-Kapitel 24
Morgonen därpå vaknade jag av en duns utifrån. Jag satte mig snabbt upp och tittade mig omkring. "Vad var det?" Frågde jag mig själv och drog undan täcket. Jag sträckte mig ut genom fönstret lite försiktigt, eftersom jag bara hade trosor och linne på mig.
Jag lugnade ner mig när jag såg att det bara var brevbäraren som lämnat ett paket.
Jag stängde fönstret snabbt igen och gick in till badrummet. Kranen satt jag på och tog lite vatten i händerna för att tvätta ansiktet. Jag tittade mig upp i spegeln och studerade mitt hår, det var kaos. Så jag tog upp min kamm och försökte så smått kamma ut varenda tova. "Jag kanske borde tvätta håret?" sa jag lite tyst för mig själv. Men sen kom jag på att jag skulle till en skönhetssalong för att fixa hår och naglar idag. Det tvättar ju säkert det där, tänkte jag och gick in till mitt eget rum igen.
Jag tog upp min mobil som låg på nattduksbordet och började knappa in Leahs nummer.
Jag tänkte fråga henne om hon ville hänga med ikväll till Caitlins fest. För egentligen skulle ju Justin vara min dejt, men eftersom vi nu har gjort slut kan jag ta med Leah istället. Då kan hon ju följa med och fixa håret och naglar också, tänkte jag och började skriva på ett sms.
- Till Leah, från Sarah.
Fest ikväll, hänger du med? Justin och jag är ej tsm längre, så annars får jag gå ensam... :(
Skrev jag och gjorde en ledsen min när jag skrev det sista. Innan jag ens hann låsa min telefon igen, svarade Leah.
-Till Sarah, från Leah.
Klart jag är med, låter jätte kul! synd, vrf? :'(
Jag log när jag läste det, men fick genast en allvarlig min när jag läste det sista hon skrev.
-Till Leah, från Sarah.
Berättar sen. Möt mig vid gallerian vid tolv för fixning.
Skrev jag och låste mobilen.
Jag gick bort till min garderob och tog på mig ett par Levis shorts och ett vitt linne med ett stort Chanel marke på. Jag tittade mig snabbt i spegeln och nickade nöjt till min outfit. Sedan sprang jag ner för trappan.
Först av allt tänkte jag kolla vad det var för paket jag fått. Eller det är säkert till mamma eftersom jag aldrig får paket, brev eller någonting. Ibland kan jag få ett enstaka brev med pengar i från pappa, men aldrig ett paket.
Jag tog upp paketet och försökte titta vem det var till. Solen var alldeles för stark, så man kunde inte läsa vad det stod på själva paketet. Jag bestämde mig istället för att gå in så jag kunde se.
Jag drog handen över paketets bakre sida, innan jag vände på det för att se vem det var till.
Jag blev otroligt glad när jag såg att paketet var till ingen annan än mig själv! Ett leende spred sig genast på mina läppar när jag läste var det kom ifrån. Det var ifrån Miami, vilket betyder att det är ifrån mamma. Jag slet genast upp paketet och studerade vad som fanns i. Det var inget speciellt, bara ett brev och några foton på ett hus. "Konstigt" mumlade jag för mig själv.
Varför får jag massa bilder på ett hus från mamma? Eller det kanske inte ens är från henne? Jag fick plötsligt en orolig klump i magen. Sedan kom jag på att jag fick ett brev också, det kanske förklarar.
Jag gick in i köket, för att ta en brevöppnare. Först hade jag försökt få upp det med fingrarna, men det var alldeles för väl klistrat. Det gick mycket enklare med brevöppnaren. Tillsist var brevet äntligen öppnat och en papperslapp föll ner på golvet. Jag böjde mig ner för att kunna ta upp den och läsa den.
BINABASA MO ANG
Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)
FanfictionDetta är en Justin bieber fanfiction! I denna berättelsen heter du Sarah och bor i stratford Canada. Du är en snäll, härlig tjej på 17 år. Din bästa vän heter Justin bieber och han går i din klass. Du och justin har alltid varit nära vänner, men...