Kapitel 26

2.1K 38 6
                                    

- Kapitel 26

"Sarah, vakna!" hörde jag någon ropa medans det ryckte i hela min kropp. Jag öppnade sakta ögonen, och såg Leah sitta gränsle över mig medans hon skakade i mina axlar.

När hon märkte att jag vaknade, till liv, gick hon av mig och ställde sig sedan på den ena sidan av sängen.

Jag satt mig försiktigt upp och tittade mig omkring.

Jag var hemma hos mig själv, men jag har ingen aning hur jag kom hit. Det sista jag kom ihåg från igår, var att jag somnade på Justins axel. Bara jag tänkte på honom blev jag helt till mig och ställde mig snabbt upp bredvid Leah.

Men jag avbröts hastigt av en grym huvudvärk, men det var inte så konstigt med tanke på att jag drack väldigt mycket igårkväll.

Jag föll ner på sängen igen och tittade upp på Leah. Hon var redan påklädd och fixad.

Hon log mot mig och sträckte ut sin hand. Jag log tillbaka och tog tag i hennes hand, sedan drog hon upp mig på golvet igen.

"Tack" sa jag med en raspig morgon röst. "Jag måste åka hem, för att jag ska följa med mamma till någon inredningsaffär eller något" sa hon och log mot mig. "Men, nej!" sa jag och gjorde en ledsen min. "Men jo!" sa hon och petade mig på näsan medans hon gick ut från mitt rum. Jag suckade och lunkade sakta efter.

Efter Leah åkt hem satte jag mig framför tvn, med ett glas juice i handen och en macka i den andra. På tvn visade dem vänner, som alltid har varit ett av mina favorit program. Så jag var ganska nöjd.

Jag försökte verkligen koncentrera mig på vad som hände på tvn, men allt jag kunde tänka på var Justin. Hans hår, hans ögon och hur han slog till James igår.

När jag tänkte på James fick jag plötsligt en obehaglig känsla i kroppen. Bara jag hörde hans namn, fick jag rysningar.

Jag skakade genast av mig känslan och försökte minnas resten av vad som hände igår.

Jag har ett svagt minne av att Justin väckte mig och tog tag om min mage och ledde mig ut till hans bil.

Just det! Leah var också där, hon satt bredvid mig och höll i min hand.

Det var det enda jag kom ihåg. Antagligen somnade jag igen efter det. Kanske Justin bärde in mig i min säng, och sedan stannade Leah här över natten. Vilket var tur, för annars hade jag varit helt lost nu på morgonen.

Det var ju lite korkat av mig att inte fråga Leah vad som hände igårkväll.

Efter jag ätit upp min macka och städat undan disken gick jag upp och la mig på min säng.

Jag stirrade bara rakt upp i taket, och bara tänkte. På Justin för det mesta. Gud vad jag saknar honom. Jag vill verkligen ha tillbaka honom, men vill han fortfarande ha mig? Jag vill ju inte säga att jag fortfarande gillar honom om han inte gillar mig. "Men jag älskar ju honom." tänkte jag.

Oh my god, sa jag nyss att jag älskade honom? Skärp dig! Tänkte jag och slog mig löst i ansiktet. Jag får inte tänka så efter det han gjorde med Emma. Men han sa ju att han inte gjorde det? Tänk så gjorde han faktiskt inte det?! Fast jag såg ju det, men ändå..

Dessa tankarna fick mig på dåligt humör så jag bestämde mig för att se om min telefon fortfarande låg i min väska, där jag lämnade den igår.

Jag joggade nerför trappan och gick in till hallen där jag brukar lämna min väska. Där på golvet såg jag den ligga bland mina skor jag hade på mig igårkväll.

Jag log för mig själv, och böjde mig ner för att ta upp den.

Först fick jag lite panik, eftersom jag inte hittade min telefon. Allt annat var däremot där i, pegnar, kreditkort och id.

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora