Knust

118 7 1
                                    

-Neste dag-
-Martinus perspektiv-
I dag bestemte jeg meg for å gå med Kristine til skolen. Det er ganske lenge siden sist. Jeg ringte på døra hennes. Hun kom ut sminka som en dukke og hadde magetopp og hullete bukse. "Heii" sa jeg og gikk for å kysse henne. Hun slo meg hardt på kinnet sånn at jeg datt rett ned på snøen. Jeg holdt meg til kinnet. Det svir som faen. Jeg fikk reist meg opp. "Hva var det godt for?" Sa jeg litt irritert. Hun himlet med øynene. Låste døra og gikk mot skolen.
-Kristine perspektiv-
Hvorfor kom Martinus til meg? Han så jo snappen min i går! Han er bare helt dust. At jeg forelsket meg i han er bare rart. Men i dag starter planen min. Jeg skal hooke med Marcus. For å gjøre han sjalu. Da vil han nok ha meg tilbake. Jeg smilte lurt før jeg gikk inn døra. Mange av guttene plystret etter meg. Jeg lekte deilig. Jeg gikk inn til timen og satt meg ned på pulten min. Martinus kom. Han var helt rød på det ene kinnet. Slo jeg han for hardt? Næh. "Halo? Kristine. Vi må snakke om det" sa han og prøvde å få kontakt med meg. Jeg ignorerte han fullt.
-Lunsj-
-Martinus perspektiv-
"Halooo? Kan vi snakke om det nå?" Sa jeg utolmodig. "Vi har ingen ting å snakke om" sa hun og la trykk på ingen og gikk mot Marcus. Jeg hadde aldri trodd hva jeg så. Hun satt seg på fanget hans og begynte å hooke med han. Er hun utro? Jeg fikk tårer i øynene. Jeg klarte det ikke mer. "Har kjæresten dumpa deg for din bedre tvillingbror?" Sa en i klassen og alle begynte å le. Jeg pakket tingene mine og stormet ut av klasserommet. Det regner ute. Men whatever. Jeg gikk mot stigen som fører meg opp på taket. "Lenge siden sist" sa jeg til meg selv og klatret opp. Jeg la sekken på taket og la meg ned på hodet oppå. Her kan ingen le av meg.
-Helene perspektiv-
Jeg kom inn i klasserommet. Jeg så at Kristine gikk fra Martinus. Hun gikk mot Marcus, satte seg på fanget hans og begynte å hooke. Jeg så kjapt på Martinus. Han begynte å få tårer i øynene. Stakkars! "Har kjæresten dumpa deg for din bedre tvillingbror?" sa en i klassen og alle begynte å le. Martinus pakket tingene sine og stormet ut av klasserommet før jeg i det hele tatt rakk å blunke. Han må føle seg helt knust.
-Kristine perspektiv-
Jeg...
-
Mer på 3 kommentarer og en vote

Delte følelser (Marcus&Martinus)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora