Kapitel 7

2.7K 32 0
                                    

~ kapitel 7

När vi kommit fram till skolan sa jag hejdå till mamma och hon körde hem igen.

Jag hade precis tänkt öppna dörren när någon knackade mig på ryggen. Jag vände mig om förvånad och lite rädd, men lugnade ner med när jag såg att det var Justin. "Så är du glad att det äntligen ska bli sommarlov?" Frågade han med ett flin. "Ja såklart" sa jag och skrattade. "Det ska bli kul att spendera sommaren med dig Sarah" sa han och blinkade mot mig. Sedan gick han in genom dörren och in till de andra i klassen.

Jag stod kvar utanför för jag väntade på min bästa tjejkompis Leah. Hon är nog sen som vanligt muttrade jag för mig själv.

Efter fem minuter tänkte jag ge upp och gå in ända tills jag såg henne komma springande längs vägkanten på andra sidan gatan.

" Sarah vänta!" Skrek hon och sprang fram till mig. "Det är lugnt, jag väntar på dig." Sa jag och skrattade.

Hon kramade om mig och vi gick in tillsammans.

"Så jag hörde att du skulle vara med bieber hela sommaren?" Sa hon och flinade.

" ja och? Han och jag umgås ju hela tiden?" Frågade jag.

"Jag vet men det är annorlunda nu för han har ju blivit mycket snyggare och mognare senare tiden."

Leah hade rätt. Justin har alltid varit snygg, men aldrig så snygg som han var nu. Han kunde varit modell eller något.

Skolavslutningen var över redan efter en timme. Vi behövde bara säga hejdå till lärarna och få ett diplom som man brukar få varenda år. Jag sa hejdå till alla i klassen och ställde mig utanför för att vänta på Justin.

Han kom ut och tog armen runt mig och skrattade. "Nu har vi sommarlov!" Sa han och log. "Jag vet, så skönt!" Sa jag och skrattade med honom. "Jo Justin, jag har mina saker hemma så kan vi åka hem och hämta dem innan vi åker till dig?" "Ja såklart."

Vi satt oss i Justins bil och körde mot mitt hus. Radion var på högsta volym och Justin sjöng med. Jag kollade på honom och studerade varenda rörelse han gjorde. Han såg så bra ut. Hans rufsiga hår som blåser i vinden, de hasselbruna ögonen och hans muskulösa kropp. Han måste ha märkt att jag stirrade för han slutade plötsligt sjunga. "Vad är det?" Frågade han med ett flin. " Ehm inget jag bara tittade ut genom fönstret" ljög jag.

Vi var framme hemma hos mig ganska snabbt och jag hämtade min väska som mamma hade packat och gick ut igen till Justin igen.

- så vad vill du hitta på under sommarlovet Sarah?

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Where stories live. Discover now