Kapitel 25

2.1K 35 22
                                    

- Kapitel 25

"Vad ska du ha på dig ikväll?" Frågade Leah, som nu stod framför spegeln i mitt rum, medans hon kollade in sig själv i en ny klänning som hon köpt idag. Själv hade jag inte köpt någonting under dagen, men Leah hade köpt massor. "Jag vet inte riktigt" svarade jag som låg på magen i min säng.

"Vilken av dina hundrasjuttiofem nya klänningar ska du ha på dig då?" frågade jag ironiskt med ett flin på läpparna. "Haha, kul." sa hon och sträckte ut tungan.

Jag skrattade ett litet skratt, men sedan blev jag allvarlig. "Nej, men seriöst. Vad ska du ha på dig?" sa jag och satte mig upp i sängen. "Jag tror den här" sa Leah och gjorde en pose framför mig. Jag började skratta igen och ställde mig brevid henne. "Den är jättefin!" sa jag och log.

Den var verkligen jättesnygg. Det var en ljusrosa klänning med en glittrig kant vid halsen, och den slutade ungefär vid knäna.

Jag suckade för mig själv. "Vad är det?" Frågade Leah och la sin hand på min axel. "Det är bara det att, du är alltid så snygg, ditt hår, dina kläder, ja allt, jag är aldrig så snygg" sa jag och tittade ner i marken. "Skämtar du?" frågade hon och smålog. "Nej, vaddå?"

"Jag tycker exakt samma sak om dig, alla tänker så. Och du får alla killar så jag tror att jag har rätt!" sa hon och blinkade. Jag log mot henne och gav henne en kram.

"Så, ska jag hjälpa dig att hitta något att ha på dig? För klockan är redan sju!" sa hon och tittade ner på sin Daniel Wellington klocka. "Oj, då får vi skynda oss!" sa jag och öppnade min garderobs dörr.

Efter en kvart hade äntligen vi bestämt oss för vad jag skulle ha på mig.

Längst inne i min stökiga garderob hade Leah hittat en svart klänning. Den var lite längre där bak och hade silvriga paljetter på sig vid brösten. Själv tyckte jag den var sådär, men Leah sa att det var ursnygg. Eftersom jag litar på hennes modekänsla, gick jag med på att ha på mig den ikväll.

"Den är så snygg!" småskrek Leah och klappade ihop händerna. Jag stod just nu framför spegeln och studerade hur klänningen satt på min kropp. Jag hade bara haft på mig den en gång innan, på en fest för typ något år sedan. Men den satt fortfarande bra, inte bara bra, den satt perfekt. "Tack!" sa jag och satt mig ner på sängen brevid henne.

"Hår och smink?" frågade hon exalterat. "Såklart!" skrattade jag och småsprang efter henne in till badrummet.

Leah plattade sitt hår och tog på massa med smink. Själv kan jag inte ha så mycket smink utan att se ut som en clown, så jag valde bara det vanliga. Mascara, foundation och lite läppstift. "Men din tråkmåns, vi ska på fest! sa Leah medan hon tog på sig läppstift.

"Jag vet, men jag kan inte ha mer smink utan att se ut som en luffare" skrattade jag. "Men Justin kommer vara där, du måste iallafall ha eyeliner, eller något som du aldrig brukar ha!" sa hon och rotade igenom sin sminkväska. "Okej.." suckade jag för mig själv. "Där var den!" sa Leah och tog upp en eyeliner ur hennes sminkväska.

Efter en halvtimme, hade Leah både lockat mitt hår och tagit på eyeliner på mig. Det blev faktiskt riktigt snyggt.

"Det blev jättebra, tack!" sa jag och tittade mig i badrumsspegeln. "Det var så lite" skrockade Leah och vände sig mot mig. "Hur mycket är klockan?" frågade jag och ställde mig i dörrgaveln. "Den är kvart i nio, ska vi åka eller?" sa hon undrande. "Ja vi gör det" sa jag och gick ut genom dörren.

"Är det här?" frågade Leah och bet sig i under läppen. "Japp" sa jag och studerade huset Leah precis stannat bilen vid. Det var ett hus med stor trädgård och pool på bakgården.

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora