Kap.43: The Police?

1.1K 44 4
                                    

Jag joggar bort till dörren med Elvira precis bakom mig. När jag är framme så slår jag upp dörren och ska precis krama om personen jag trodde var Omar, när jag insåg att det stod en polis utanför. Jag stannar mitt i rörelsen och tittar med stor ögon på henne.
"Hej mitt namn är Elin och detta är Peter" säger hon och en ganska stor man ställer sig bredvid henne.
Jag bara fortsätter titta på dem, inga ord kommer ur min mun även fast jag försöker. Tack och lov räddar Elvira situationen.
"Hej jag är Elvira och detta är Fanny, hon bor här och jag är en kompis till henne" säger Elvira och puttar undan mig lite.
"Hejsan! Finns det någon vuxen i huset?" frågar hon och Elvira nickar.
"Hennes pappa är härinne" säger Elvira och går åt sidan.
"Vad gör ni här?" Helt plötsligt så kan jag prata igen och jag sätter snabbt min hand framför min mun, chockat.
"Kom med in, så tar vi det härinne" säger poliserna och klampar in. Elvira visar dem köket och jag går chockat efter. Pappa ser minst lika chockad ut när vi kommer in i köket.
"Vad gäller det?" Frågar han. Poliserna sätter sig tyst på stolarna mitt i mot pappa.
"Kom och sätt er tjejer" säger Elin och ler mot oss.
"Jag hämtar en stol" säger Elvira när hon går förbi mig. Jag går och sätter mig bredvid pappa och strax därefter så kommer Elvira tillbaka.
"Jo det är såhär att din mamma har varit med om en liten olycka och ligger på sjukhuset. Hon har inga allvarliga skador och kommer att klara sig" säger Peter allvarligt. Jag sitter tyst och tittar på de båda poliserna. Precis mitt i allt så ringer det på dörren igen och Elvira reser sig snabbt upp och lämnar köket.

---Omar---
När jag kommer hit och ser jag en polisbil utanför så blir jag direkt fundersam på om jag ska gå hem igen. Men det är ändå min flickvän som bor här och jag har en anledning att komma hit så jag går fram till dörren och knackar. Jag blir lite chockad när en helt okänd tjejer öppnar dörren och ler mot mig. Det tar ett tag för mig att inse att det är hon som är Elvira.
"Hej, var är Fanny?" frågar jag. Elvira är först tyst en stund innan hon svarar.
"Det kom precis två poliser och berättade att hennes mamma ligger på sjukhuset" svarar hon. Jag reagerar snabbt och springer in till köket. Det är inte förrän jag kommer in till köket och står framför poliserna, Fanny och hennes pappa som jag inser vilket misstag det varit att springa in. Men allt känns bättre när Fanny reser sig upp från sin stol och springer rätt in i mina armar.

---Fanny---
Efter att fått veta att mamma varit med om en bilolycka så blir jag väldig glad när Omar kommer in springandes. Även fast de säger att mamma är okej och att hon kommer klara sig så tvekar jag efter det som pappa berättat.
Omar släpper mig försiktigt och tittar in i mina ögon. Det förvånar mig faktiskt att jag inte gråtit än. Jag har nog varit så chockad att jag inte kunna gråta, inte tänkt på att gråta. Jag känner att de är nära men vägrar låta de passera. Allt är lugnt, enligt poliserna i alla fall men min magkänsla säger något helt annat.

---Omar---
Jag släpper försiktigt och tittar in i hennes ögon.
"Ska vi vara kvar här?" Viskar jag och tittar in i hennes ögon igen.
"Nej, det är lugnt" mumlar hon tillbaka och släpper mig.
"Vi går till stranden" säger hon till sin pappa innan hon går förbi mig och lämnar köket. Innan jag lämnar köket hälsar jag på poliserna.
"Omar, Fannys pojkvän" presenterar jag mig och de ler mot mig och svarar med sina namn. Innan jag lämnar köket ger jag hennes pappa och poliserna en sista blick innan jag går ut i hallen. När jag är ute i hallen så kommer även Elvira från köket. Jag tittar på Fanny som står lutad mot dörren.
"Kom igen skynda er" säger hon uttråkat. Jag tar snabbt på mig mina skor, Elvira också.
"Hejdå" skriker Fanny innan hon öppnar dörren och smäller igen dörren efter oss. Sedan tar hon min hand och börjar gå mot stranden. Elvira går vid hennes vänstra sida och jag vid högra. Jag tittar ner på våra händer som gungar fram och tillbaka. Jag ler vid tanken på att denna underbara tjej är min. Äntligen, igen!
_________________
:oooooooo
Jaha... Sitter hos mammas och pappas kompisar och tog då mig tid och skrev klart kapitlet! Har jättemycket skriv lust just nu! Vet liksom precis vad jag ska skriva! Vet bara inte riktigt hur jag ska avsluta den.. Aja det får vi ta sen!
En sak till. Jag kommer inte att skriva en ny del förrän 10 stycken har röstat på antingen "Dark Secred" elr "Lost love" så rösta nu! Vilket tycker ni är bäst?
10 stycken sedan ett nytt kapitel!👌❤️
Hare gött!
//Wilma💋

[REDIGERAD]

When Everything Goes Wrong (The Fooo Conspiracy)Where stories live. Discover now