-Kapitel 28
"Okej tack, puss älskar dig med!" sa jag och la på telefonen.
Jag hade precis kommit av telefonen med mamma. Hon ville gärna att jag skulle komma ner till henne i Miami så jag skulle få se huset i verklighet, vilket jag tycker är väldigt kul. Men det ska även bli skönt att komma ifrån alla och allt drama. Jag menar guuuud.
Vi bestämde att jag skulle åka nu på Fredag. Alltså om fem dagar eftersom det redan är måndag idag.
Jag skulle stanna där i två veckor för mamma ville även se detta som en semester, sedan när jag kommer hem har jag bara två veckor kvar innan skolan börjar. Vilket inte är mycket.
"Vad ska jag göra nu?" Frågade jag mig själv. Jag kastade en snabb blick på köks klockan och den var bara halv elva på morgonen.
Jag tog upp min telefon och tittade på skärmen, jag hade fått ett sms från Christian.
-Till Sarah från Christian:
Vill du träffa mig, Leah, Caitlin och Justin idag? :)
Jag tänkte efter ett tag om jag ville eller inte. Jag vill, men jag pallar inte med avundsjukan som jag känner för Justin och Caitlin. Jag menar, jag önskade verkligen att han fick känna samma sak. För då skulle jag känna mig mer, typ, behövd.
Men det finns inget jag kan göra så jag skriver bara nej.
Precis när jag skulle skriva till Christian att jag inte ville komma, så avbröts jag av att min hemtelefon ringde.
"Hallå?" svarade jag och virade mitt finger runt telefon sladden. 'Hej, det är Ryan" sa personen i andra änden. "Hej Ryan, vad vill du?" frågade jag glatt eftersom jag inte har hört hans röst på väldigt länge.
"Jo, har du börjat skriva på den här sommardagboken?" Frågade Ryan.
I skolan skullle man skriva varje dag vad man har gjort under sommarlovet. Jag har inte gjort det med tanke på att jag ska flytta.
"Nej, jag ska ju flytta så nej" svarade jag med ett skratt i rösten. "Just det, förlåt. Jag hade bara en fråga om den, men jag frågar någon annan istället. Hejdå" sa han.
"Vänta!" småskrek jag. "Kan jag be dig om en tjänst?" Frågade jag och bet mig i underläppen lite nervöst. "Jaha, okej?" svarade han och man hörde hur han flinade i andra änden.
"Jo du vet att jag och Justin gjorde slut? Nu är han med Caitlin, och de är helt äckliga med varandra. Jag blir avundsjuk så det tar kål på mig, och vill göra det sammma mot honom. Så jag har en idee, kan inte du och jag göra honom, typ avundsjuk?" skrockade jag.
Det blev tyst en stund i andra änden. "Ryan?" frågade jag nervöst och ångrade nu lite allt jag sagt. "Jag skulle vilja, men Justin är ju min vän, det känns fel" sa han.
"Snälla?" sa jag med en ljus röst. "Okej, men vad ska vi göra?" Frågade han. Ett leende spred sig genast på mina läppar. "Tack så hemskt mycket! Kom hit om en kvart så berättar jag." "Okej, vi ses sen" sa han och la på telefonen.
"Yeeeeesss!" skrek jag och gjorde ett litet glädje skutt.
Sen kom jag på att jag skulle smsa Christian.
-Till Christian från Sarah.
Visst, jag tar med mig Ryan. Var ska vi ses?
Skrev jag.
Jag kanske ska gå och ta på mig, med tanke på att Ryan kommer om en kvart. Det sista jag skulle vilja är att han ser mig i bara trosor och linne.
BINABASA MO ANG
Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)
FanfictionDetta är en Justin bieber fanfiction! I denna berättelsen heter du Sarah och bor i stratford Canada. Du är en snäll, härlig tjej på 17 år. Din bästa vän heter Justin bieber och han går i din klass. Du och justin har alltid varit nära vänner, men...