---Nästa dag---Jag vaknar som vanligt av den irriterande väckarklockan. Jag slår till mobilen och vänder mig sedan om i sängen. Efter ytligare tio minuter så ringer den jobbiga mobilen igen. Efter en stund så reser jag mig upp och stänger av alarmet. Jag går fram till garderoben och tar på mig ett par mjukisbyxor och en vanlig t-shirt sedan går jag ner till köket.
Jag tar någonting att äta och när jag ätit så går jag tillbaka upp och klär på mig.
---Fanny---
Jag tittar på klockan och ser att hon är 07:41. Ungefär fem minuter till Omar kommer. Jag går ner för trappan och börjar ta på mig skor och jacka. Idag har jag på mig en svart klänning som är lite kortare fram och längre bak. Till det har jag ett brunt bälte runt midjan. Jag tar på mig en skin jacka och ett par svarta låga converse. Sedan tar jag min handväska och sätter mig på stolen i hallen och väntar på att Omar ska komma. Helt plötsligt så knackar det på dörren. Jag öppnar dörren och möts av Omars glada leende. Jag kramar om honom innan jag skriker "hejdå" till mamma och pappa och låser efter mig. Sedan går jag efter Omar till hans moppe. Han ger mig en hjälm och jag sätter på mig den innan jag sätter mig bakom honom och håller han tight runt midjan. Till en början så sitter jag och blundar men efter en kort stund så öppnar jag ögonen. Efter tio minuter är vi framme och går tillsammans in. Sedan går vi till våra skåp. När jag lagt in min väska och min jacka så tittar jag på mitt schema och tar grejerna jag behöver till Svenskan.
Sedan går jag till Omar och vi går tillsammans till lektionen. Vi sätter oss längs bak i klassrummet bredvid varandra. Vi sitter tysta en lång stund och när klockan slår åtta så börjar lektionen. Vår lärare börjar prata och till sist så orkar jag inte hänga med längre så jag börjar tänka på annat istället. Eller rättare sagt Omar. Varför har han inte pratat med mig på hela dagen. Bara ett "hej" och inget mer. Är han sur för att jag drog mig undan igår eller vad är det.
Helt plötsligt, utan att tänka mig för så slänger jag ur mig det.
"Vad är det?" frågar jag lite surt men försöker att prata så tyst jag kan för att ingen annan skulle märka.
"Inget" svarar han utan att titta på mig.
"Hallå jag sitter är" säger jag viftar med min ena hand framför hans ansikte.
"Kan du vara tyst eller?" frågar han mig irriterat och ger mig en irriterad blick. Då blir jag riktigt arg och utan att tänka mig för så börjar jag skrika.
"Vad är det med dig? Är du sur för att jag inte ville kyssa dig igår eller vad är det?" skriker jag och reser mig hastigt upp. Han tittar chockat på mig och lika så alla andra i klassrummet.
"Oj blev det lite pinsamt nu eller?" skriker jag. "Om du nu ska vara så sur för att jag inte ville hångla med dig så kan du dra åt helvete" sedan går jag med snabba steg ut från klassrummet med tårarna hotande i ögonen. Jag drar snabbt med handen underögonen och tar sedan tag i handtaget till dörren som leder ut från klassrummet. Ut från honom. Men jag hinner inte mer än ta en steg utanför klassrummet innan jag känner att någon tar tag i min hand och drar mig in i klassrummet igen. Jag vänder mig hastigt om och möter hans blick. Omars blick. Han tittar på mig en långstund innan han börjar prata.
"Förlåt Fanny. Snälla förlåt. Jag ångrar verkligen inte att jag kysste dig. Verkligen inte. Men det känns inte som du gillar mig" säger han. "Inte lika mycket som jag gillar dig" nu börjar tårarna rulla ner för hans kinder och jag tittar chockat på honom. Vi har varit vänner i fyra dagar och han säger redan att han gillar mig. Det känns omöjligt men jag vet att det inte är det.
Jag slänger mig i hans famn och kramar om honom. Vi står så en stund innan vi släpper varandra och tittar in i varandras ögon. Helt plötsligt så lutar hans mig mot mig och kysser mig. jag besvarar kyssen men ångrar mig sedan lite men helt plötsligt så börjar hela klassen applådera och då känner jag hur rätt det verkligen är och ger honom en puss innan jag släpper honom och går tillbaka och sätter mig på min plats.
När jag och Omar satt oss så fortsätter lektionen som ingenting hade hänt. Men för mig hade mycket hänt. För mig hade allt förändrat. Precis allt.
___________________
Så vad tycker ni?
Nu blev det en lite längre del och jag hoppas att ni gillar den. Jag har tänkt att hon snart ska få träffa dem andra killarna också men snart är det ju sommarlov så då kommer hon att kunna hänga med både killarna och Omar mycket mer och då kommer dem att hitta på saker men det är en vecka till tills dem gör det!
Aa, skriv gärna en kommentar. Blir alltid lika glad! :D
Puss & Kram så ses vi helt enkelt när jag skrivit en ny del ;)
Wilma :*
[REDIGERAD]
YOU ARE READING
When Everything Goes Wrong (The Fooo Conspiracy)
FanfictionFanny är 15 år och bor i Helsingborg. En dag så bestämmer hennes föräldrar att dem ska flytta. Det som är värst är att hon måste lämna Elvira. Den ända som faktiskt betyder något för henne. Men när hon kommer det Göteborg på förändras mycket. Hon ko...