Jag tittar chockat på honom. Varför sa pappa så? Han har aldrig varit i mot Omar. Han har i alla fall aldrig visat det.
"Men" börjar jag men avbryter mig själv. "Varför?"
Jag möter Omars blick i några sekunder och jag kan se på honom att han vet, han vet precis varför. Han tittar tveksamt på mig.
"Men säg då" säger jag lite smått irriterat.
"Fanny det är inte så enkelt" säger Omar. "Det är en lång historia"
"Börja då. Vi ska ändå sitta här ett tag" svarar jag. Omar tittar ännu en gång fundersamt på mig.
"Men kom igen. Det är min pappa, klart du ska berätta för mig" säger jag ännu mer irriterat än innan. Varför kan han bara inte säga vad det är?---Felix---
Kvällen med Daniella var fantastik. Hon är fantastisk. Att vakna upp med henne vid min sida var ännu mer fantastiskt men nu är det över. Daniella åkte hem för ungefär en timme sedan och strax därefter kom mamma hem. Att byta Daniella mot mamma var ett riktigt dåligt byte men mamma verkade i alla fall glad för att se mig igen, även fast det inte var så längesedan sist. Jag reser mig upp och ringer Ogge.
"Tja det är Ogge" svarar han lika glatt som vanligt.
"Tja det är Felix" svarar jag.
"Nej men det visste jag inte" svarade Ogge och flinade.
"Ha-ha, varför så glad?" Frågar jag med en suck.
"Omar och kompani kommer ju om tjugo minuter. Jag är på väg till tågstationen" svarar han. Fan, juste vi ska ju på fest idag. Fan, jag ska ju dit med Elivira ...
"Du Ogge, har du någon att ta med ikväll?" Frågar jag.
"Nej" svarar han tveksamt.
"Kan du gå med Elvira då?" Frågar jag.
"Men du ska väl gå med henne?" Frågar han.
"Ja men tänkte fråga Daniella" svarar jag.
"Så dejten gick bra igår?" Frågar han och flinar. Asså vad är det med han idag?
"Som ett tåg på räls" svarar jag.
"Visst" svarar han.
"Bra då skriver jag det till henne" svarar jag.
"Gör du så" svarar han.
"Bra, ses" svarar jag och lägger på.
Jag går in i mina kontakter och letar upp Elviras nummer.
'Hej! Jag har hittat en annan att gå till festen med men jag har snackat med Ogge och du får gärna gå med han! Hoppas att det är okej:)// Felix'
Det känns lite taskigt men sedan trycker jag i väg det och slår in Daniellas nummer. Nervositeten stiger när jag hör hennes röst. Gud vad vacker den är.---Fanny---
Helt plötsligt så berättar högtalarna att vi snart ska av och Omar slipper berätta. Fan också. En sak är jag säker på och det är att han har gjort pappa nått för pappa är verkligen ingen person som dömmer. Så den ända frågan är alltså, varför?
Omar har gjort något mot pappa, men när, hur och vad? Jag har alltid varit med när Omar och pappa träffats, jag har aldrig lämnat dem ensamma. Men den största frågan är ändå vad han har gjort. Frågan är bara vem jag ska få det ur, Omar eller pappa?
"Fanny" en hand rör sig framför mitt ansikte och jag väcks ur mina tankar. "Kommer du?" det är inte förrän nu jag hör att det är Elvira. Jag flyger upp från sätet och följer efter Omar och Elvira. Väl ute från tåget så ser jag Elviras ledsna blick titta mot mobilskärmen.
"Vad är det?" Frågar jag och går fram till Elvira. Hon räcker sin mobil till mig och jag tar i mot den. Det jag läser på skärmen gör mig inte direkt glad. Felix för helvete.
"Elvira se det positivt, du får gå med Ogge" säger jag samtidigt som jag ger tillbaka hennes mobil till henne.
"Jag vet men Felix är ju min favorit" säger hon ledsamt.
"Jag vet men strunt i det nu. Gå och snacka med Ogge istället" säger jag och pekar på Ogge som sitter en bit bort och tittar ner i mobilen. Omar börjar direkt gå dit med mig och Elvira strax bakom sig._______________
Halloj!
Nu är denna berättelsen snart slut ... MEN jag ska skriva en fortsättning som ni kanske förstår och vet, hahaha. Har ju sagt det😂
I alla fall så tänkte jag snart publicera handlingen på den. Men skriver när jag gjort det, såklart!
Är ute och går och det är skit tråkigt tills min bästis berättar att hon skämt ut sig. Fyfan vad kul det bar. Orkar inte skriva hur men tro mig, det var kul ! Hahaha.
Min granne, som är i USA, skrev också precis till mig att hon köpt två 'Obey' tröjor till mig så blev så jävla glad! Aja nu ska jag konsertera mig på att gå unna jag ramlar eller blir uppäten av myggen !
En fråga bara, vad tycker ni egentligen om denna fan fiction?
Ha de gött !✋
//Wilma💋[REDIGERAD]
YOU ARE READING
When Everything Goes Wrong (The Fooo Conspiracy)
FanfictionFanny är 15 år och bor i Helsingborg. En dag så bestämmer hennes föräldrar att dem ska flytta. Det som är värst är att hon måste lämna Elvira. Den ända som faktiskt betyder något för henne. Men när hon kommer det Göteborg på förändras mycket. Hon ko...