Kap.42: Sun & Fruit

1.1K 41 4
                                    

Jag går med irriterade steg upp för trappan. Vad fan har hänt mellan mamma och pappa? För bara någon dag sedan så verkade dem vara jätte kära och nu ska de helt plötsligt skilja sig? Något är fel och jag måste ta reda på vad det är.
Jag öppnar dörren och slänger sedan igen den bakom mig.
"Har något hänt?" Frågar Elvira lite smått oroligt och kollar upp på mig som frustrerat letar efter min mobil. När jag hittat den så sätter jag mig ner på sängen bredvid henne och suckar.
"Det har hänt något mellan mamma och pappa och nu säger pappa att de ska skilja sig" säger jag och ger ifrån mig ännu en suck. Jag vill verkligen att allt ska vara bra mellan mamma och pappa. Jag vill inte ha skilda föräldrar som jag måste flytta mellan hela tiden. Jag trivs i detta huset och med Omar så nära och det sista jag vill är att flytta. Om vi ska flytta så vill jag isåfall flytta till Stockholm men det kommer aldrig att hända, det är jag helt säker på. Om mamma ska flytta så flyttar hon tillbaka till Helsingborg.
"Åh, vad tråkigt" säger Elvira och kramar om mig. Jag kramar tillbaka men släpper ganska snabbt kramen igen.
"Jag är inte ledsen för det. Inte nu i alla fall. Det ända jag vill veta just nu är varför de ska göra det" svarar jag.
"Men sa din pappa inte det?" Frågar Elvira och tittar medlidande på mig. Jag skakar på huvudet och suckar.
"Nej han ville inte berätta det förrän han pratat med mamma och du åkt hem" svarar jag.
"Så han menar att du ska undra över detta i två veckor?" Utbrister Elvira och jag nickar.
"Ja, tydligen" mumlar jag.
Elvira bara skakar på huvudet.
"Kom så går vi ner till stranden eller nått" säger hon och reser sig upp.
"Kan vi inte göra det ikväll. Jag kan fråga Omar om han vill hänga med" säger jag och Elvira nickar.
"Ja gör det" svarar hon och jag tar upp mobilen och skriver till honom.
"Så vad ska vi göra nu?" Frågor jag.
"Sola?" Frågar Elvira.
Jag nickar och går fram till garderoben och letar fram min leopardbikini. Det är leopardmönstrade på den och inga band. Helt klart min favorit. Jag går in i badrummet och byter om. När jag kommer ut går Elvira in och jag går ner för trappan för att fixa ett glasvatten till oss båda och lite frukt. När det är gjort går jag ut och tar fram en solstol till mig. Precis då kommer Elvira och tar ut en till sig. Jag sätter mig tillrätta i min och lutar mig tillbaka. Detta är verkligen livet. Helt plötsligt piper min mobil till. Jag tar upp mobilen och ser att det är Omar.
'Följer gärna med. Kommer till er 20:00😘❤️' 'Okej, ses då😘❤️' Jag visar Elvira och hon ler stort.
"Längtar redan" säger hon och lutar sig tillbaka i solstolen igen.
"Jag också" svarar jag.
Två timmar senare går vi in igen. Klockan är strax över fem.
"Lagar du något mat ikväll?" Frågar jag pappa som nu sitter i TV-rummet och tittar på tv.
"Visst, vad vill ni ha?" Frågar han.
"Tacos?" Frågar jag och han nickar.
Han reser sig upp och lämnar tv-rummet, jag och Elvira gör samma sak. När vi kommer upp så letar vi båda fram kläder. För mig blir det ett par högmidjade shorts och en grå kort tubtopp. Elvira tar lika dant fast en rosa tubtopp.
"Jag går och duschar nu" säger jag och börjar gå mot dörren.
"Kan jag göra det efter dig?" Frågar hon.
"Absolut" svarar jag innan jag lämnar mitt rum och går in i badrummet. Jag sätter upp mitt hår i en knut och går sedan in i duschen. När jag duschat av mig så smörjer jag in mig och tvättar av det innan jag stänger av kranen och drar bort draperiet. Jag tar en handduk och virar runt min kropp innan jag går tillbaka till mitt rum. Direkt när jag går in på mitt rum så går Elvira ut för att gå till badrummet och duscha. Jag tar först på mig underkläder och sedan kläderna jag valt. När jag är klar kommer Elvira tillbaka och klär snabbt på sig. Precis när hon håller på att få på sig sina shorts så skriker pappa att maten är klar.
Jag går mot dörren och vänder mig om när jag är framme vid den.
"Kommer du?" Frågar jag.
Hon nickar och vi går ner och äter. När vi ätit klart så går vi upp och sminkar oss och fixar håret. När vi är klara är hon 19:40 så vi går ner och sätter oss i tv-rummet.
Helt plötsligt så knackar det på dörren och både jag och Evelina flyger upp från soffan.
_______________________
Ställer denna frågan ännu en gång efter som det bara var en som svarade.
FRÅGA - VAD SKA DEL 2 HETA, LOST LOVE ELLER DARK SECRED?

Skulle verkligen uppskatta om ni svarar på det!
Puss och kram!
//Wilma💋

[REDIGERAD]

When Everything Goes Wrong (The Fooo Conspiracy)Where stories live. Discover now