytta. Det som är värst är att hon måste lämna Elvira. Den ända som faktiskt betyder något för henne. Men när hon kommer det Göteborg på förändras mycket. Hon ko...