Kapitel 23

2.2K 34 7
                                    

- Kapitel 23

Nästa morgon vaknade jag av ett sms. Jag satt mig snabbt upp i sängen och gnuggade mig i ögonen. Jag var fortfarande trött och funderade på om jag skulle sova om eller inte. Jag tittadde på klockan på mobilen och den var elva. Det är ändå lagom tid att gå upp.

Jag gick sakta upp från sängen och tittade mig omkring. "Jag bäddar sen" Tänkte jag och gick in på mitt rum för att sätta på mig kläder. Jag tog på mig en vit klänning med spets på, och ett par vita låga converse. Sedan gick jag in i badrummet för att platta håret. När jag tänkte efter var jag inte lika ledsen över gårdagen, men varje gång jag blundar, så ser jag scenen framför mig. När jag kom in och såg Emma och Justin kyssa varandra. Jag fick rysningare bara jag tänkte på det. "Åh gud, skärp dig!" sa jag till mig själv och slog mig lite lätt på kinden.

På vägen ner för trappan kom jag på smset, så jag tog telefonen och tittade på skärmen. Det var från min mamma. Jag blev lite arg eftersom jag trodde att det var Justin. Man tycker ju att han skulle försökt få tag i mig idag också, om han nu påstår att inte ljuga.

När jag kommit ner för trappan satt jag mig i soffan och suckade. "Vad ska jag göra idag egentligen?" tänkte jag för mig själv. Men jag avbröts av att magen kurrade till. När jag faktiskt kände efter var jag ganska hungrig. Så jag hoppade snabbt upp från soffan och öppnade kylskåpet. Men jag blev besviken när jag såg att det inte fanns någonting mer än ett äpple i den. "Jag måste verkligen handla.." mumlade jag för mig själv och tog ut äpplet. Nu har jag i allafall någonting att göra idag tänkte jag och tog tag i mina bilnycklar.

När jag hade låst dörren och kommit ut gick jag mot min bil. Jag fick denna bilen ungefär för än månad sen av min pappa, men har knappt använt den. Inte på hela sommarlovet faktiskt. Jag log för mig själv när jag satt mig inne i bilen. Radion satte jag på högsta volym, och taket hade jag nerfällt. Jag tog en tugga av äpplet och körde ut från garaget.

Efter tio minuters körande var jag äntligen framme vid mataffären. Jag parkerade bilen och låste den. Det blåste en aning så jag fick både hålla i håret och i klänningen. Jag tittade runt på parkeringen för att se om det var många bilar, men det var bara några enstaka. "Skönt" tänkte jag och steg in i affären.

Det första jag kunde tänka på när jag kom in var hur svalt det var där inne. Jag tittade ovanför mig och såg en ac, vilket förklarade svalheten eftersom det är 36 grader ute. Jag torkade bort en svettdroppe från pannan och steg längre in i affären. Jag tog en korg och tittade runt efter varorna jag skrvit upp på min telefon igår kväll innan jag somnade. "Först, bröd" sa jag och gick bort till brödavdelningen. Jag tog ett ljust bakbröd och skulle just gå och ta juice när någon knackade mig på ryggen.

Det var Caitlin. "Caitlin!" sa jag och kramade gensat om henne. Hon log mot mig och tittade sig omkring. "Var är Justin?" sa hon förvirrat. "Hemma hos sig, för vi är, ehm typ inte tillsammans längre" svarade jag och tittade ner i marken. Hennes leende försvann genast , och sedan la hon en hand på min axel.

"Jag är jätte ledsen, jag hade gärna frågat vad som hänt, men jag måste skynda mig hem!" Sa hon och drog upp min haka. "Jag måste fortsätta handla" sa jag och log lite. Hon log tillbaka och vände sig om för att gå ut.

"Du kommer väll på festen imorgon?" Sa hon glatt. "Klart jag gör" sa jag och fnittrade. "Bra!" sa hon och gick ut ur affären. Jag log för mig själv och gick bort till mejeri avdelningen.

När jag äntligen kommit fram till bilen med två fullpackade kassar, satt jag dem i bakluckan och gick in i bilen. Innan jag körde iväg så tittade jag på klockan och kom på att jag skulle hämta min grejer hos Justin. Klockan var bara halv två, så det är absolut inte försent tänkte jag och tog fram mobilen.

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora