Kap.31: Party ~Del 2~

1.2K 46 1
                                    

Direkt när Wiola öppnar dörren så möts vi av kaos. Folk dansar i alldeles för urringade linnen och korta shorts eller alldeles för korta klänningar, som jag. Jag tar av mig skorna och följer sedan med Wiola in. Killarna lämnar vi bakom oss och hon drar direkt med mig till köket där vi tar lite cider och häller upp i vars en plastmugg. Jag tar den ena och Wiola den andra innan vi går in till vardagsrummet och dansar. Jag dricker lite ur mitt glas och känner direkt att det inte är cider. Fyfan. Jag ställer ifrån mig glaset och jag och Wiola dansar. Det är så jävla skönt att bara glömma allt för en minut. Bara leva i nuet och glömma det som hänt. Helt plötsligt så kommer det fram en blond kille till Wiola och de börjar dansa. Tillsammans med den killen kom en brunett kille och vi dansar. Vi gnider våra kroppar mot varandra och jag dansar runt honom. Sedan efter en stund så går vi tillsammans till sofforna och sätter oss. Men eftersom vi inte kan snacka där så går vi ut och tar lite luft.
"Så vad heter du?" Frågar han.
"Fanny" svarar jag. "Dudå?"
"Noah" svarar han och ger mig ett leende. Hans vita tänder lyser i mörkret och jag kan inte låta bli att ge honom ett leende tillbaka.
"Så vad heter din kompis?" Frågar han. Jag vet hur det är. Han vill säkert bara ha Wiola han också men hans kompis kom lite förre och tog henne och nu ska han fråga mig massa om henne. Trots det så svarar jag.
"Wiola" svarar jag. "Din?"
"Erik" svarar han och jag nickar.
"Fryser du?" Frågar han. Det är först nu jag känner att knottror bildas på mina armar. Jag nickar försiktigt och han tar av sig jackan han tagit på sig innan vi gick ut och hängde den över mina axlar.
"Tack" säger jag och ler mot honom, han ler tillbaka och tittar sedan på en tjej som springer ut ur huset och fram till en buske och spyr.
"Jävlar det gick snabbt" säger han och flinar. Jag nickar och flinar.
"Ja, verkligen. Har knappt börjat" skrattar jag.
"Inte jag heller" flinar Noah. "Ska vi gå in och fortsätta?" Frågar han och jag nickar.
"Gärna" svarar jag. Han reser sig upp och tar sedan min hand och drar upp mig. Sedan går vi hand i hand in igen. Direkt när vi kommer in igen så möta vi av en lukt blandad med svett, parfym och alkohol. Noah tar sin jacka från mina axlar och vi fortsätter sedan hand i hand in. Vi går till köket och hämtar mer dricka. Jag fyller ett glas och dricker upp allt på en gång. Noah gör samma och jag känner direkt att jag blir påverkad. Noah tar tag i min hand igen och drar med mig in i vardagsrummet. Där möter vi Wiola och Erik som fortfarande dansar. Jag tar upp min mobil och alla fyra tar ett foto. Noah står bakom mig och håller om mig och Erik står bakom Wiola och håller om henne. Jag och Wiola har även vars en plastmugg i handen. Jag trycker sedan av min mobil och lägger den i väskan och vi fortsätter dansa.
•••••••••••••••••••••••••
"Vi ses" säger Noah och kramar om mig.
"Ja, det gör vi" svarar jag och sedan släpper vi varandra. Jag har gett han mitt nummer så vi skulle kunna höras en annan dag. Klockan var runt två på natten när jag och Wiola står utanför Jontes bil och väntar på att de ska komma. Jag lutar mig mot bilen för att få lite stöd. Helt plötsligt så ramlar Wiola och ligger på grusen och as garvar. Såklart så börjar jag också as garva och försöker hjälpa henne upp. Det slutar med att vi båda ligger där på grusen och garvar. Jag tar upp min mobil och letar upp ett av fotona som jag, Wiola, Noah och Erik tog. Jag la sedan ut det på instagram och skrev till bilden. "Riktigt rolig kväll med min finaste. Träffade även två riktigt sjysta killar. Lyckad kväll!👌"
Sedan låg vi där och väntade på att Jonte, Benjamin och Linus skulle komma. Direkt när de såg oss så började de också skratta och då började jag igen. Men med hjälp av Linus lyckades jag komma upp på benen och med hjälp av Benjamin lyckades Wiola komma upp och de puttade in oss i bilen. Hela vägen hem så satt vi alla fem och sjöng med på alla låtar som spelades, även de vi inte kunde. När vi kommit hem till Wiola så hade jag riktigt ont i halsen.
"Kan vi hänga med in?" Frågar Linus.
"Visst, ingen är ändå hemma" svarar Wiola.
"Jag kan inte, måste hem" säger Jonte.
"Men ni andra kan väl hänga med?" Frågar jag och båda nickar och vi alla hoppar av.

---Omar---
Killarna har försökt att få mig på andra tankar hela kvällen och tillslut så lyckades de faktiskt. Jag låg på en madrass bredvid Felix säng och kollade Twitter, instagram och Facebook en sista gång då jag ser att Fanny har lagt ut en bild. Tårarna kommer tillbaka när jag ser den och jag kan inte fatta att det är sant. Hon har säkert hittat en annan.
______________________
Det är inte denna festen som jag menar i beskrivningen av denna fan fiction. Det är en annan fest som kommer senare. Bara så att ni vet!
//Wilma😘

[REDIGERAD]

When Everything Goes Wrong (The Fooo Conspiracy)Where stories live. Discover now