Kapitel 11

2.6K 33 0
                                    

~kapitel 11

Jag var fortfarande upprörd över allting. Mest arg var jag för det Ryan sa. Jag menar varför ska han säga massa saker som inte är sant. För om justin hade gillat mig hade han inte sagt ja till Emma, eller? Men iallafall inte rakt framför mig. Så då gillar han inte mig antagligen. Det gjorde mig bara surare och ledsnare ju mer jag tänkte på det. För att komma på andra tankar så gick jag ut i köket för att hitta den pizzan justin pratade om.

Men såklart så hittade jag inte den.

"Jävla pizza!" Skrek jag jätte högt när jag hörde att ytterdörren plötsligt öppnades.

Sen kom Pattie in i rummet och såg skräckslagen ut, men sen började hon skratta.

"Sarah vad håller du på med, och var är justin?" Frågade hon skrattande.

"Justin är på dejt och jag letar efter en frusen pizza, som justin sa skulle finnas här, men som inte verkar finnas här." Sa jag lite surt. "Men den pizzan är säkert gammal ändå, jag har med en ny pizza från pizzerian som vi tre egentligen skulle dela på, men nu kan vi ha lite tjejkväll istället?" Jag blev så glad när Pattie sa det. För då skulle jag inte behöva tänka på justin. "Det blir jättebra" sa jag och log. "Okej hjälp mig att packa upp matkassarna sen så kan vi sätta på en bra film och äta pizza."

"Vad ska vi se på för film?" Frågade jag som nu satt i vardagsrummet och rotade igenom en låda med filmer. Pattie kom in i vardagsrummet med två tallrikar med två bitar pizza på i händerna.

"Jag vet inte det får du bestämma." Sa hon och log. Jag fortsatte leta igenom lådan men det fanns bara konstiga filmer. "Det finns ingen bra" sa jag och rynkade pannan. "Titta längst ner där finns de flesta bra enligt mig" sa Pattie och skrattade.

Efter någon minut hittade jag en film. "Omg, jag och justin såg alltid på denna när vi var små!" Sa jag och log.

"Ja ni tittade på den varje gång ni sovöver." Sa Pattie med ett leende på läpparna. "Och vi tröttnade aldrig" sa jag och satt i skivan i dvdn.

Jag kröp upp i soffan bredvid Pattie och hon gav mig en av tallrikarna med pizza på.

Vi hade det jätte trevligt och när filmen var slut satt vi och pratade en stund.

"Nä Sarah jag måste gå upp och lägga mig jag ska träffa kompisar imorgon, godnatt." Sa Pattie och gick upp för trappan. "Godnatt" sa jag och log mot henne. Jag var inte trött än och ville inte gå och lägga mig förrän justin kom hem, så jag stannade kvar där nere.

"Hur mycket är klockan egentligen?" Sa jag tyst för mig själv. Jag tog upp min telefon och det stod tjugo i tolv. Jag menar dejten måste ju vara över nu, eller tänk om justin går på Emmas dumheter och ger sin oskuld till henne? Nej, så dum är han ju inte, eller? Jag blev plötsligt orolig och tänkte gå upp så länge för jag började bli trött. Men då öppnades ytterdörren och justin kom in. "Hej är du fortfarande uppe?" Sa han. "Ja varför skulle jag inte? Jag ville vänta på dig." Sa jag och smålog. "Tack" sa han och pussade mig på kinden. Jag kände att jag blev helt röd i ansiktet. "Ska vi gå och göra oss iordning och sen gå och lägga oss?" Sa justin och gäspade. "Ja det blir bra" sa jag och tog min väska på axeln och gick upp däruppe med justin.

Efter jag borstat tänderna och satt på mig ett nattlinne och sovshorts gick jag in till justin i hans rum igen. När jag kom in hade han ingen tröja på sig och jag kände att jag blev röd i ansiktet igen. Han är så vältränad och har jätte snygg kropp. Justin såg att jag stirrade och log mot mig. Jag gick och la mig på min madrass och tog täcket över mig. Justin gick också och la sig i sin säng och släckte lampan.

"Så vad hände på dejten?" Frågade jag. "Inget särskilt, vi gick på bio och sen så åt vi på restaurang. Det var trevligt" sa justin och man hörde att han log när han sa det. "Kysstes ni?" Frågade jag. "Nej absolut inte. Jag vet vad hon gjort mot andra killar och om hon vill ha mig får hon kämpa för det" sa justin och flina. "Bra att du tänker så" sa jag, "men gillar du henne?"

"Jag vet faktiskt inte riktigt, hon är ju snäll och snygg så kanske." Sa han och fnissa. "Tycker du verkligen Emma är snäll?" Sa jag häpet. "Ja om du lär känna henne så är hon faktiskt inte så jobbig som hon brukar" sa han och skrattade. "Just det, hon ska ha fest imorgon, vill du hänga med?" Frågade han.

Emma har en fest i början på sommarlovet varenda år. Men jag har aldrig blivit bjuden, inte justin heller förrän nu. Jag ville inte gå men massa andra med hög status kommer ju komma och sen kan jag hålla ett öga på justin och Emma också. "Ja visst." Sa jag.

"Vad glad jag blir, du kommer tycka Emma är jätte trevlig. Godnatt Sarah." Sa justin. "Godnatt" sa jag och jag kände hur avundsjukan växte inom mig.

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora