"We will create a group for the French language task." ujar dosen yang berada didepan Claire sekarang. Gadis itu melamun tidak mendengarkan.
"Ms. Collins with Ms. Clay."
Claire mendengus mengetahui bahwa dia tidak sekelompok dengan Aby.
"Ms. Anderson with Mr. Raymond."
Claire melotot. Dia sekelompok dengan Jake? Terlihat bahwa Jake tersenyum menang disampingnya.
"Astaga." gumam Claire sementara Aby terkikik.
"So.. where will we do the job?" tanya Jake ketika pelajaran selesai. Claire mendengus.
"Cafe beside campus. You know where it is right?" tanya Claire.
"Yeah. Okay, wait for me when my class is over. Byee."
Claire memutar matanya. Jake sangat menyebalkan.
•••••
"Hello there!" Jake mengagetkan Claire yang sedang melamun di kafe. Jake duduk di depannya.
"Oh. Sorry." ucap Claire. Jake menatap laptop milik Claire. Dia sudah mengerjakan semuanya dan sekarang giliran Jake. Jake mengambil alih laptopnya dan mulai mengerjakan sambil bernyanyi.
"Take me back to the middle of nowhere
Back to the place only you and I share
Remember all the memories?
The fireflies and make-believe
Kicking back in the old school yard
Singing songs on our guitars
This is our reality
Crazy stupid, you and me."Claire hanya diam mendengar Jake bernyanyi. Padahal suaranya biasa biasa saja.
"What song it is?" tanya Claire. Jake mengalihkan pandangannya.
"Long Way Home. 5 Seconds Of Summer. You don't know?" tanya Jake heran. Claire diam.
pepsos lagi, pepsos lagi. Kapan gue move onnya?
"We know this is the way it's supposed to be
So we're taking the long way home
'Cause I don't wanna be wasting my time alone
I wanna get lost and drive forever with you
Talking about nothing, yeah, whatever, baby
So we're taking the long way home tonight."Claire tidak sadar bahwa dia mengeluarkan air mata daritadi.
"Claire? What's happened with you?" tanya Jake.
"No." gumam Claire lalu menghapus air matanya.
"Claire, I know you're not okay." kata Jake. Claire gelisah.
"I just.. You know.. missing someone." ucap Claire. Mata Jake membulat.
"What?"
"Maybe this sounds crazy. But... Calum Hood."
Jake menatap Claire dengan wajah bingung.
"We met and... fell in love. Then he goes for the tour and forgets me and loves another girl... I think." cerita Claire. Jake menatapnya tidak percaya.
"Cal.. Calum Hood? Member of 5SOS?" tanya Jake. Claire mengangguk. Jake melongo, lalu mengerjapkan matanya.
"What the--"
"Shut up Jack." kata Claire tajam.
"Okay. I can't believe it." Jack masih terlihat bingung.
"Ok. Nevermind. Just do your job." Claire membenamkan kepalanya di lekukan tangannya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Far Away // c.t.h
Fanfiction"That's impossible. He doesn't remember me anymore," "I remember you, I just act like I forget you, but that's not true. And I still love you until now," Just a little story about Calum who met a girl in a cafe and fall in love with her. Story writt...