---Fanny---
Jag har ringt Elvira säkert tjugo gånger utan att hon har svarat. Jag har även skickat massor med sms men dem struntar hon också att svara på. Jag sätter mig ner i soffan mellan killarna. Ogge och Omar är helt inne i sina telefoner och bryr sig inte ett dugg om att Elvira är borta.
"Kan ni latmaskar hjälpa mig eller?" Frågar jag irriterat.
"Men vad vill du att vi ska göra, hon svarar ju inte" säger Omar. Jag rycker på axlarna och suckar djupt. Jag får väl strunta i det då. Om hon inte kommer tillbaka så har hon väl tagit sig hem. Jag kollar på klockan som redan är lite över tre.
"När ska vi träffas hos Felix?" frågar jag och tittar på Omar som tittar på Ogge.
"Sju" svarar han och jag nickar. Då kan jag vänta en stund till innan jag börjar fixa mig, tänker jag för mig själv.---Elvira---
Jag slänger upp dörren och springer till mitt rum och låser dörren. Jag sätter mig på sängen och lägger huvudet i händerna. Samtidigt som jag är arg på Fanny så förstår jag henne, jag var en idiot mot Ogge men bara för det så behöver hon inte vara en mot mig. Några tårar lämnar mina ögon men jag drar snabbt bort dem med handen och lutar mig mot väggen. Denna dagen har verkligen sugit. Jag som trodde detta skulle bli en bra dag. Så fel jag hade.---Daniella---
Efter att ha provat nästan alla klänningar i min garderob som väljer jag en vit klänning som är tajt vid magen och sedan lite puffigare. Den är ungefär ner till knäna. Som vanligt plattar jag mitt bruna hår.
"Kom nu så sminkar vi dig" säger Bella när jag är klar. Jag sätter mig på en stol och låter Bella sminka mig. Hon är jätteduktig på att sminka. Mitt under sminkningen så ringer min telefon.
'Okänt' står det på skärmen. Jag trycker på den gröna knappen och placerar telefonen vid ögat.
"Hej det är Daniella" svarar jag.---Fanny---
Jag sminkar mig lätt som vanligt och plattar mitt blonda hår. När jag är klar så tar jag på mig min röda tajta klänning som nästan är till knäna. Jag tar med mig mina röda pumps ner till hallen och ställer dem där innan jag går in i tv-rummet där Ogge och Omar sitter och håller på med sina mobiler. Omar visslar högt när jag kommer in och jag fnittrar lite nervöst och blir lite smått röd om kinderna. Han lägger ifrån sig mobilen och går fram till mig. Han placerar sina händer på mina höfter och kysser mig passionerat på läpparna. Jag lägger mina händer runt hans nacke och kyssarna går över i hångel.
"Skaffa ett rum" skriker Ogge.
"Käft" svarar Omar och fortsätter sedan kyssa mig. Jag skrattar tyst mellan kyssarna och avbryter när jag hör steg börjar närma sig tv-rummet. Precis när jag backat från Omar så kommer Ogges mamma in i tv-rummet.
"Hej ungdomar" säger hon.
"Hej" svarar vi.
"När går ni?" Frågar hon.
"Om femton minuter" svarar Ogge.
"Jag har lite mat färdigt så kom in i köket och ät först" säger hon och vi följer efter henne in i köket.---Felix---
Jag sätter mig ner i soffan och tittar på klockan. Hon är fem i sju så de borde vara här närsomhelst. Eller alla förutom Daniella som jag lovat hämta upp innan jag åker dit.
Ljudet från dörrklockan fyller rummet och jag styr mina steg mot dörren. Väl framme så låser jag upp och möts av Oscar och hans dejt.
"Tja bro" säger Oscar och ger mig en kram.
"Felix" säger jag och sträcker fram min hand.
"Eleanor" svarar hon och skakar den.
Jag nickar och backar så de kan komma in. Vi går in och sätter oss i soffan men hinner inte mer än dit innan dörrklockan ringer igen. Jag går tillbaka och öppnar dörren. Denna gång möts jag av Omar, Fanny och Ogge. Ingen Elvira ...
"Tja" säger jag och backar in.
"Tja" svarar dem. När de tagit av sig skorna så följer de efter mig in i tv-rummet där Oscar och Eleanor redan sitter. Fanny, Omar och Ogge hälsar på Eleanor som glatt hälsar tillbaka. Hon värkar trevlig.---Oscar---
Var är Elvira? Skulle hon inte gå med Felix?
"Var är Elvira?" Frågar jag. Omar, Fanny, Felix och Ogge tittar på varandra innan de vänder sig mot mig.
"Vi vet inte" svarar Omar.
"Men skulle hon inte gått med dig Felix?" Frågar jag.
"Jo men sedan frågade jag Daniella istället och då blev Elvira sur och stack" svarar Felix.
"Hon stack för att jag blev irriterad på henne för att hon inte ville gå med Ogge utan bara tjatade om att hon ville gå med Felix" säger Fanny. Jag nickar och tittar på Felix som ser ut att ha lite dåligt samvete för det som tidigare hänt.
"Vad sa Daniella då?" Frågar jag.
"Ja" svarar Felix. "Vi ska hämta henne på vägen dit" svarar han.
Jag nickar och reser mig upp.
"Ska vi åka då?" Frågar jag.
__________________
Okej näst sista kapitlet nu då. Känns jättekonstigt att denna 'bok' snart är klar! YEEEY! Ska bli riktigt kul att fortsätta sen!
Tack till er som skrev förslag på massa fan fiction!
Hade ni en bra midsommar? Jag hade i alla fall en riktigt rolig!
Ha de gött!✋
//Wilma💋[REDIGERAD]
VOCÊ ESTÁ LENDO
When Everything Goes Wrong (The Fooo Conspiracy)
FanficFanny är 15 år och bor i Helsingborg. En dag så bestämmer hennes föräldrar att dem ska flytta. Det som är värst är att hon måste lämna Elvira. Den ända som faktiskt betyder något för henne. Men när hon kommer det Göteborg på förändras mycket. Hon ko...