- Kapitel 33
"Hejdå älskling, mat finns i kylen" ropade mamma efter mig. Just nu stod jag i ytterdörrgaveln och vinkade hejdå till mamma som skulle åka till jobbet. "Hejdå, puss!" ropade jag tillbaka och såg henne sätta sig i bilen.
Jag gick in och stängde dörren efter mig. Det har gått en hel vecka sedan jag kom hit, och jag har inte pratat med Justin någon gång. Jag har ringt hundratusen gånger, men han svarar inte som vanligt.
Jag gick in till vardagsrummet och slängde mig på soffan, sedan sträckte jag på mig. Just nu hade jag bara en hood och mjukisbyxor på mig. Klockan är bara nio, så det är inte så konstigt, men jag har inga planer på att byta om och göra något vettigt idag.
"Jag kan bara ligga här" sa jag med ett leende på läpparna och slog på tvn. Men det försvann snabbt.
Great, vi har världens sämsta kanaler. Asså imed att vi precis flyttat in i detta huset, har vi bara några grejer. Nästan allt som vi hade i Kanada har kommit, så vi har typ det viktigaste, som sängar och sånt. Men ingen tv, eller jo vi har en tv, men det är en lånetv så det är bara tråkiga vuxna kanaler. Och vi ska inte tala om att det är en röra på övervåningen.
Hela veckan hade jag och Mamma fixat med alla grejerna på nedervåningen. Men övervåningen, inklusive mitt rum, är inte färdigt. Fast det är bara inredningen kvar, eftersom vi målat och tapetserat klart allting.
"Åhhh" suckade jag och gick ut i hallen. Jag hade lovat mamma att packa upp de sista grejerna som låg i flyttkartongerna som var mina.
Där stod de bruna, slitna katongerna mitt på golvet med mitt namn skrivet över dem. Det var fyra av dem, så jag tog upp alla i min famn och försökte balansera dem så jag inte skulle tappa dem.
Jag började försiktigt gå upp för trappan. Alla andra går två gånger om man har fyra tunga flyttkartonger att bära, men inte jag. Jag bär hellre sönder mig själv, tänkte jag och tog det sista steget på trappan. Sedan fortsatte jag in i mitt rum.
Jag slängde upp min dörr in till mitt rum och tittade mig omkring. Det var vitt målat, med trägolv, ett stort skrivbord med dator på till höger om dörren, en stor bokhylla brevid fönstret som var längst väggen ut till stranden, en säng i hörnet till vänster och en stor ny garderob med vita galgar i bredvid bokhyllan.
"Okej, snart klart" mumlade jag och ställde ner lådorna mitt i rummet. Jag satte mig ner på huk och öppnade upp en av dem. Det var kläder i den.
Jag tog upp alla kläder och började så smått hänga in dem i min garderob. Jag hade rensat ut nästan hela min förra garderob så efter en kvart var jag redan klar.
Jag hade fått in lite känsla i det här, "städandet" genom att sätta på musik. Beyoncé har alltid varit en av mina favorit artister så jag satt på hennes låtar och började sjunga till medans jag packade upp resten som fanns i lådorna. Det var mest smågrejer som smycken, smink, tavlor och sånna grejer.
"Drunk i looooooovveee" sjöng jag medans jag satte alla mina victoria's secret på rad på en vit hylla över sängen.
"Perfekt!" sa jag och slog ihop händerna medans jag tittade runt i mitt rum. Nu var det helt klart. Det är faktiskt mycket finare än mitt gamla rum, och större.
Den här Miami grejen kändes jätte hemsk från början, men nu så känns det faktiskt ganska bra. Jag menar visst kommer jag sakna mina kompisar otroligt mycket, men att komma ifrån där jag växt upp hela mitt liv, kommer bli jätte skönt.
Jag slängde mig på min nybäddade säng och tog upp min telefon. Instagram öppnade jag och började skrolla igenom mitt flöde, inget speciellt. "Vad ska jag göra nu?" suckade jag och tittade på klockan på mobilen. Den var bara kvart i fyra.
YOU ARE READING
Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)
FanfictionDetta är en Justin bieber fanfiction! I denna berättelsen heter du Sarah och bor i stratford Canada. Du är en snäll, härlig tjej på 17 år. Din bästa vän heter Justin bieber och han går i din klass. Du och justin har alltid varit nära vänner, men...