●° 32.Bölüm °●

29.9K 1.1K 136
                                    

Bu bölümü Hatice Zeynep CENGİZ' E armağan ediyorum . 😘

°●°●°●°●°●°●°●°●°●°●  

" Yani? "

" Yanisi MİROĞLU aşiretine yeni bir ağa geliyor. " dediğin de Yüzünde ki saf gülümseme ile Mirzaya baktığında o da sırıtarak kendisine bakıyordu.

" Dünya ikinci Mirzayı kaldıramayacak. " diye konuştuğun da Mirza bir gülümseme peyda edip alnına bir öpücük bıraktı.

"Teşekkür ederim. "

°●°●°●°●°●°●°●°●°●°●

Mirzaya buruk bir şekilde gülümsedikten sonra Kıvanç'a geri döndü. 

" Peki... bebeğin sağlığı nasıl ? " diye sorduğumda gülümseyerek cevap verdi.

" Ultrason da gayet iyi görünüyor. Ama istersen biliyorsun ki bu zamanlarda üçlü ve dörtlü tarama testleri yapılıyor.  Yaptırmak istiyor musunuz ? " diye sorduğun da Arya Kıvanç'ın ne demek istediğini anlamıştı ama Anlamayan bir Mirza mevcuttu.

" Onlarda ne ? " diye soran Mirzaya ikisi de bir anlık baktıktan sonra konuşmaya Arya devam etti.

" Down sendromu , nöral tüp defekti ve trizomi 18 adı verilen genetik hastalığın anne karnındaki bebekte olma olasılığını saptayan bir kan incelemesi. Ayrıca üçlü test yardımı ile bebekte ki anomalileri de saptaya biliyor. " 

" Down sendromunun ne olduğunu biliyorum da diğerleri ne ? " 

" Bence masaya geçelim , orada daha rahat konuşuruz. " diyen Kıvanç'ı ikisinin de onaylaması ile kıvanç önden dışarıya çıktı. Mirza Aryanın karnını havlu peçete ile silmesini bekliyordu. Arya karnını silme işlemini bitirdikten sonra beraber masanın olduğu tarafa geçtiklerinde Kıvanç'ın karşısına karşılıklı geçmişlerdi. 

" Şimdi ilk olarak nöral tüp defektini açıklayayım. Bebeğin beyin, omurilik ya da omurgada bir malformasyon ile yani kusurlu oluş durumuyla doğduğu doğumsal bir anomalidir. Yani daha da açık anlatmak gerekirse beyin'in olmaması veya bir kısmının olmaması gibi durumlarla karşılaşılabilir. " diye konuşmasına bir nefes ile ara veren Kıvanç'ı Mirza başını olumlu şekilde sallayarak onaylamıştı. 

" Trizomi 18 ise ; mayotik bölünme olarak bilinen hücre bölünmesindeki bir hatanın neden olduğu bir durumdur. Bu gerçekleştiğinde, normal çifti yerine gelişmekte olan bebekte ekstra bir kromozom 18 oluşur  ve doğumdan önce bile yaşamı tehdit edebilecek önemli yollarla normal gelişme modelini bozar. " diye konuşmasını noktaladığında bu sefer Mirza aklında ki soruyu da sormuştu.

" Down sendromu gibi mi ? " 

" Down sendormuna benziyor ama ondan biraz daha tehlikeli bir durum. " dediğinde Mirza başını olumlu anlamda sallayıp Aryaya döndü.

"Yaptıracak mısın ? "  diye sorduğunda Arya başını olumsuz anlamda salladı. 

" Yaptırmayı düşünmüyorum. " dediğin de Kıvanç da onu onaylamıştı.

" Zaten ultrasonda bebeğiniz gayet sağlıklı gözüküyor. Bir aksilik olsaydı oradan da anlayabilirdim. " dediğin de Mirzanın içerisinde bir şüphe olsa da onlar daha iyi bilir diye sesini çıkarmamıştı. 

" Kıvanç ? " diye çekingen bir şekilde konuşan Arya ile erkeklerin gözü ona dönmüştü. 

" Bir süreliğine İstanbul'da kalacağım. Bu yüzden... orada iken kontrollerimi yaptırabileceğim bir doktor arkadaşın var mı ? " diye sorduğun da Kıvanç karşısında ki genç çiftin üzerinde gözlerini gezdirdikten sonra başını salladı. 

Mardin DoktoruHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin