Odaya girdiğim de endişeli bir şekilde bana adımlayan Mirzayı görünce daha fazla kendimi tutamayıp ağzımdan bir hıçkırık kaçıvermişti. Mirza yanıma geldiğin de direk kendimi kollarına attım.
" Arya ! Güzelim , noldu? "diye sorduğun da hıçkırıklarım arasında kendimi konuşmaya zorladım.
" B-ben Ha-Hamileyim. "
°●°●°●°●°●°●°●°●°●°●
* Saatler öncesinde *
Kendimi fazlası ile rahatsız hissetmem ile odadan çıkıp doktorlar için olan lavaboya girip bir kabine girdiğim de gözlerimin dolmasına engel olamadım. Yine mi hamile değildim. Gözyaşlarım yanaklarımdan akarken kendime bir türlü engel olamıyordum. O kadar denemeye rağmen hala hamile değildim. Acaba bir sorunum mu vardı ki ? Hemen toparlanmaya çalışıp kabinden çıktım. Elimi yüzümü yıkadıktan sonra akan makyajımı temizleyip , dışarıya çıktım. Hemen odamın yanında bulunan Kıvanç Beyin odasının kapısının önünde kendimi buldum. Kapıyı tıklatıp içeriye girdiğim de hastasının olduğunu gördüm.
" Şey... Kusura bakmayın. Ben sonra gelirim. " dedikten sonra tam çıkacağım zaman konuşması ile durmak zorunda kaldım.
" Gel , lütfen . " dediğin de mecbur içeriye girmiştim. Sandalyelerden birine oturduğum da karşımda el ele tutuşan çifte gülümseyerek baktım. Yirmilerinin ortalarında olmalıydılar. Kadın büyük ihtimalle hamileliğinin son aylarındaydı. Yüzü baya güzeldi. Hamilelik insanı böyle güzelleştiriyor anlaşılan. Bir kaç dakika daha Kıvanç Bey ile konuştuktan sonra bana selam verip odadan çıkmışlardı. Kıvanç Bey benim ile meslektaştı. O da bir jinekoloğ idi. Ama buranın insanları genellikle erkek doktorlara muayene olmak istemedikleri , eşlerini erkek doktorlara muayene ettirmek istemedikleri için bana geliyorlardı. Tabi kıvanç beye de burada memur olan kısım , ve o düşünceye sahip olmayan bir çok kişi gelip tedavi oluyordu.
" Bu , ziyaretini neye borçluyuz. " diye keyifli bir şekilde konuşup , karşıma oturduğunda zoraki bir gülümseme bahşettim...
" Kıvanç , ben sanırsam hamile değilim. Acaba bir sorun mu var diye test falan yapalım. " dediğim de ne kadar utansam da bir sorunum varsa bunu öğrenip ona göre Kuma fikrine alıştırmam lazımdı. Berdel bozulamayacağına göre Kumaya boyun eğmem gerekecekti.
" Arya , kısırlık için testler hemen belli olmaz. Ve bunun için regl'in üçüncü gününde olman gerekiyor. " dediğinde haklıydı. Başımı olumlu anlamda salladım.
" Ama istersen bir kan testi yapalım , ona göre hamile olup olmadığını kesinleştirelim. " dediğin de başımı olumlu anlamda salladım. Belki de normal bir kanamaydı. Belki de şuanda içimde Mirzadan benden bir parça taşıyordum. Belki orada dokuz ay sonra gelecek Aysimanın kardeşi vardı... Bu düşünceler içime umut tohumları serpmişti.
°●°●°●°●°●°●°●°●°●°●
Saatler sonra Kıvanç'ın beni odasına çağırması ile içimde hem korku hem heyecan ile yavaş bir şekilde odadan çıkıp onun odasına ilerledim. Kapının önüne geldiğim de derin bir nefes alıp kapıyı tıklatıp içeriye girdim. Kıvanç elinde ki kağıdı kaşları çatık bir şekilde inceliyordu. Onun çatık kaşları içimde ki korkuyu daha da arttırdı. Gözlerim yavaş yavaş dolmaya başlamıştı bile. Yavaş adımlar ile sandalyeye oturduğum da sanki geldiğimi yeni fark etmiş gibi başını kaldırıp gülümsedi.
" Mirza Ağadan , ikramiye mi alsam acaba ? " dediğin de bu sefer kaş çatma sırası bendeydi.
" Anlamadım ? " dediğim de gülümseyerek kağıdı bana uzattı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mardin Doktoru
Fiction généraleMezopotamya'ya tepeden bakan ama bir o kadar da mütevazi Mardin . Onlarca farklı kültürü, dili, dini aynı yerde harman etmiş , ve birbirine karıştırmadan yaşatmış Mardin . Dışı seni , içi beni yakan Mardin. *** İnsanlar hayatlarında nel...