Claire meletakkan nampan berisi dua cangkir coklat panas kedepan Ashton. Dia duduk di sofa.
"Thanks. By the way, how are you?" tanya Ashton.
"Yeah. Not bad. You?"
"Fine."
Claire diam. Menunggu Ashton memulai pembicaraan. Ini sudah jam setengah 1 malam dan Aby sudah tidur.
"I want to make sure of you." ucap Ashton. Claire mengernyit.
"I got a few days off. And I decided to go to London to meet my uncle. Then I remember about you and I went to your apartment. Aby said you're in a mall with Adam. I went to the mall and all I found was that you were running and crying." jelas Ashton. Claire diam.
"What happened to you?" tanya Ashton lagi.
"Adam came to London this morning. He asked me to go to the mall with him. We're just eating and watching movie. Then suddenly he said that he still loves me and he asked me to be his girlfriend again. I don't want to. I said I couldn't. But he kept pushing me. He grabs my hand. He almost kissed me." cerita Claire.
"Why?" tanya Ashton.
"I don't know. I just-- I just can't." Claire menghela napas.
"Cause you still love someone else." ucap Ashton.
"I don't! I don't love Calum anymore! I--" seru Claire otomatis.
"I didn't say you love Calum!" potong Ashton.
"I--I.. I don't love him."
"Claire, if you don't love Calum, why are you crying?" tanya Ashton. Claire sesenggukan. Dia tidak menyadari kalau sedari tadi dia menangis.
"Claire, I know you still love Calum. I see it in your eyes. You just mad at him cause he was cheating on you. He was act like he didn't remember you. But I know. Your heart still love him. You can't lie. Your eyes can't lie. I know you. And I know Calum. I'm sure he still remembers you. And I know you can't hate him." ucap Ashton panjang lebar. Claire terisak.
"If he still remembers me, why did he do this?" tanya Claire. Dia tidak repot repor mengusap air matanya sekarang.
"He's just saturated with all this. And he meets Nia. He was attracted to that girl. But I'm sure he still remembers you and he still loves you." Ashton sekarang duduk disamping Claire dan mengusap usap bahunya.
"But, Claire.." Ashton berkata dengan semangat.
"Yeah?"
"Why don't you come to Sydney?"
•••••
"Seriously?! Ashton? In our apart? MIMPI APA GUE SEMALEM ANJIRR!!" itulah yang pertama Claire dengar ketika bangun. Aby sudah berteriak seperti orang gila.
"Mana gue tau lo mimpi apa."
"Terus kenapa dia tidur di sofa?" tanya Aby.
"Gue suruh tidur di kamar tamu nggak mau. Dia katanya mau nonton dulu." ucap Claire.
"Ya ampunnn. Ashton cute banget sumpah mukanya." Aby menahan teriakannya.
"Biasa aja."
"Hey, guys. What are you talking about? Why are you screaming?" Ashton muncul dengan rambut yang masih acak acakan dan mata sayu.
"Nevermind. She's just--" omongan Claire terhenti karena Aby mencubit lengan Claire.
"No. There was a cockroach here." sanggah Aby. Ashton tertawa sambil nyengir yang membuat Aby mencengkram tangan Claire.
"Okay. I'll cook breakfast." Claire pergi dengan Ashton yang mengikuti dibelakangnya. Sedangkan Aby jatuh ke kasur lagi.
"I'm going to die."
•••••
"Claire, how about my idea last night?" tanya Ashton. Claire yang sedang mengambil daging terhenti.
"Idea? What idea?" tanya Aby.
"I suggest she should go to Sdyney." ucap Ashton. Aby terperangah.
"Why I didn't think that before?" Aby menggebrak meja pelan.
"No. I won't." ucap Claire pelan.
"Claire..." Aby dan Ashton berkata bersamaan.
"No. If I go there, I'll meet Calum and it makes me feel sad." Claire menatap Ashton dan Aby bergantian.
"But, Claire.."
"You didn't know what I feel, Ash." kata Claire lirih. Ashton dan Aby diam. Setelah mereka selesai makan, mereka berkumpul kembali di ruang tv.
"You know, Claire?" tanya Ashton memecah keheningan ketika mereka bertiga asik menonton film di tv.
"No."
"When we write 'Wherever You Are' song, Calum said, he wrote this song for the girl he will love in the future." cerita Ashton. Claire dan Aby diam mendengarkan.
"He will sing this song to that girl when they're apart." Ashton menyingkirkan rambut gondrongnya ke belakang, lalu melanjutkan cerita.
"And you know what? One year ago, Calum said, you are that girl. You are a lucky girl who can make him fall in love with you even though you only met sometimes. You are the girl who can changed his life, Claire." kata Ashton. Claire tidak berekspresi. Tapi di matanya jelas nampak kekejutan.
"I.. I.."
"Claire, trust me. Calum still remembers you."
•••••
Brakk
"Hey!"
Claire memandang cowok didepannya ini dengan kesal. Buku bukunya berserakan di lantai.
"Sorry." ucap cowok itu. Claire mendengus sebal.
"What's your name?" tanya Claire.
"Jake." Claire menatap sebal anak itu.
"I said sorry." Jake menghampiri Claire dan berdiri di depannya. Claire merasa pendek.
Jake menunduk dan mengambil buku buku milik Claire, lalu mengembalikan buku kepada pemiliknya tanpa suara, lalu berlari pergi. Claire menatap tubuh tegap dan rambut pirang milik anak itu dengan sebal.
"Hei, Claire, kenapa lo lama banget?" tanya Aby ketika mereka bertemu di kelas. Claire duduk disamping Aby.
"Gue tadi abis ditabrak sama cowo ngeselin, terus gue omelin aja." ucap Claire. Aby meringis.
"Mata lo."
"Kenapa?"
"Biasa aja napa. Gue berasa pengen dikasih hukuman mati sama lo." kekeh Aby. Claire memutar mata.
"Jadi orang jangan galak galak napa Claire." Aby menabok lengan Claire tepat ketika Jake lewat dan duduk di samping Claire.
"Mampus anjir." Claire mendekatkan dirinya dan berbisik kepada Aby.
"Kenapa?"
"Itu cowok yang nabrak gue tadi. Namanya Jake." bisik Claire dengan nada sebal. Aby terperangah.
"Sumpah demi apa? Lo nabrak Jake? Mahasiswa baru itu?" bisik Aby kaget. Claire mengangguk.
"Ya Tuhan." Aby masih kaget.
"Kenapa sih?"
"Ish! Harusnya gue yang tanya lo kenapa." Aby menggeram gemas.
"Hah?!"
"Kenapa sih hidup lo selalu dengan cogan?"
KAMU SEDANG MEMBACA
Far Away // c.t.h
Fanfiction"That's impossible. He doesn't remember me anymore," "I remember you, I just act like I forget you, but that's not true. And I still love you until now," Just a little story about Calum who met a girl in a cafe and fall in love with her. Story writt...