Kapitel 38

1.3K 35 11
                                    

- Kapitel 38

"Så vad är det du behöver?" frågade Justin och svängde in på parkeringen till köpcentrumet.

"Ett par svarta skinny jeans bara" sa jag och knäppte upp bältet för att sedan gå ut ur bilen. "Bara det?" frågade Justin fundersamt och tog tag i min hand. "Japp" skrockade jag och flätade samman våra fingrar.

Vi gick längst parkeringen tills vi kom fram till glasdörrarna som ledde oss in till den fullproppade gallerian. Det var söndag, vilket betyder att alla är här. Plus så är det molnigt ute, vilket är ett perfekt shoppingväder.

"Jag kanske tittar på lite annat också" flinade jag och klämde Justins hand hårdare. "Jag visste det!" skrattade han och slog mig på överarmen. "Aj" sa jag oskyldigt och gnuggade mig på armen.

"Men vi måste vara hemma vid fem, för mamma sa att middagen var klar då" sa Justin och drog in mig i hans famn. "Jaja, klockan är bara halv tre så det är lugnt" sa jag och vi började gå i riktningen mot Brandy Melville.

Det är en speciell del i varuhuset som har affärer som, Brandy Melville, Abercrombie, Creme Fraiche, Forever 21 och så vidare. Men det är inte så ofta jag går in där pågrund av att jag typ alltid är pank då. Så det slutar oftast med att jag handlar på H&M.

"Vad sägs om dessa?" frågade jag och höll upp ett par svarta skinny jeans. Justin tittade snabbt upp från sin mobil och log. "De är fina" sa han och vände sedan tillbaka sin uppmärksamhet åt telefonen. Ungen är ju nästan beroende av den där jäkla mobilen, tänkte jag och himlade med ögonen.

Jag hängde de svarta jeansen på armen och lunkade sakta iväg till provrummet.

"Usch" suckade jag när jag såg hur litet provrummet var. Man kunde ju nästan inte sträcka ut armen utan att nudda den vita gipsväggen.

Jag drog av mig mina vita shorts och satte på mig de svarta jeansen. De satt helt perfekt och de såg riktigt bra ut på mig i spegeln.

Anledningen till att jag ens behöver svarta jeans nu på sommaren, är för att man känner hur hösten är på väg. Visst det är bara andra veckan i augusti, men ändå. Temperaturen sjunker nästan varje dag, och sen en dag vaknar man upp och så är det bara tretton grader ute. Och då, kommer jag ha svarta jeans. Det är så jag tänker.

"Justin?" ropade jag försiktigt och kikade ut genom de svarta draperiet som täckte omklädningsrummet.

Justin satt i en av läderstolarna utanför och höll på med sin telefon.

Han tog undan telefonen och ställde sig upp från stolen. "Vad?" frågade han oroligt och tittade på mig. "Vad tycker du om dessa? Sitter det bra?" frågade jag tillbaka och drog undan draperiet.

Han studerade min kropp och bet sig i underläppen. "Damn baby" sa han och slickade sig om läpparna. "Men usch, sluta!" skrattade jag och slog honom på bröstet. "Kan inte hjälpa det, you're drivning me crazy!" skrattade han och pussade mig snabbt på munnen.

"Nej men seriöst?" sa jag allvarligt men man hörde hur skrattaet var bak i halsen. "De är perfekta, ta dem" sa han och jag vände mig om för att dra för draperiet igen när någon slog mig lätt på rumpan. "Justin!" skrattade jag och han bara flinade.

"Du är otrolig" suckade jag och drog för draperiet för att byta om.

******

Efter jag hade betalat mina byxor, gick vi in i lite andra affärer. Och nu hade jag köpt, ett par skor och en klänning också. Justin hade bara köpt ett par strumpor eftersom han inte 'behöver' mer kläder enligt honom. Man behöver alltid mer kläder. Men duvet, killar.

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Where stories live. Discover now