Kapitel 10

2.6K 31 2
                                    

~kapitel 10

"Värst vad de hade bråttom" sa justin och skrattade. "De skulle säkert bara fixa en sak" sa jag nervöst. "Vad är det Sarah? Du verkar så nervös" sa justin och tittade in i mina ögon. Jag visste att det var nu eller aldrig så jag bestämde mig för att säga som det var. Att jag har känslor för honom. "Jag måste säga en sak." Sa jag tillsist. "Vaddå?" Sa justin och log. "Jo, jag" var allt jag hann att säga innan justins telefon ringde. "Kan jag bara få ta detta?" Sa justin med bedjande ögon. "Ja såklart" sa jag och log ett stelt leende.

Justin gick in till köket och pratade. Jag hörde bara några få ord. "Ja det blir jätte trevligt, ses ikväll, hejdå." Sa han.

Justin kom in i rummet igen och jag frågade vem det var. "Du kommer inte fatta detta, men Emma bjöd ut mig!" Sa han och log stort. Först blev jag chockad och sen blev jag arg.

Emma är typ skolans drottning eller något, och hon kan få vilken kille hon vill. Justin har alltid tyckt att hon är snygg, vilket hon är, men hennes personlighet är gräslig. Hon bossar och bestämmer över alla. Och inte för att tala om att hon är en riktig player. "Vad svarade du då?" Sa jag och log ett fejk leende. "Ja såklart!" Sa justin och skratta.

"Kul.." Sa jag och tittade ner i marken.

Bara för att jag äntligen bestämt mig för att berätta för justin hur jag känner så ska den där skit Emma ringa och be om en dejt med justin. Hon vill bara komma in i hans byxor tänkte jag. Justin måste sett att jag inte blev jätte glad av det han sa, för han tog tag i mina händer. "Eller eftersom du nu också bor här, så får du ju säga om det är okej att jag går eller inte?" Sa han och log. "Det är klart du ska gå!" Sa jag, för jag ville ju inte verka elak. "Okej bra tack, Pattie kommer hem vid åtta så du får bara vara ensam i en timme." Sa han. "Okej bra." Justin log mot mig och tittade på sin klocka. "Oj klockan är redan kvart i sex jag måste gå och duscha" sa han och klampade upp för trappan.

Jag satt kvar och slog på tvn. Jag hörde hur vattnet var på där uppe och hur justin sjöng i duschen. Själv satt jag bara och tyckte synd om mig själv att killen jag gillar antagligen inte gillar mig tillbaka. "Dumma Ryan som säger massa grejer som inte är sant." Muttrade jag för mig själv. "Vad sa du?" Sa justin som nu stod bakom mig i trappan. Jag vände mig om och tittade på honom. "Nej inget, vad fin du är" sa jag. Han hade på sig ett par svarta pösiga byxor, ett vitt linne och en svart skinnjacka. Håret hade han bara lite vax i så det var fortfarande lite rufsigt. Han såg så snygg ut jag hade bara velat springa fram och kyssa honom. "Tack så mycket" sa justin och log.

"Jag måste gå nu, det finns pizza i frysen." Sa han och steg ut genom dörren. "Hejdå" sa jag tyst för mig själv.

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon