Kapitel 15

2.5K 48 3
                                    

~kapitel 15

"Så först en fråga, vad hände med dig och Emma? Frågade jag och tittade på justin. Han tittade bara ner i golvet men svarade tillsist.

"Jo, efter du hade gått hem var jag ganska ledsen och nere. Så Emma frågade om jag ville tillbringa natten hos henne och jag orkade inte gå hem, så jag tackade ja. Emma började kyssa mig och ta av min tröja och jag orkade inte göra motstånd så jag hängde med. Det ena ledde till det andra och hon började knäppa upp mina byxor. Jag blev arg och rädd när jag tänkte på vad hon ville göra. Tillsist sa jag att jag inte ville och att jag hade känslor för dig, vilket gjorde henne jätte arg och hon började slå på mig. Då blev jag jätte arg och tog tag i hennes handleder och puttade bort henne. Jag bestämde mig för att gå hem. Jag ville egentligen åka till dig, men du ville ju verkligen inte ha mig där så jag bara gick hem." Sa han och fortsatte titta ner i golvet.

"Justin, jag är jätte ledsen" sa jag och kramade om honom.

Det justin sa gjorde mig först ledsen och rädd, men sedan blev jag bara arg.

"Om jag någonsin ser Emma igen så slår jag ner henne" sa jag och justin skrattade lite. "Vaddå? Det kan jag!" Sa jag och skrattade.

"Jaså?" Sa han och höjde ögonbrynet. "Gör motstånd till detta då!" Sa han skrattande och började tjickla mig.

"Justin sluta!" Skrattade jag. "Aldrig!" Sa han och la sig över mig och tjicklade mig på magen. "Neeejjj, sluta!" Skrattade jag.

Han slutade helt plötsligt och började kyssa mig istället. Jag la min ena hand på hans rygg och min andra hand på hans nacke och han drog mig närmare. Jag kände hur jag blev helt varm inombords och hur justin också blev helt varm.

Vi höll på ett tag tills min telefon ringde. "Nej" sa justin leende när jag drog ifrån från kyssen. "Jo jag måste svara" sa jag och titta på skärmen på telefonen. Det var mamma. "Hej?" svarade jag.

Jag pratade en stund med mamma och jag berättade om mig och justin. När jag var klar så satt jag mig på soffan bredvid justin.

"Vad sa hon?" Frågade justin. "Jo, hon blev glad för hon har alltid gillat dig, så hon blev jätte glad" sa jag och log.

"Bra, nå var var vi?" Sa justin och flinade. Han började kyssa mig igen, men jag drog ifrån från kyssen.

"Jag måste fråga dig en grej till" sa jag tyst. "Vaddå?" Sa han oroligt.

"Jag vet att du ljög innan, när du sa att du skulle vara med Ryan fast du var med Emma istället." Sa jag lite allvarligt.

"Men vill du veta varför?" Frågade han och log. "Ja, varför?" Sa jag undrande.

"Jag gillade dig så mycket att jag skämdes att berätta för att du skulle bli arg." Sa han och blev röd i ansiktet.

"Men om du gillade mig varför var du med Emma då?" Justin tog tag i mina händer och tittade in i mina ögon.

"Jag har alltid gillat dig, och jag kände att jag behövde gå vidare och när Emma frågade om jag ville gå ut var det ett jättebra första steg." Sa han och rodnade. Jag log och kysste honom på kinden.

~~~~~~

5 nya röster för nytt kapitel. Kommentera!

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Where stories live. Discover now