Snapchat

120 6 2
                                    

Jeg har plass ved siden av henne. Faen. Hun kommer til å slå meg ned. Jeg satte meg ned og prøvde å ikke få øyekontakt med henne. Men hun vridde meg mot henne. "Hvorfor hjalp du henne?" Sa hun sint. "Fordi jeg syntes synd på henne" sa jeg og heiste på skuldrene. "Du kan jo ikke hjelpe henne! Er du ikke på min side??" Sa hun enda sintere. "Jeg foretrekker ikke å mobbe folk, jeg vet hva de går igjennom og det er ikke lett for de!" Sa jeg høyt. Hele klassen hørte meg. Alle stirret på meg. "Dette skal du få igjen for!" Sa hun og snudde seg mot tavla.
-skolen er slutt-
Jeg gikk ut fra skolen. Alene denne gangen. Jeg gikk inn på Snapchat. Fant frem Helene og startet å skrive. «Hei. Jeg hadde håpet på at vi kunne finne på noe senere i dag. Kanskje se en film på kino? Jeg spanderer». Jeg sendte meldingen.
-Helene perspektiv-
Jeg skyndte meg vekk fra skolen. Når jeg hadde kommet langt nok vekk tok jeg opp telefonen min. Jeg hadde fått en snap. Rart. Jeg pleier aldri å få snap av noen. Det eneste jeg gjør på snap er å se på andre folk sine historier, jeg legger aldri ut noe. Jeg sveipet til siden. Den var fra Martinus? Rart. Jeg åpnet snappen. «Hei. Jeg hadde håpet på at vi kunne finne på noe senere i dag. Kanskje se en film på kino? Jeg spanderer». Jeg kjente at jeg ble glad inni meg.
Helene; «Ja det vil jeg gjerne, når og hvor skal vi møtes?»
Martinus; «Utenfor kinoen klokken 6»
Helene; «Okei, gleder meg»
Martinus; «Jegå❤»
Han sendte meg virkelig et hjerte!
-Martinus perspektiv-
Jeg var nesten fremme ved huset mitt da noen stoppet meg opp, snudde meg rundt og kysset meg. Det var Kristine. "Heiii" sa hun. "Hei" svarte jeg. "Hva gjør du?" Sa hun og prøvde å se på tlf min. "Ikkeno" sa jeg kjapt og skrudde av telefonen kjapt, hun kan ikke få vite at jeg skal på kino med Helene. "Okei?" Sa hun rart og kysset meg kjapt på kinnet før hun gikk hjem.
-Kristine perspektiv-
Noe er galt. Jeg kjappet meg hjem. Logget ut av snappen min. Og logget inn på Martinus sin. Jeg kan jo selvfølgelig passordet hans. Jeg gikk inn på nylige meldinger. Aha. Han har chattet med Helene! Jeg gikk inn og så samtalen. Han skal på kino med henne! Han sendte et hjerte! Jeg kjente at raseriet boblet inn i meg. Jeg begynte å skrive. «Oja ups, feil person. Aldri i livet om jeg ville gått på kino med deg! Mobbeoffer!». Send. Jeg passet på å ikke lagre den og håper at hun ikke lagrer det!
-Helene perspektiv-
Jeg fikk enda en snap. Fra Martinus igjen. Det sto..
-
Mer på 2 kommentarer

Delte følelser (Marcus&Martinus)Where stories live. Discover now